Następny retro amortyzator na warsztacie.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjX8FgKHxv1CzIer4c7kOD4Mfr7RBIutiz-H6aE6haSI_RWt3zHh3cRZ2UTvu4UPqngojuoWN4XPpb5RhD6gZcM_76a29HJWcNWcJ-6eY2SWhjo5BsnBN1jK07twZtoZAIoLt_sveP4WQFVMdyUr19GsiKMx_AbnbBk2T1R2nNDDegM1iwLMvsPAg-ll28/w640-h360/WP_20250210_084.jpg)
Amorek jak widać ogólnie w ładnym stanie, oprócz tego iż naklejki w paru miejscach odchodzą, ale to się da ogarnąć ... może silikonem... ale to po skończonym serwisie.
Można pokusić się o poprawki lakiernicze, ale to już we własnym zakresie.
W przypadku takiej konstrukcji amor rozkręca się długim imbusie w środku od góry .
Trzeba mieć porządny długi imbus...niekoniecznie aż taki jak ja mam bo mam wyjątkowo długie "samoróbki".
Zazwyczaj śruby skręcające są bardzo mocno przykręcone, wiec spokojnie delikatnie aczkolwiek z dużą siłą.
Amorek co już napisałem stan bardzo ładny, co widać też w środku, elastomery proste, twarde i sprężyste, pozostałe części nieuszkodzone.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgGOTsxkrOuuaSHCJFNXHT-NqqojqEM4-lwSIQ44bwqaJk7_NsRvcqvoUCl0QrZrQJxXfZiwopjq4U-Q4oEvUaq-Ykt_BJp1aVctbDh83sWIdntvuwm5XbXwbikZeIHnU0BXakvFIsnNnqNhkDVc-UoGZrO4j6NC2VSRjsJjM6dihhCTVyY3a5aYmBO07k/w640-h360/WP_20250210_112.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh1B2koe4aaKWvRU1IBx2zygotESiHvnPfNQtsjsf_2Yk6Vtd-akQUJ9j6fwOMIjH-rriLyj4bkHVtoqVsfxMRIhDAHKcq_neq-EKNBOWPpAOQQX1s2Z6jmHFk4rnXw4uBIMnhu-Srni6x-sqQTPJGmfjZHWWpxiHVBRrGPzgcRvcFanbw_MOha0pOqgtg/w640-h360/WP_20250211_049.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgaK98bBGMfW4q-1T5La_yuGvG1Jq9LxNgHle9XqtO45XUa95qJWlFXi4_R1dG7Q2_GYa6aSyK-K0G88NJhjBUrJIs2OaTyIKLjGxaPLodcCehEWiolBTjGM_fEn7hdu2ww6kAR4BHxUWB_zukjRnW7KxyI6LiNsERDOdlLB3cPHBxU3AQZhJ9XqttGItU/w640-h360/WP_20250211_050.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjMT4AL3unHxoG-3btzt1RAXVCRezFRlkq10bcugO1lWdtiEV-kW86DYSFMe8rsxUkBD2czwArJEsvC72rb-s0Tsxfkj8Ksl7FdJNdzVRZjC4BJhIRkXhT4ilc9SGHR4MVoxDPbxcBa-9VHwiJHKY32Gc-hw4pUVaWAfRmEAbFWHMLNeY9LEsKVUPLGPWs/w640-h360/WP_20250211_051.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjGG6MdbarWv6qKql6W3lVvsV0KITzBgSA9olNG_Ommf2GHTTnPOyKkmVMek_G7BU3H-T4mi1BiT1lnYXVNUsHFS-QiqtIoueAEOnciHw20ZvFlhHso5-8XkmpBbpC3KvWkCfFNlUg9kJ7dH0LHNErDgGSt6rXhdrCn8vpf8u0dG9hKLioXz04eg6rKgpY/w640-h360/WP_20250211_052.