Ta pieszo-rowerowa przeprawa łączy Stare Miasto z Politechniką oraz terenami rekreacyjnymi wokół Malty, tworząc wygodne, szybkie i bezpieczne połączenie dla tysięcy mieszkańców. Statystyki mówią same za siebie – w pierwszym miesiącu funkcjonowania przez most przejechało ponad 50 tysięcy rowerzystów, co daje średnią ponad 1 600 przejazdów dziennie!
„To dowód, iż inwestycje w dobrze zaprojektowaną infrastrukturę mają sens i realnie zmieniają codzienność mieszkańców” – skomentował prezydent miasta.
Ale to nie koniec sukcesów Poznania – w ramach Badania Klimatu Rowerowego miasto otrzymało dwa dodatkowe wyróżnienia:
- 2. miejsce wśród największych miast w Polsce pod względem warunków do jazdy rowerem,
- oraz nagrodę za największe zaangażowanie mieszkańców w badania dotyczące mobilności rowerowej.
Poznań dotąd nie miał pieszo-rowerowej przeprawy przez rzekę, ale gdy już ją zbudował, od razu wskoczył do pierwszej ligi. Mosty Berdychowskie są ładne, szerokie, z wyraźnie wydzieloną drogę rowerową. Co więcej, doskonale wpisują się w istniejącą sieć tras rowerowych. pic.twitter.com/OvD6S6D9HB
— Rowerowe Sygnały (@rowerowesygnaly) March 1, 2025Mosty Berdychowskie to nie tylko nowa trasa – to symbol zmiany myślenia o mieście. O mieście, które nie stawia samochodów na pierwszym miejscu, ale inwestuje w jakość życia, rekreację, bezpieczeństwo i klimat. Tego typu inwestycje są przyszłością transportu – a Poznań udowadnia, iż w Polsce jest liderem tych zmian.