Marka chińskiego Geely Auto oficjalnie zaprezentowała swój nowy model. Pochodzi on z nowej linii produktów o nazwie Geely Galaxy, która docelowo przewiduje serię 7 pojazdów. Nowy, średniej wielkości sedan to propozycja z mechaniką hybrydową typu plug-in.
Geely Galaxy A7 EM-i podbił publiczność wyglądem i wydajnością
W rodzinie modeli Geely Galaxy zadebiutował średniej wielkości sedan A7 EM-i. jeżeli chodzi o wymiary to długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 4918/1905/1495 mm, a rozstaw osi wynosi 2845 mm. Chcąc stać się nowym punktem odniesienia w klasie B pojazdów, Geely rzuca wyzwanie BYD Qin L. Rozstaw osi modelu Geely jest o 25 mm większy.
Z dwucyfrowym zużyciem paliwa na poziomie 2 l/100 km i całkowitym zasięgiem przekraczającym 2000 km nowy sedan może być także koszmarem dla nowego Volkswagena Magotana. Marka Geely wykorzysta bowiem w walce o rynek strategię polegającą na pójściu śladem BYD pod względem relacji jakości i ceny.
Jeśli chodzi o wygląd Galaxy A7 EM-i, to szala zwycięstwa zdecydowanie przechyla się na korzyść rywala BYD. Biegnący przez przód pas świateł doskonale pasuje wizualnie do ostrych grup świateł po obu stronach pojazdu. Wloty powietrza znajdujące się poniżej dodają poczucia, iż mamy do czynienia ze sportowym pojazdem. Tył pojazdu wyposażono w grupę tylnych świateł typu through-type i lekko podniesiony ducktail umieszczony na krawędzi bagażnika. Jak można zauważyć, Geely podjęło decyzję w kwestii wyeliminowania w A7 EM-i popularnych ukrytych klamek drzwi. Wielu uważa, iż to słuszne rozwiązanie, bo bardziej praktyczne. Spójrzmy zatem na szczegóły specyfikacji hybrydowego sedana Geely Galaxy.
Nowy A7 EM-i może zgarnąć tytuł króla relacji jakości i ceny
Hybrydowy sedan o wydłużonym eleganckim nadwoziu prezentujący wyjątkowy styl projektowania wykorzystuje kokpit z fizycznymi przyciskami i systemem Flyme Auto. Wnętrze skrywa dwuramienną wielofunkcyjną kierownicę, duży wyświetlacz LCD i pływający centralny ekran sterowania. Centralna wyspa sterowania ma uchwyt na kubek ze składaną pokrywą, przyciski sterowania głośnością, klimatyzacją i pokrętło sterowania multimediami. Wszystko zaprojektowano dla wygody obsługi sedana podczas jazdy.
Jeśli chodzi o mechanikę, to A7 EM-i wykorzystuje najnowszy hybrydowy system typu plug-in Thor EM-i firmy Geely. Ten ma opinię niezawodnego, na którą zapracował sobie dzięki zastosowaniu w modelu Starship 7. Umieszczony w nowym sedanie dodatkowo zmniejsza poziom zużycia energii. Istnieją trzy specyfikacje, jeżeli chodzi o baterie: 8,5 kWh, 18,4 kWh/18,99 kWh. Elektryczny zasięg wyniesie odpowiednio 55 km i 120 km (WLTC). Jedyną niewiadomą pozostaje cena.
Jeśli weźmiemy pod uwagę, iż BYD Qin L DM-i ma rabat i spadł do 79 800 juanów, to nowy Galaxy A7 musi sięgnąć po równie atrakcyjną ofertę. Szacuje się, iż cena początkowa hybrydowego sedana Geely wyniesie około 100 000 juanów, co sprawia, iż konkurenci już się pocą.
Chińskie Geely jest już obecne w Polsce. Dystrybucją modeli marki zajmuje się Jameel Motors. Wiemy, iż na początek polski cennik dostaną dwa SUV-y, w związku z tym nie jest jasne, czy nowy globalny produkt marki trafi w późniejszym czasie na nasz rynek. BYD na pewno będzie miał w Geely mocnego konkurenta w Polsce.