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjeEhAa2_3R6jJfuHrDvxqFWQsQxczF2CA99o5wAL0irs-I41C-kZ5er7NUAl5xSwExgds1tbg7lfgHE8R7tD2qmd6PrLK4JxuOOWbiOPcLDVFktaAGl4UK9FNaUlzuFNFwpCXV7osIffCI684Mb940dJSk1WiW4FaI26QFHGaHy0N95a9G7boPRU5X3TQ/w640-h360/WP_20250211_053.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiRcPrIbfs0SErDLwRSUJbEg2MNsXSDwnJERNoNpxtTlB5_tZ5lANK1wI3fbHZOLvnXRLZzRXyLq-Wq58N5D-2Iwp1SsAehJA_Dl7D-Y-NML2U_GPFEpM0bWG0PmmHIo1C2N7Jkb13WtV0oEPzWINJcDQLH6ufT2yb6lt0P2K3WDlH1AHd4Fk1E6jeUJnc/w640-h360/WP_20250211_054.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh9UepYjdnAG-6h7KNKPwe1aZHPZKW4JFnrTCFBrGbtUkLe_if2ECv-J3p1dTDbIsvWDJzAK4cznxGz_GEO9Wo8OTLSfXJOhg5CyZLmsnr6s8Lhzg3MRSUweCK98Ev8tkYOpWt9Wz0Oyn8mIT4k1aAfdwQTSsknSmT5UcyTGdRb3qcg1mpdjE5p9ECjR7A/w640-h360/WP_20250211_055.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg_aUUbr_bLj5W3y7_65l7dHeVqJZ3-1XCHxPjKu1tpIA-DgzZGt5YWaLs7swPvnjghK0EJRQlMl3Uo-uAHnn8sF8u1jNRJcEotK5mugOROJ75CnXh2GEP9yqolbFs50kHLa7fFkRfauBx10HFMjNmGmmdRFcTirF-RYs8u9ZTUnX3MqQlXIZwZIgjyhk4/w640-h360/WP_20250211_057.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhKdGlCC4xMuIjLyKmAo2mMds7IuBKMUMeKO9d8x5ZPZ5nuU5ToXvVQtVALyL7GwaGILHVyFOEFhYZO-WZNXmHq-Wn7bnBSFyfnCs4mPRUXFVN0KlvIA0Yx9w1uqm-tHovOsh_g_sTG7YKJwnJsWVD1JdHkqINuzyQ7uIVgm5P9jUR8dlqkOkDObSrqGQM/w640-h360/WP_20250211_058.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiHJoh7V8VFl07ZyFlfaLAvXK3Vfjo3G9O50jn72GgUHsDaFvWQ5UvfoiZIRda4CT_lYwEXWUCgpZMA7ysl_AkqGpFPyoDAzh18lXBJhY0n_uDjp5r-1kLqI306lCByFw0WmJCmugOUzYbNN2cV0Daw_yb4LodhkeKolurnDxh75vsxaw5aHLFx5TKzIck/w640-h360/WP_20250211_061.jpg)
Jeśli byłoby coś nie tak to cały serwis stał by pod znakiem zapytania, bo jak wiadomo części zapasowych nie ma od sporo lat.
Pucujemy odtłuszczaczami wszystko, do suchego i dopiero nakładamy nowy smar, oczywiście bez przesady, ale musi to być smar przeznaczony do amortyzatorów, czyli pozbawiony Litu, w razie czego w przypadku krytycznym braku to wazelina też da rady zamiennie, ale bez przesady bo jest smarem gęstym..
Zawsze zwracam uwagę na korek z regulacją aby był odczyszczony dokładnie, aby się nie zacierał przy regulacji.
Przy rozbieraniu najlepiej fotografować kolejność elementów i jak były zamontowane, aby nie pomylić przy składaniu, a skręcając dokładnie myśleć co i jak się skręca i z jaką siłą, aby czegoś nie rozwalić.
Amortyzator ma od pełnego zamknięcia do pełnego wydłużenia bez części składowych 7 cm skoku.
I w zasadzie to tyle.
Zapraszam na serwis.
Spike😎
Sklep i serwis rowerowy