
Play istotnie ulepszył swoją ofertę na kartę. Nie trzeba już kupować fizycznego startera z kartą SIM. Zamiast tego od razu można skorzystać z elektronicznej karty eSIM.
Klienci Play adekwatnie od 2022 r. mogą korzystać z usługi eSIM. Rozwiązanie było dostępne zarówno dla posiadaczy oferty abonamentowej, jak i korzystających z pakietów na kartę (dla klientów prywatnych oraz biznesowych). Dotychczas użytkownik musiał skorzystać z opcji wymiany fizycznej karty na eSIM. Teraz już nie musi, a przynajmniej w ofercie na kartę.
Play udostępnia eSIM w ofercie na kartę. Aktywacja i rejestracja została ułatwiona
Wymiana karty SIM na eSIM jest możliwa w aplikacji Play24 lub w salonie Play. Natomiast nowa funkcja zakłada, iż klient decydujący się na ofertę na kartę fioletowego operatora może przeprowadzić cały proces zakupu online. Jak to działa?
Na stronie internetowej Play pojawiła się opcja wyboru rodzaju karty – klasycznego SIM-a (wysyłanego kurierem) lub eSIM-a z kodem aktywacyjnym przesyłanym na adres e-mail. Proces zamawiania takiej oferty przez internet składa się z kilku prostych kroków:
- wybór karty eSIM i pakietu na kartę;
- weryfikacja tożsamości za pośrednictwem usługi mojeID wymagającej zalogowanie się do bankowości internetowej;
- opłata online za starter i pakiet.
Po zakończeniu zamówienia użytkownik otrzymuje e-mail z kodem QR. Wystarczy go zeskanować i dodać profil eSIM na urządzenie. Oferta na kartę aktywuje się automatycznie. Oczywiście jest to możliwe wyłącznie na telefonach obsługujących technologię eSIM. Jak sprawdzić, czy moje urządzenie wspiera omawiane rozwiązanie? Można to zrobić np. na stronie internetowej Play lub wpisując frazę: „nazwa telefonu eSIM”.

eSIM działa we wszystkich pakietach dostępnych w ofercie Play na kartę: XXL za 50 zł, XL za 45 zł, M za 35 zł i S za 30 zł. Zmienia się tylko forma aktywacji – warunki usług, pakiety, promocje i zasady pozostają bez zmian. Elektroniczny eSIM jest dostępny też dla klientów abonamentowych.
Więcej o ofertach operatorów przeczytasz na Spider’s Web: