Cannondale reaktywuje model SuperX, tym razem jako gravel do ścigania. Wcześniej w ofercie marki znajdował się Super Six Evo SE, jednak teraz amerykański producent wraca do korzeni. Nowa wersja SuperX to zaawansowana maszyna wyścigowa, stworzona zarówno do gravel racingu, jak i przełajów.
Nowa rama – lżejsza, bardziej aerodynamiczna, szybsza*
Największą zmianą w nowym Cannondale SuperX jest całkowicie przeprojektowana rama. Wersja LAB71 waży poniżej 900 g, co czyni ją jedną z najlżejszych na rynku. Dzięki poprawionej aerodynamice rower pozostało szybszy – co ma najważniejsze znaczenie na trasach wyścigowych, gdzie prędkości sięgają 35 km/h i więcej.
Aby zwiększyć efektywność i komfort jazdy:
• zastosowano pełną integrację kabli,
• zoptymalizowano kształty rur dla lepszej aerodynamiki,
• dodano Flex Zone – strefy tłumiące drgania w tylnej części ramy.
Nowy SuperX umożliwia montaż szerszych opon – do 48 mm z tyłu i 51 mm w widelcu, co poprawia przyczepność i komfort jazdy.
Stabilność i zwrotność – idealne połączenie
Rower został zaprojektowany tak, aby był zarówno stabilny przy dużych prędkościach, jak i zwrotny w technicznych sekcjach. Udało się to osiągnąć dzięki:
• zwiększonemu offsetowi widelca dla lepszej stabilności (OutFront geometry)
• zmniejszonemu trailowi, co poprawia zwrotność.
Nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania
Nowy SuperX oferuje także:
• sterówka Delta – system integracji kabli w główce sterowej dla lepszej aerodynamiki,
• D-shape – sztycę tłumiącą drgania,
• SystemBar R-One – jednoczęściowy kokpit (w wersji LAB71).
Cannondale postawił również na łatwiejsze serwisowanie, rezygnując z asymetrycznego przesunięcia koła (AI). Wprowadzono natomiast standardowy suport BSA oraz hak UDH, kompatybilny z nowymi grupami napędowymi SRAM.
Modele, waga i ceny nowego Cannondale SuperX
Model | Waga (rozm. 56) | Cena |
SuperX LAB71 | 7,4 kg | 65 499 zł |
SuperX Carbon 2 | 8,5 kg | 30 299 zł |
SuperX Carbon 3 | 9,1 kg | 19 499 zł |
Rama SuperX LAB71 | – | 20 490 zł |
Ciekawostką jest brak wersji SuperX 1 – prawdopodobnie Cannondale wprowadzi ją w połowie sezonu z nową grupą napędową.
SuperX vs Topstone – który wybrać?
Nowy SuperX to wyścigowy gravel, stworzony z myślą o maksymalnej prędkości i aerodynamice. Nie przewidziano montażu przedniego amortyzatora – jeżeli szukasz większego komfortu i możliwości bikepackingu, lepszym wyborem będzie Cannondale Topstone.
Podsumowanie – czy warto kupić nowego Cannondale SuperX?
Jeśli szukasz najbardziej zaawansowanego gravela do ścigania, nowy Cannondale SuperX może być idealnym wyborem. Dzięki ultralekkiej ramie, zoptymalizowanej aerodynamice i komfortowym rozwiązaniom, jest to rower gotowy na najtrudniejsze wyścigi gravelowe na świecie.
*jak zapewnia Cannondale, z chęcią to sprawdzimy w teście!