Przy cenie przekraczającej 300 dolarów za lampę, duży internetowy sprzedawca detaliczny Westwing ma nadzieję, iż elastyczność i ekologiczność druku 3D się opłacą.
Westwing, niemiecka firma zajmująca się handlem elektronicznym w branży wyposażenia wnętrz i stylu życia, działająca w 12 krajach europejskich i znana z oferty starannie wyselekcjonowanych produktów premium, dziś wprowadziła na rynek lampy drukowane w technologii 3D .
Mianowicie chodzi o nowy projekt lampy od start-upu Recozy, nazwany Keani Lamp.
Westwing reklamuje Rocozy jako wiodącego pioniera zrównoważonego projektowania ze względu na wykorzystanie filamentu z recyklingu w druku 3D swoich produktów. Z filmu opublikowanego przez Westwing w mediach społecznościowych wynika, iż Recozy zaspokoi popyt na produkcję za pośrednictwem drukarek 3D Bambu Lab.
To śmiały i innowacyjny krok dużego sprzedawcy detalicznego, który zaryzykował nie tylko współpracę z początkującą firmą projektową, ale także z metodą produkcji, która mogłaby oznaczać mniejsze zapasy na półkach (lampy można drukować w technologii 3D na zamówienie lub w niewielkich ilościach, aby sprostać popytowi).
„Dzięki partnerstwu z Recozy, … stworzyliśmy produkt, który odzwierciedla nasze wspólne wartości jakości, zrównoważonego rozwoju i innowacji” – powiedział Westwing w oświadczeniu. „Recozy było idealnym partnerem dla tego projektu ze względu na silne skupienie na zrównoważonym rozwoju i najnowocześniejsze procesy produkcyjne”.
Według Westwing, lampa Keani Lamp wykonana jest w 85–88% z poddanego recyklingowi PLA, pochodzącego z opakowań po przemyśle spożywczym, takich jak tacki na blistry i patery na owoce.
Firma Westwing wprowadza na rynek tę drukowaną w technologii 3D lampę jako eksperyment mający na celu ocenę akceptacji przez klientów plastikowych mebli domowych z historią zrównoważonego rozwoju. „W miarę jak będziemy kontynuować eksplorację nowych projektów i materiałów, będziemy uważnie monitorować opinie klientów, aby zapewnić, iż nasze przyszłe produkty będą jeszcze bardziej dostosowane do potrzeb naszych klientów i naszych celów zrównoważonego rozwoju” — mówi firma.