Znany polski bank wydał pilny komunikat. Klienci będą mieć problemy z płatnościami

2 dni temu
Klienci banków, czyli tak naprawdę my wszyscy, raczej nie przepadają za przerwami serwisowymi, ale te niestety muszą być przeprowadzane. Jedna z nich będzie dziś (29 maja), więc lepiej się na to przygotować i wiedzieć, iż w nocy mogą być utrudnienia z operowaniem naszymi pieniędzmi. Nie będzie to żadna awaria, tylko zaplanowana akcja.


Prace serwisowe w bankach to nic nadzwyczajnego. Są planowane regularnie, by zapewnić bezpieczne i sprawne działanie systemów. Dzięki nim mogą m.in. aktualizować swoje oprogramowanie, usuwać błędy, zwiększać wydajność systemów i wprowadzać nowe funkcje dla klientów.

Takie przerwy techniczne są zwykle planowane w nocy, kiedy ruch jest najmniejszy, ale to nie znaczy, iż nikt wtedy nie korzysta z płatności (np. robiąc nocne zakupy w sieci). Dlatego trzeba wiedzieć o tym wcześniej i odpowiednio się przygotować, bo część operacji będzie po prostu niedostępna.

Przerwa serwisowa w ING Banku Śląskim już dziś w nocy. Co nie będzie działać?


ING Bank Śląski napisał komunikat, w którym informuje, iż w nocy z czwartku na piątek (29/30 maja, czyli dzisiaj) od 23:30 do 1:30 planuje prace serwisowe. "W tym czasie utrudniona będzie obsługa większości funkcji związanych z naszymi kartami w Moim ING i ING Business" – czytamy.

Bank zapowiada, iż nie będzie można:


aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych, ubezpieczać kart i nadawać kodów PIN


zamówić kart płatniczych


przypisać kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile


dodać kart z poziomu portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay)


wykonać operacji na rachunku karty kredytowych


nie będą działać pożyczki oraz procesy sprzedażowe rachunków bieżących i oszczędnościowych.


Mogą także wystąpić problemy z realizacją:


transakcji kartami płatniczymi w bankomatach, wpłatomatach oraz terminalach płatniczych


płatności kartami w Internecie z 3DSecure, czyli tych, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS.


Jeśli w trakcie prac wystąpi nagła potrzeba zastrzeżenia karty, można to zrobić telefonicznie, dzwoniąc na infolinię ING (+48 32 357 00 12).

Jeśli z kolei planujemy zakupy lub inne operacje bankowe, to najlepiej zróbmy to przed planowaną przerwą. Warto też mieć przy sobie gotówkę lub skorzystać z innej formy płatności, np. BLIK, bo właśnie te transakcje będą działały normalnie.

Idź do oryginalnego materiału