Według
W domuFirma Solidigm oficjalnie zakończyła produkcję dysków półprzewodnikowych P44 Pro i P41 Plus, co oznacza całkowite wycofanie się z rynku konsumenckich dysków SSD. Były to jedyne konsumenckie dyski SSD wypuszczone pod marką Solidigm od czasu powstania firmy. Firma usunęła także wszystkie wykazy dysków konsumenckich ze swojej witryny internetowej, która w tej chwili skupia się wyłącznie na rozwiązaniach dla centrów danych i pamięci masowych dla przedsiębiorstw. Decyzja ta jest następstwem wcześniejszych wydarzeń, które miały miejsce w październiku 2023 r., kiedy według doniesień Solidigm rozwiązał swój oddział konsumenckich dysków SSD i zwolnił personel pracujący nad dyskami konsumenckimi,
Tom’s Hardware dowiedział się z anonimowego źródła zaznajomionego ze sprawą. Według doniesień miało to na celu zatrzymanie rozwoju dysków SSD dla konsumentów i przekierowanie zasobów na dyski SSD dla przedsiębiorstw, co zwiększa przychody.
Według doniesień przerwanie działalności nastąpiło nagle, tuż przed planowaną premierą nowego konsumenckiego dysku SSD, który został już rozdany recenzentom. Konsumencka przestrzeń dyskowa SSD charakteryzuje się ostatnio dużą niepewnością, ponieważ większe marki mogły wprowadzać na rynek konsumenckie dyski SSD, jednocześnie czerpiąc zyski z rozwoju przedsiębiorstwa, a rozwój sztucznej inteligencji wymaga ogromnych jednostek pamięci masowej. Te większe marki mogą podzielić część swoich produktów na sekcje zorientowane na konsumenta bez większego wpływu na marże, ponieważ przedsiębiorstwo jest skłonne zapłacić najwyższą kwotę za dyski SSD. Niestety, Solidgm nie wybrała tej ścieżki i zamiast tego skupia się na segmencie przedsiębiorstw. Niestety mniejsza liczba producentów dysków SSD w przestrzeni konsumenckiej oznacza mniejszą konkurencję, więc mamy nadzieję, iż ten trend się nie utrzyma.
Source link