Bateria e-roweru nie trwa tak długo zimą. A jeżeli nie utrzymujesz prawidłowo baterii w zimnej porze, możesz poważnie uszkodzić swój rower e, tak aby adekwatnie straciła wydajność następnego lata. Wyjaśniamy tutaj, które typowe błędy początkującego należy unikać.
Jeśli zakupisz za pośrednictwem tych linków, otrzymamy prowizję, która wspiera nasze prace redakcyjne. Cena dla ciebie pozostaje niezmieniona. Te linki stowarzyszone są oznaczone symbolem. Dowiedz się więcej.
Moja bateria e-roweru jest pusta zbyt szybko-dlaczego?
Jeśli nie traktujesz baterii ostrożnie, szczególnie zimą, można go nie powiodło lub zmniejszona wydajność Nadchodząc, jak zauważył także nasz rowerzysta Sven w swoim doświadczeniu w raporcie dla rowerów e-rowerów zimą.
Ponieważ w większości rowerów e-rowerów instalowane są baterie litowo-jonowe, które mają określone adekwatności: podczas osiągnięcia wysokiej wydajności, stosunkowo krótki czas ładowania, niewielką wagę i długą żywotność, możesz gwałtownie przełamać ludzką ignorancję, co powoduje, co E -Bike jest znacznie zdewaluowane. Poniżej możesz zobaczyć błędy najgorszych początkujących, których nie powinieneś robić w swoim rowerze elektronicznym.
Błąd: zawsze pozostaw baterię w rowerie elektronicznym
Po prawej: zabierz ze sobą baterię, szczególnie zimą, jeżeli można ją zdejmować. jeżeli nie, włóż całe koło. Bateria wraca do roweru elektronicznego na krótko przed podróżą.
W najlepszym przypadku pobierasz i przechowujesz baterię zacienioną w temperaturach od 5 ° a 25 ° C, ponieważ jest to obszar, w którym baterie e-rowerowe realizowane są długo i mają najlepszą wydajność. W przypadku baterii e-rowerowej należy unikać zbyt niskich temperatur (poniżej 5 ° C) i zbyt wysokich temperatur (> 35 ° C). Nigdy nie ładuj akumulatora minusem lub w płonącym słońcu.
Jeśli nie możesz usunąć akumulatora na swoim modelu, zimą włóż cały rower do suchego pokoju. choćby latem rower nie powinien być w zbyt gorących pokojach.
Błąd: napędzaj e-rower choćby w najgłębszej zimie
Po prawej: najlepiej jeździć co najmniej ponad 0 ° C
Z pewnością na przykład motocykle E-Muntain (E-MTB) można również stosować stosunkowo dobrze zimą. Ma to jednak również swoje granice: w -10 ° C początkujący i nawykowe kierowcy nie powinni choćby myśleć o e -bigingu. Zalecamy choćby nie jeździć poniżej 0 ° C. Z jednej strony może to uszkodzić akumulator, a z drugiej strony wydajność baterii spada, co oznacza, iż zakres można zmniejszyć choćby o 50 procent. W najgorszym przypadku dostajesz tylko połowę. Możesz zobaczyć, jak możesz rozszerzyć swój zasięg w następujących instrukcjach:
Ponadto smar i inne ruchome części mogą stać się bardziej lepkie w zbyt niskich temperaturach, co również wpływa na twoje bezpieczeństwo.
Tipp: jeżeli i tak nie możesz go zostawić, powinieneś pomyśleć o osłonie termicznej i ochronnej swojego roweru elektronicznego. Umożliwia to podwyższenie temperatury akumulatora o 1 ° do 2 ° C
Błąd: zawsze napędzaj baterię rowerów elektrycznych całkowicie puste
Po prawej: napędzaj akumulator do maksymalnie 10 procent pojemności resztkowej.
Ze względu na jego funkcjonowanie akumulatory litowo-jonowe w e-rowerach nie tolerują dobrze. Zamiast tego powinny być jechane do 20 do 10 procent ładunku, a następnie ponownie ładowane.
Błąd: pozostaw rower e z pełną lub pustą baterią na długi czas
Po prawej: ładuj baterię do około 50 procent, a następnie przechowuj.
Jeśli nie jest używany przez długi czas, bateria powinna być załadowana między 50 a 60 procent, aby uniknąć przeciążenia i nierówności napięcia ogniw. Ponadto należy go przechowywać między 5 ° a 25 ° C w temperaturach i nie w pełni rozładować, ponieważ może to uszkodzić komórki i zmniejszyć pojemność.
Sprawdź pozostałą pojemność w regularnych odstępach czasu, ponieważ z czasem spadnie do 50 do 60 procent. W rezultacie akumulator pozostaje w dobrym zrównoważonym stanie ładunku i utrzymuje swoją wydajność w najlepszy możliwy sposób.
Błąd: Używaj normalnych opon zimą
Po prawej: opony zimowe lub opony wzruszające gromadzą się na śniegu i lodzie, aby uzyskać lepszą odpowiedzialność.
Normalne opony przesuwają się po gładkich i śnieżnych drogach, co gwałtownie prowadzi do wypadków. Opony zimowe lub opony wzrostu są specjalnie opracowane dla takich warunków i mają lepszą przyczepność. Regularnie sprawdzaj również ciśnienie w oponach, ponieważ może gwałtownie spadać, szczególnie w niskich temperaturach:
Błąd: zapomnij o baterii na ładowarce
Po prawej: pozostaw akumulator na ładowarce tak długo, jak to konieczne.
