Microsoft rezygnuje z reklam własnych produktów w Windowsie – koniec nachalnych powiadomień

1 dzień temu

Microsoft oficjalnie rezygnuje z irytującej promocji swoich usług w systemie Windows. Użytkownicy nie będą już bombardowani powiadomieniami i reklamami zachęcającymi do korzystania z Edge, Bing czy OneDrive.

Microsoft ogłosił, iż kończy z dotychczasową polityką promocji własnych produktów w systemie Windows. Przez ostatnie lata użytkownicy regularnie narzekali na wyskakujące powiadomienia i reklamy, które zachęcały np. do zmiany domyślnej przeglądarki na Edge, korzystania z wyszukiwarki Bing czy przeniesienia plików do OneDrive. Wielu odbierało to jako natarczywe i utrudniające codzienną pracę z komputerem powiadomienia.

Zmiana podejścia to efekt licznych skarg oraz presji ze strony społeczności i instytucji regulacyjnych. Microsoft zapowiada, iż Windows nie będzie już wyświetlał powiadomień, które mają przekonać użytkownika do wyboru usług firmy zamiast konkurencyjnych rozwiązań. Dotyczy to zarówno reklam w menu Start, jak i komunikatów pojawiających się podczas instalacji czy aktualizacji systemu.

Firma tłumaczy, iż chce poprawić komfort korzystania z Windowsa i skupić się na jakości usług, a nie na ich nachalnej promocji. Użytkownicy mają mieć większą swobodę wyboru i nie będą już poddawani presji ze strony systemu operacyjnego. To istotny zwrot w strategii Microsoftu, który przez lata forsował własne produkty choćby kosztem irytacji użytkowników.

Decyzja Microsoftu spotkała się z pozytywnym odbiorem wśród użytkowników i obserwatorów rynku. Wielu liczy, iż inne firmy pójdą w ślady giganta z Redmond i ograniczą agresywne praktyki promocyjne w swoich ekosystemach. Czas pokaże, czy Microsoft utrzyma nowe podejście na dłużej i czy rzeczywiście poprawi tym samym wizerunek w oczach klientów.

Idź do oryginalnego materiału