Apple Pay – globalny wpływ, innowacje i przyszłość portfela cyfrowego

10 godzin temu

Choć Apple nie udostępnia jeszcze danych specyficznych dla Polski, najnowsze informacje przedstawione przez Jennifer Bailey, wiceprezeskę Apple Pay i Apple Wallet, podczas konferencji Money 20/20 USA, rzucają światło na globalny wpływ Apple Pay. W swoim wystąpieniu Bailey podsumowała dotychczasowe osiągnięcia, kierunek rozwoju oraz wartość, jaką Apple Wallet dostarcza użytkownikom, wydawcom kart oraz sprzedawcom na całym świecie.

Kluczowe dane i osiągnięcia Apple Pay

Według danych wewnętrznych Apple oraz informacji od partnerów i branżowych źródeł:

  • Apple Pay wyeliminowało na ponad 1 miliard USD oszustw związanych z transakcjami kartami kredytowymi i debetowymi w ciągu ostatniego roku.
  • W porównaniu do tradycyjnych płatności kartami, Apple Pay może zmniejszyć poziom oszustw choćby o 60%, a w niektórych przypadkach aż o 85–90%.
  • Dzięki wyższym wskaźnikom autoryzacji i większemu zaangażowaniu posiadaczy kart, Apple Pay wygenerowało ponad 100 miliardów dolarów dodatkowej sprzedaży dla sprzedawców na całym świecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Globalna dostępność i rozwój

Apple Pay zyskuje coraz większy zasięg:

  • Usługa jest w tej chwili dostępna w 89 krajach, obsługiwana przez ponad 11 000 banków i sieci płatniczych, w tym 15 krajowych systemów.
  • W Stanach Zjednoczonych Apple Pay akceptuje dziś 90% sprzedawców, w porównaniu do zaledwie 3% w momencie premiery 11 lat temu.

Apple Wallet – wizja przyszłości bez fizycznego portfela

Apple konsekwentnie realizuje wizję cyfrowego portfela, który ma być bezpieczniejszy i bardziej prywatny niż tradycyjne rozwiązania:

  • Setki milionów użytkowników na całym świecie korzystają z Apple Wallet do płatności w sklepach, aplikacjach i internecie.
  • Użytkownicy mogą również korzystać z Apple Pay do płacenia za przejazdy w ponad 250 regionach i 800 miastach na całym świecie.

Tap to Pay na iPhone – nowe możliwości dla firm

Apple rozwija także usługę Tap to Pay na iPhone, umożliwiającą przyjmowanie płatności zbliżeniowych bez potrzeby korzystania z dodatkowego sprzętu. w tej chwili funkcja ta jest dostępna w 48 krajach, w tym w Polsce, wspierając ponad 15 milionów sprzedawców.

Apple Pay i Apple Wallet nie tylko rewolucjonizują sposób, w jaki konsumenci płacą, ale także zmieniają podejście całych branż do bezpieczeństwa, wygody i cyfryzacji płatności. Choć Polska nie została jeszcze uwzględniona w najnowszych statystykach, światowe dane pokazują skalę i kierunek zmian, które mają wpływ również na nasz rynek.

Apple udostępnia funkcję Tap to Pay na iPhonie w Polsce i innych krajach europejskich

Jeśli artykuł Apple Pay – globalny wpływ, innowacje i przyszłość portfela cyfrowego nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału