Prace serwisowe w bankach to nic nadzwyczajnego. Są planowane regularnie, by zapewnić bezpieczne i sprawne działanie systemów. Dzięki nim mogą m.in. aktualizować swoje oprogramowanie, usuwać błędy, zwiększać wydajność systemów i wprowadzać nowe funkcje dla klientów.
Takie przerwy techniczne są zwykle planowane w nocy, kiedy ruch jest najmniejszy, ale to nie znaczy, iż nikt wtedy nie korzysta z płatności (np. robiąc nocne zakupy w sieci). Dlatego trzeba wiedzieć o tym wcześniej i odpowiednio się przygotować, bo część operacji będzie po prostu niedostępna.
Przerwa serwisowa w ING Banku Śląskim już dziś w nocy. Co nie będzie działać?
ING Bank Śląski napisał komunikat, w którym informuje, iż w nocy z czwartku na piątek (29/30 maja, czyli dzisiaj) od 23:30 do 1:30 planuje prace serwisowe. "W tym czasie utrudniona będzie obsługa większości funkcji związanych z naszymi kartami w Moim ING i ING Business" – czytamy.
Bank zapowiada, iż nie będzie można:
aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych, ubezpieczać kart i nadawać kodów PIN
zamówić kart płatniczych
przypisać kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile
dodać kart z poziomu portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay)
wykonać operacji na rachunku karty kredytowych
nie będą działać pożyczki oraz procesy sprzedażowe rachunków bieżących i oszczędnościowych.
Mogą także wystąpić problemy z realizacją:
transakcji kartami płatniczymi w bankomatach, wpłatomatach oraz terminalach płatniczych
płatności kartami w Internecie z 3DSecure, czyli tych, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS.
Jeśli w trakcie prac wystąpi nagła potrzeba zastrzeżenia karty, można to zrobić telefonicznie, dzwoniąc na infolinię ING (+48 32 357 00 12).
Jeśli z kolei planujemy zakupy lub inne operacje bankowe, to najlepiej zróbmy to przed planowaną przerwą. Warto też mieć przy sobie gotówkę lub skorzystać z innej formy płatności, np. BLIK, bo właśnie te transakcje będą działały normalnie.