Pedały zwykłe i próby naprawy łożysk kulkowych

velotech-pl.blogspot.com 1 tydzień temu

No to jedziemy, może tym razem na początek fotki a potem opis.


I co tutaj mamy......
Używane takie powiedzmy sobie pedały na kulkach.
Z racji tego iż miały być na złom postanowiłem pokazać coś czego nie robię bo się nie opłaca dla klienta.

Jak jest wersja pedałów z obejmą , którą można zciągnąć to super, bo ułatwia to rozkręcanie, jak nie ma to też się rozkręca łożyska..
W tych pedałach widać iż już nie ma uszczelki osi i łożyska od strony korby

Na obu łożyskowaniach smar już dostał wody i zmienił kolor.

Następnie rozkręcamy i tutaj mamy na zewnętrznym łożysku nakrętkę kontrującą i konus - identycznie jak w piastach na kulki.

Nakrętka to 10 a konus to chyba11mm.

Ok, wyjmujemy ośkę, a tam są dwa rzędy mikrokulek....szok, takie maluśkie i na tym jest łożyskowanie...... masakra.

Łożysko od strony ramy już ma połowę kulek........zdezintegrowały się albo inaczej zmieliły.

No i dochodzimy do punktu w którym przestajemy widzieć sens całej roboty.

Sprawdzamy konus a tu wżery, więc dawanie nowych kulek jeżeli takowe w ogóle kupimy nie ma sensu bo konus będzie je niszczył, a konusów nie ma nowych .

Po drugie, brak uszczelki od strony korby ,,, cały syf z drogi będzie tam się wciskał i też łożyskowanie szlag trafi.

Po trzecie, założyłem dla pokazu nowy smar i składam....... i tutaj następny zonk bo potrzebny jest specjalny klucz tulejowy 2 częściowy, czyli rurka w rurce, aby skontrować konus i nakrętke na końcu osi TL-PD 63.

I taki klucz kosztuje ponad 200 zł, nie wiadomo dlaczego taka chora cena, absurd .....

Taka cena odstrasza zakup takiego narzędzia na serwis, bo taki klucz nie zarobi na siebie w przyzwoitym czasie.

Jak widać sens naprawy tanich pedałów na kulkach jest żaden, bo nie ma części zamiennych łożyskowania, narzędzia są drogie, a ceny za pedały nowe nie są wygórowane w stosunku do całej operacji serwisowej.

Reasumując, pedały się zużywają i kupujemy nowe, no taki recykling....

Spawa zakończona.

Ale są jeszcze pedały na łożyskach maszynowych i tutaj sprawa jest prostsza, bo łożyska można wymienić jeżeli to zrobimy w dobrym czasie, jest tylko nakrętka dociskająca łożysko i nie potrzeba specjalnego dwururkowego klucza.

Aczkolwiek łożyska wymieniamy jak zaczynają chrobotać, bo jak przy rozbieraniu i wymianie łożysko się rozleci to bieżnia zewnętrzna łożyska zostanie w korpusie pedała i duuuży problem jest, ale o tym kiedyś jak będę rozbierał takie pedały.


Spike😎

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo
Idź do oryginalnego materiału