Jeśli Twoja ładowarka nie ma odpowiedniej reklamy: staw czoła timerze, aby ustalić, ile czasu zajmuje naładowanie baterii. Przed każdym procesem ładowania możesz następnie zmierzyć się z budzikiem na telefonie, który przypomina ci o tym.
Błąd: Uważaj na rower e-odporny na wodoodporność
Po prawej: miej przy sobie okładkę lub pongo deszcz.
Nowoczesne silniki e-rowerowe są zwykle wodoodporne i wytrzymują zwykłe deszcz i kałuż. Niemniej jednak należy unikać dużych ilości wody, takich jak głębokie kałuże lub ciężkie ulewy, aby nie ryzykować szkód.
Tipp: Unikaj ilości wody, a zatem prowadzi plandekę rowerową lub poncho deszczową podczas podróży w celu ochrony roweru elektronicznego, silnika i baterii. Te nie ważą i są tanie.
Błąd: Załaduj baterię w gorącym lub zimnym środowisku
Po prawej: Załaduj akumulator w temperaturze pokojowej.
Podobnie jak przechowywanie, bateria nie należy ładować w środowisku zbyt gorącym lub zimnym, ponieważ może to uszkodzić chemię akumulatora, a tym samym jej działania. Dlatego najlepiej jest załadować go między 10 ° C a 25 ° C w celu optymalnej wydajności ładowania w temperaturze pokojowej.
Błąd: Power E Bike, w którym pasuje
Po prawej: Zwróć uwagę na wpływy środowiskowe, takie jak silne słońce, deszcz, lód lub śnieg.
Bezpośrednie światło słoneczne może przegrzać baterię i uszkodzić elektronikę. jeżeli nagle zacznie mocno padać, silnik może być zardzewiały przez wilgoć lub w inny sposób uszkodzony. Najlepszy sposób na rower e w cieniu lub pod jednym dachem. W razie potrzeby obejmuje go osłoną, jeżeli oczekujesz deszczu lub śniegu. jeżeli temperatury spadają poniżej zera, rowery elektryczne lub baterie rowerowe powinny być przechowywane w środku.
Tutaj wyjaśniamy, w jaki sposób przyspieszysz rower e-rower:
Błąd: zapakuj gdzieś baterię rowerów elektrycznych
Po prawej: zachowaj baterię bezpiecznie i utrzymuj kontakty w czystości.
Zabrudzone kontakty mogą powodować nieefektywne sklepy, a choćby uszkodzić elementy elektryczne. Chroni także baterię przed uszkodzeniem fizycznym, wilgocią i bezpośrednim światłem słonecznym. W przeciwnym razie może to zakłócać integralność strukturalną baterii. W najgorszym przypadku masz zwarcie i pożary. Upewnij się również, iż żadne dzieci ani zwierzęta nie mogą wejść na baterię.
Błąd: nie mieć żadnej konserwacji
Po prawej: przeprowadzaj regularną profesjonalną konserwację.
Dzięki elektronicznym komponentom, takim jak silnik, akumulator i czujniki, rowery elektryczne są znacznie bardziej złożone niż zwykłe rowery. Czekaj więc regularnie (najnowsze co 6 miesięcy lub po około 1000 kilometrów), aby rozpoznać i naprawić możliwe problemy i zagrożenia bezpieczeństwa na wczesnym etapie. Jest to szczególnie przydatne dla częstych kierowców przed i po sezonie zimowym.
Możesz zobaczyć, co jest sprawdzane w inspekcji rowerów elektronicznych i co to kosztuje:
Wniosek: przyczyny pustej lub wadliwej baterii e-rowerowej zbyt szybko
Ekstremalne temperatury: Przechowywać lub używać w mniej niż 5 ° C lub ponad 35 ° CGłębokie rozładowanie: Napędzaj akumulator całkowicie pustyPrzeciążać: Zbyt długo pozostaw akumulator na ładowarceNiewłaściwy stan ładowania podczas przechowywania: Późno bateria całkowicie załadowana lub całkowicie rozładowanaNiewłaściwe otoczenie dla sklepów/przechowywania: Bateria lub przechowuj baterię w pulchnym słońcu lub w zbyt wilgotnych pokojach.Brak opieki: Brudne kontakty i brak regularnej konserwacjiUszkodzenie wody: Jazda w ulewnym deszczu lub przez głębokie kałuż
Inne ogólne błędy e-roweru to:
Fałszywe opony: Nie używaj zimowych opon ani opon wzruszającychProwadzić w ekstremalnych temperaturach: Użycie roweru elektrycznego w mniejszej niż 0 ° lub ponad 35 ° CNiekorzystna lokalizacja deportacji: Odbierz e-rower na zewnątrz bez ochrony przed wpływami pogodyBrak profesjonalnej konserwacji: Zaniedbanie regularnej kontroli i konserwacji
Giga zaleca
Bardziej interesujące artykuły
Podobał Ci się ten post? Śledź nas na WhatsApp i Google News i nie przegap wiadomości o technologii, grach i rozrywce.