Nie można zaprzeczyć, iż rośnie potrzeba, aby uczniowie w każdym wieku zaczęli korzystać z drukowania 3D w klasie. Nie można przecenić znaczenia zrozumienia technologii i sposobu działania ekosystemu, a także praktycznej edukacji. Korzyści z wdrożenia druku 3D do programów nauczania opartych na technologii STEAM są dobrze udokumentowane i rozprzestrzeniają się w całym systemie edukacji. Obejmują one nowe możliwości uczenia się, pozytywne zaangażowanie, innowacyjne i kreatywne środowiska uczenia się, krytyczne myślenie i możliwości rozwiązywania problemów.
Na całym świecie nie jest trudno znaleźć producentów lub dystrybutorów drukarek 3D specjalizujących się w produktach i usługach drukowania 3D ukierunkowanych na edukację. Nie jest też trudno znaleźć inspirujące historie uczniów, o tym, jak zajęcia z drukowania 3D zmieniły ich doświadczenie edukacyjne i zainspirowały ich do tworzenia oryginalnych i przemyślanych zastosowań tej technologii. To wszystko jest bardzo pozytywnym pędem w wielkim schemacie rzeczy… ale wciąż brakuje czegoś naprawdę ważnego w równaniu.
ZAJĘCIA Z DRUKOWANIA 3D: NAUCZYCIELE SĄ NAJWAŻNIEJSZĄ CZĘŚCIĄ RÓWNANIA

Najważniejszą grupą w równaniu edukacji w zakresie drukowania 3D, która jest często pomijana, są nauczyciele. Osoby bezpośrednio zajmujące się przygotowaniem uczniów do nowoczesnego miejsca pracy. Na pierwszej linii są fantastyczni pionierzy edukacji, podekscytowani samym drukiem 3D i przenoszeniem tej pasji do swoich klas. Coraz większa ilość szkół kupuje drukarki 3D i tym samym wpływa pozytywnie na potencjał zajęć edukacyjnych.
Ale dla nauczycieli za potencjałem musi kryć się cel. Gdzie udają się, aby znaleźć ten cel, zwłaszcza jeżeli sami nie są zaznajomieni z ekosystemem drukowania 3D?
NAJCZĘSTSZE PUŁAPKI NA ZAJĘCIACH Z DRUKOWANIA 3D
Jeśli lokalny wydział edukacji lub niezależna szkoła wprowadza technologię 3D do programu nauczania, czasami dzieje się to bez określonej strategii. Kwestie budżetowe, choć same w sobie nie bez znaczenia, prowadzą do dalszych rozważań — często używanych jako punkty sprzedaży przez dostawców sprzętu — takich jak bezpieczeństwo, łatwość obsługi, niezawodność i koszty materiałów eksploatacyjnych. Najlepszą radą dla wszystkich nauczyciela, którego zadaniem jest zakup sprzętu, jest przetestowanie go samemu w warsztacie, a jeżeli czas na to nie pozwoli, znalezienie innych użytkowników lub źródeł wiedzy. Fora użytkowników przedstawią najlepsze informacje (pozytywne i negatywne), jeżeli chodzi o ustalenie, jaki sprzęt do drukowania 3D jest odpowiedni dla Twojej klasy.
A do tego dochodzi kwestia integracji klas drukowania 3D w możliwie najbardziej sensowny sposób. Nie da się od tego uciec; jeżeli druk 3D ma być uwzględniony w programie nauczania, to nauczyciele przekazujący wiedzę muszą najpierw to zrozumieć. Wymaga to wszechstronnego szkolenia i wspólnego planowania bieżącego wsparcia technicznego.

PRZYKŁADOWE ZASOBY DO ZAJĘĆ Z DRUKOWANIA 3D
MakerBot/Thingiverse Edukacja

Od czasu przejęcia MakerBot przez Stratasys, firma opracowała bardzo konkretną strategię opartą na edukacji z zasobami programowymi skoncentrowanymi na każdym etapie edukacji, od przedszkola po politechniki, uniwersytety i centra innowacji.
Podczas gdy Stratasys i MakerBot oferują zasoby edukacyjne na swoich stronach internetowych, program nauczania drukowania 3D firmy jest w tej chwili prowadzony przez Thingiverse. Ten ogromny rynek drukowania 3D, którego właścicielem jest MakerBot, obejmuje zasoby edukacyjne, takie jak moduły projektów, kompleksowe zajęcia z drukowania 3D, filmy z pomysłami na lekcje, a także konkursy projektowe dla uczniów. Thingiverse jest w tej chwili jednym z największych zasobów edukacyjnych na temat drukowania 3D i oferuje pomysły na zajęcia z drukowania 3D oraz plany lekcji, które są podzielone według tematu i klasy, co ułatwia nawigację nauczycielom i uczniom.
Oferty na zajęcia z drukowania 3D: Zasoby dla szkół i uniwersytetów, filmy z pomysłami na lekcje, samouczki dla klas.
Koszt: bezpłatny.
Strona internetowa: Thingiverse Education.
ZAJĘCIA Z DRUKOWANIA 3D W SZKOŁACH: WNIOSKI
W tym momencie młodzieńczej osi czasu drukowania 3D, głównym wnioskiem dla nauczycieli włączających zajęcia z drukowania 3D do swojego programu nauczania jest to, iż dostępnych jest wiele opcji i zasobów. Edukacja w zakresie drukowania 3D staje się ważniejsza i bardziej dostępna, ponieważ nauczyciele mają nadzieję przygotować swoich uczniów do stale zmieniającego się zapotrzebowania na rynku pracy.
Nauczyciele na linii frontu każdego dnia przekazują tę wiedzę i doświadczenie następnemu pokoleniu uczniów i niewątpliwie zasługują na każdy aspekt szacunku i wsparcia.

Źródło: https://all3dp.com