Skrzywione koło, wypadek i co dalej?

velotech-pl.blogspot.com 8 godzin temu

Koło przód skrzywione, głupia sytuacja, wypadek.

Koło bije na boki, praktycznie nie da się jechać.

To już widać iż jest źle.

Na fotkach widać iż skrzywienie jest duuże, o ile powiedzmy 1 mm dało by się może wyprowadzić to ponad 1 cm nie ma szans.

Obecne obręcze są najczęściej 1 dno komorowe i sztywne baaaardzo, nie da się nic zrobić z takim profilem.

Po prostu zawozimy na serwis i robi się nowe koło, a części typu piasta czy szprychy jeżeli nie są uszkodzone to są możliwe do ponownego montażu na nowej obręczy.

Na moim serwisie, najczęściej staram się dobrać obręcz o podobnych wymiarach profilu, czyli wysokość profilu i szerokość C.

Wtedy jest szansa ze długość szprych będzie pasowała ze starego koła, jeżeli jednak nie znajdziemy dobrego oryginału lub zamiennika o tych samych parametrach to dodatkowym kosztem będą jeszcze szprychy, a wtedy warto się zastanowić na zakupem całego nowego koła, zwłaszcza jak piasta np nie rokuje już dobrej pracy - typu uszkodzone, zjechane konusy.....

W tym konkretnym przypadku nowa obręcz miała tą samą wysokość profilu, ale większą szerokość C o 2 mm.

Sprawdziłem z obecną oponą jaka była wcześniej i ta szersza felga doskonale sparuje się z oponą, więc wymieniamy i taka to robota.

W przypadku kiedy trzeba zmienić całe koło, to najczęściej proponuję klientowi lepszej klasy koło złożone na lepszych komponentach niż były wcześniej, bo koła w rowerach sklepowych zwykle są zrobione na bardzo budżetowych częściach, zwłaszcza jak różnice w cenach mogą być niewielkie.

Przy przekładaniu części warto zipami spiąć felge i koło, aby łatwo i gwałtownie poprzekładać nyple i szprychy.

Tutaj obręcz kosztowała poniżej 100 zł i wraz z ceną serwisu było to poniżej ceny nowego koła, piasta w doskonałym stanie, jak i szprychy.

Po prostu pech jazdy na w miarę świeżym rowerze.

Pamiętajmy, wszystko prawie można naprawić, kwestia doboru części i ich dostępność oraz kwestie finansowe, co i na co kogo stać, tak dobieram opcje naprawy.

Takie naprawy kół, wymiany części dosyć często trafiają na serwis, wypadków nie brakuje, także zapraszam, robię tak aby klient był zawsze zadowolony.....


Spike😎

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo
Idź do oryginalnego materiału