No cóż, ciężki temat ale prawdziwy i warto się zastanowić za co płacimy i co dostajemy.
Od razu zaznaczę iż można się z tym tematem nie zgadzać, ale rzeczywistość jest inna.


Ogólnie jest tak.
Co to znaczy "przegląd"...... utarło si,ę iż to jakaś usługa, która ma zapewnić użytkownikowi roweru sprawdzenie czy to po części czy w pełni ( przegląd podstawowy, przegląd pełny) stanu technicznego, sprawności, itd.
Są różne nazwy przeglądów i określone prace jakie w ramach danego przeglądu są wykonywane - to pierwsza ściema.
Dalej..... ceny za takie przeglądy są ustawiane tak, aby klient wybierał najtańsze wersje sugerując klientowi iż jest to dla niego wystarczające i będzie super - to następna ściema.
Następną sprawą jest to iż jak sami Państwo wybierzecie opcje "przeglądu" np podstawowego, to macie jak w banku iż zostaną teoretycznie wykonane jakieś czynności ( czasem tylko wytarcie szmatą) wyszczególnione w opisie a inne nie, tak samo w innych wersjach przeglądów zostaną max wykonane te czynności co tam opisano i nic więcej - a to już jest największa ściema iż serwis jest wykonany dobrze .
Do czego zdążam...........zazwyczaj tzw "przeglądy " są robione na sztuke, na szybko, na ilość bo klientów kolejka i trzeba obrobić tą ilość w danym czasie.
I tu już powinna się Państwu zapalić mocna lampka, bo przetarcie ramy z brudu, wyrównanie klocków czy reg przerzutki to w przypadku roweru paroletniego to nie dobry serwis, a kasa leci.

Rower to pojazd mechaniczny, który ma wiele mechanizmów które są narażone permanentnie na zewnętrzne warunki pogodowe.
O ile nowy, użytkowany sporadycznie do jazdy po parku może być prawie sprawny, to używane na dojazdy do pracy, codzienne tyranie po mieście, lasach, chaszczach itd nigdy nie będą wymagały na wiosnę tylko paru regulacji i zeszmacenia.
Więc co ?
Ano słowo "przegląd " należy wyrzucić z potocznej nazwy do kosza, w przypadku samochodów, przegląd to tylko sprawdzenie czy auto czy motocykl trzyma się kupy i jest sprawne, czyli dopuszczony do ruchu.
Tutaj nie ma żadnej robocizny czy wymiany części i tak samo powinno być w przypadku rowerów.
Serwis rowerowy Velotech - co proponuję.......
Czyli przegląd dla klienta mojego serwisu jest to usługa wstępna, to w miarę dokładne sprawdzenie stanu technicznego roweru, jest bezpłatna jeżeli klient w następstwie tego przeglądu pozostawia rower do naprawy, klient dostaje wycenę wstępną i termin przyjęcia i dokonania serwisu.
Jeśli nie, albo klientowi potrzebny tylko papier z wyszczególnionymi wadami do usunięcia płaci za taką operację 20 zł i może sobie serwis robić gdzie indziej.
To jest najbardziej uczciwa praktyka serwisowa, klient ma zrobioną uczciwą wycenę zgodną z rzeczywistością, płaci za wykonany serwis i części wymienne.
Dzięki temu likwidujemy słowo " przegląd" jako martwe określenie czegoś co zwykle jest ściemą od lat.
Z mojej praktyki serwisowej ponad 20-to letniej nie ma roweru, który przyjeżdżając na serwis nie wymaga pracy, poprawek itd, choćby nowe rowery, wypuszczone ze sklepów potrafią zawierać błędy czy niedociągnięcia.

Mój serwis Velotech od samego początku powstania starał się wykonywać serwis na podstawie "przeglądu", własnego czyli serwisanta, oczywiście mile widziane są także sugestie klienta co do jakiś tam niedociągnięć czy wad zauważonych w trakcie użytkowania.
Z racji tego iż serwis odpowiada za wykonane prace, dobór komponentów aby rower jako pojazd mechaniczny dopuszczony do ruchu miejskiego był bezpieczny dla użytkownika.
Dlatego stosujemy części sprawdzone, renomowanych producentów na które jest gwarancja.
Serwis Velotech udziela także gwarancji montażu - do 14 dni od daty wykonania usługi są możliwe bezpłatne poprawki czy inne czynności na życzenie klienta.
Pozwala to na najlepszą jakość wykonania usług i użytkowanie sprzętu przez długi czas.
Serwis Velotech daje też gwarancje wykonania usługi w określonym przez serwis czasie - praktycznie naprawa roweru trwa od 4 - 24 h jak części są na miejscu, może się przedłużyć jak trzeba sprowadzać jakieś części z hurtowni.
Zapraszam na serwis , wszelkie informacje uzyskacie Państwo na miejscu, można wcześniej telefonicznie zamówić termin na serwisie, jest sezon, więc trzeba to mieć na uwadze.
Spike😎
Sklep i serwis rowerowy