VOJD, z siedzibą w Berlinie, jest ekskluzywnym studiem łączącym radykalne style i najnowocześniejszą produkcję z luksusową biżuterią drukowaną w 3D

VOJD Studios łączy futurystyczny styl z futurystyczną produkcją. Każdy element jest drukowany w 3D i manualnie wykańczany. To bardzo ekskluzywne studio, z siedzibą w Berlinie, koncentruje się na wprowadzeniu nowego elementu do branży luksusowej biżuterii.
Ta mała firma nie ograniczyła się jedynie do stworzenia biżuterii drukowanej w 3D, aby dodać czynnika “wow”; oni sami zaprojektowali siebie wokół tej koncepcji i stworzyli nowy styl od podstaw. Ich projekty są tak skomplikowane i delikatne, iż byłoby prawie niemożliwe, aby stworzyć je manualnie. Tylko dzięki drukowi 3D mogą być w pełni zrealizowane.
“Te prace nie mają marginesu błędu w swoich projektach,” stwierdzili projektanci VOJD w wywiadzie dla 3D Printshow. “Druk 3D usuwa ten margines w procesie produkcji, ponieważ komputer robi dokładnie to, co mu się poleci”.
Osobowość biżuterii tworzy przestrzeń, która łączy stare i nowe. Starożytność i rok 3,000. Przeglądanie ich kolekcji jest jak wejście do innego świata, a każda kolekcja ma swoją własną historię.

White Noise ucieleśnia obraz DNA, wzorców danych i prądów elektrycznych; Phase Precious zawiera efekt “Moire”, wykorzystując skomplikowane wzory do tworzenia kształtów każdego ruchu użytkownika; Translucent wykorzystuje światło i symetrię, aby nadać bardzo wyraźne wrażenie science-fiction.

Kiedy myślimy o modzie luksusowej, myślimy zwykle o awangardowym, wybiegającym w przyszłość stylu. Jednak twórczość VOJD pokazuje, iż branża ta jest w rzeczywistości bardzo tradycyjna. Ogromny nacisk kładzie się na rzemiosło i to, w jaki sposób artysta jest w stanie skonstruować swoje dzieła manualnie. W rzeczywistości “wypróbowane i prawdziwe” metody przynoszą spójne rezultaty, a wielu projektantów czuje się komfortowo, grając bezpiecznie w odniesieniu do technologii.
Wprowadzenie druku 3D oddziela projektanta od rzeczywistego producenta – zmiana ról, która niewątpliwie będzie miała nieprzewidywalne konsekwencje w przyszłości. Jednakże, cała marka VOJD wydaje się być gotowa, aby stawić czoła temu wyzwaniu.
Jedną z najbardziej uwodzicielskich części mody jest jej zdolność do ciągłego rozwoju i zaskakiwania. Dostrzeganie i przewidywanie trendów wymaga wiele poświęcenia i chęci dostosowania się do nich każdego dnia. Projektanci z VOJD opisują zmienność swojego nowego przedsięwzięcia: przemierzają nowe, ekscytujące terytorium, podejmują odważne decyzje i ciągle są zaskakiwani.
Nie ma guru mody 3D, do którego mogliby się zwrócić; mają możliwość i odpowiedzialność, aby samodzielnie podejmować każdą decyzję. Chociaż mogliby użyć bardziej tradycyjnych środków, VOJD, ucieleśnia ducha przemysłu modowego i idzie naprzód.
Ewolucja w kierunku przemysłu “zero odpadów”

Największa fala wywołana przez projektantów druku 3D to nie tylko naszyjniki i kolczyki, które produkują, ale możliwość, jaką dali przemysłowi artystycznemu.
Już teraz nowe firmy przenoszą druk 3D w modzie na nowe poziomy – przykładem mogą być drukowane w 4D, zaprojektowane tylko dla twojego ciała sukienki z Nervous System. Ogromne przeszkody przez cały czas istnieją. Sam proces drukowania może być czasochłonny. Ponieważ jest to wciąż na wczesnym etapie, trzeba wykonać wiele poprawek i testów, zanim osiągnie się pożądane rezultaty. Kolejnym problemem jest waga i tekstura. Modelki i twórcy często narzekają, iż rezultaty ich pracy są zbyt ciężkie lub zbyt delikatne, by były praktyczne.
Do tego dochodzi jeszcze kwestia odpadów. Gdy testy są już zakończone i drukarka wie dokładnie, jak urzeczywistnić swój projekt, nie generuje praktycznie żadnych odpadów, jeżeli chodzi o druk 3D, podczas gdy hodowla bawełny wymaga użycia ogromnych ilości wody.
W rzeczywistości, przemysł modowy jest jednym z największych konsumentów wody na świecie. Transport tekstyliów, produkcja i każdy inny krok w łańcuchu przyczynia się do powstawania odpadów. Projektanci (a może pewnego dnia także konsumenci!) mogą drukować bez konieczności wysyłania ogromnych ilości materiałów lub marnowania niewyobrażalnych ilości paliwa. W zależności od materiału użytego do produkcji biżuterii i ubrań, projektanci mogą choćby ponownie wykorzystać stare ubrania, aby po prostu wydrukować nowe.

Żródło: https://all3dp.com