Cannondale SuperX powraca – nowy wyścigowy gravel z aerodynamiczną ramą

magazynbike.pl 2 dni temu

Cannondale reaktywuje model SuperX, tym razem jako gravel do ścigania. Wcześniej w ofercie marki znajdował się Super Six Evo SE, jednak teraz amerykański producent wraca do korzeni. Nowa wersja SuperX to zaawansowana maszyna wyścigowa, stworzona zarówno do gravel racingu, jak i przełajów.

Nowa rama – lżejsza, bardziej aerodynamiczna, szybsza*

Największą zmianą w nowym Cannondale SuperX jest całkowicie przeprojektowana rama. Wersja LAB71 waży poniżej 900 g, co czyni ją jedną z najlżejszych na rynku. Dzięki poprawionej aerodynamice rower pozostało szybszy – co ma najważniejsze znaczenie na trasach wyścigowych, gdzie prędkości sięgają 35 km/h i więcej.

Aby zwiększyć efektywność i komfort jazdy:

• zastosowano pełną integrację kabli,

• zoptymalizowano kształty rur dla lepszej aerodynamiki,

• dodano Flex Zone – strefy tłumiące drgania w tylnej części ramy.

Nowy SuperX umożliwia montaż szerszych opon – do 48 mm z tyłu i 51 mm w widelcu, co poprawia przyczepność i komfort jazdy.

Stabilność i zwrotność – idealne połączenie

Rower został zaprojektowany tak, aby był zarówno stabilny przy dużych prędkościach, jak i zwrotny w technicznych sekcjach. Udało się to osiągnąć dzięki:

• zwiększonemu offsetowi widelca dla lepszej stabilności (OutFront geometry)

• zmniejszonemu trailowi, co poprawia zwrotność.

Nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania

Nowy SuperX oferuje także:

• sterówka Delta – system integracji kabli w główce sterowej dla lepszej aerodynamiki,

• D-shape – sztycę tłumiącą drgania,

• SystemBar R-One – jednoczęściowy kokpit (w wersji LAB71).

Cannondale postawił również na łatwiejsze serwisowanie, rezygnując z asymetrycznego przesunięcia koła (AI). Wprowadzono natomiast standardowy suport BSA oraz hak UDH, kompatybilny z nowymi grupami napędowymi SRAM.

Modele, waga i ceny nowego Cannondale SuperX

ModelWaga (rozm. 56)Cena
SuperX LAB717,4 kg65 499 zł
SuperX Carbon 28,5 kg30 299 zł
SuperX Carbon 39,1 kg19 499 zł
Rama SuperX LAB7120 490 zł

Ciekawostką jest brak wersji SuperX 1 – prawdopodobnie Cannondale wprowadzi ją w połowie sezonu z nową grupą napędową.

SuperX vs Topstone – który wybrać?

Nowy SuperX to wyścigowy gravel, stworzony z myślą o maksymalnej prędkości i aerodynamice. Nie przewidziano montażu przedniego amortyzatora – jeżeli szukasz większego komfortu i możliwości bikepackingu, lepszym wyborem będzie Cannondale Topstone.

Podsumowanie – czy warto kupić nowego Cannondale SuperX?

Jeśli szukasz najbardziej zaawansowanego gravela do ścigania, nowy Cannondale SuperX może być idealnym wyborem. Dzięki ultralekkiej ramie, zoptymalizowanej aerodynamice i komfortowym rozwiązaniom, jest to rower gotowy na najtrudniejsze wyścigi gravelowe na świecie.

*jak zapewnia Cannondale, z chęcią to sprawdzimy w teście!

Idź do oryginalnego materiału