Karamba wchodzi w nowy rozdział. Po miesiącach prac projektowych i testowych, polska manufaktura oficjalnie dołącza do grona producentów oferujących ramy wykonane z tytanu. Pierwszy gotowy egzemplarz to rower przygotowany dla Krzyśka @lopatowy – inicjatora całej koncepcji i zarazem ojca chrzestnego projektu Titanium.
Od pierwszych rozmów, które rozpoczęły się jeszcze w zeszłym roku, do powstania tego roweru minęło sporo czasu – w międzyczasie powstały dwa testowe framesety, wykonano próbki i prototypy, przeprowadzono badania oraz dopracowano szczegóły technologiczne. Efekt? Gotowa rama tytanowa w pełni custom, która od dzisiaj znajdzie się na stałe w ofercie Karamby.
O projekcie opowiadaliśmy także w naszym reportażu z wizyty u Bartka – cieszymy się, iż oto produkt finalny jest!
Szczegóły ramy:
Rama została wykonana z rur łączących double-butted oraz straight-gauge ze stopu 3Al-2.5V, znanego z doskonałego balansu pomiędzy wagą, wytrzymałością i komfortem tłumienia drgań. Znajdziemy tu również:
- główkę pod stery zintegrowane
- mufę suportową T47
- pełną integrację przewodów
- klasyczny, zewnętrzny zacisk sztycy
- hak KRMB UDH wykonany przez @orlo_cnc_frames
- połączenia spawane metodą TIG
- wykończenie: szczotkowany tytan z sekcją czołową poddaną bead-blastowi i anodowaniu w odcieniu niebiesko-fioletowym
Waga ramy: 1450 g
Komponenty:
Testowy rower został zbudowany przez samego Krzyśka, a zdjęcia wykonał @bywicio z @velopoint.pl. Całość to bardzo przemyślana konfiguracja:
- koła: Zipp 303 Firecrest
- opony: Pirelli P-Zero Race
- napęd: SRAM Force
- kierownica: FSA SL-K
- mostek: Deda Superbox
- widelec: Columbus Futura Disc
- stery: Deda
- sztyca: Karamba Ti
Waga gotowego roweru: 8,2 kg
Tytan po polsku
Nowa rama to nie tylko projekt w duchu custom – to także manifest jakości wykonania, który śmiało może konkurować z uznanymi producentami ram tytanowych z Europy i USA. Karamba nie ukrywa, iż Titanium to projekt z ambicjami – zarówno jeżeli chodzi o dopracowanie detali, jak i możliwość pełnego dopasowania geometrii oraz specyfikacji do potrzeb klienta.
Pełna galeria zdjęć roweru oraz więcej szczegółów pochodzą z oficjalnego konta Karamby na FB – facebook.com/karamba.frameworks Polecamy to źródło dobra!