Bank Pocztowy udostępnił nową metodę odzyskiwania dostępu do konta internetowego. Klienci mogą teraz samodzielnie odblokować bankowość online przy użyciu aplikacji mObywatel, bez potrzeby kontaktowania się z obsługą klienta. Z rozwiązania mogą skorzystać osoby prywatne oraz mikroprzedsiębiorcy.
Bank Pocztowy wdraża nowość z użyciem mObywatela
Od teraz odblokowanie dostępu do bankowości internetowej w Banku Pocztowym będzie jeszcze prostsze. W grudniu bank ten pozwolił odzyskać dostęp do konta poprzez formularz online – wcześniej wymagało to kontaktu z infolinią lub wizyty w banku. Teraz bankowość internetową w Banku Pocztowym można odblokować również dzięki apce mObywatel.
Na stronie logowania do systemu Pocztowy24 pojawiła się funkcja „Odblokuj dostęp”. Po jej wybraniu użytkownik ma do dyspozycji dwie ścieżki: klasyczne pytania weryfikacyjne albo potwierdzenie tożsamości przez aplikację mObywatel — dzięki kodu QR lub 6-cyfrowego kodu.
Procedura przywracania dostępu do bankowości internetowej z użyciem aplikacji mObywatel została zdaniem przedstawicieli banku zaprojektowana tak, by była maksymalnie prosta. Proces nie zajmuje więcej niż 2 minuty. Klient Banku Pocztowego, po wpisaniu swojego numeru NIK, jest proszony o potwierdzenie tożsamości. Może to zrobić, skanując kod QR w aplikacji mObywatel albo wpisując sześciocyfrowy kod manualnie. Następnie dane przesyłane są do banku, gdzie porównywane są z informacjami przechowywanymi w systemie. o ile wszystko się zgadza, klient dostaje wiadomość SMS z kodem niezbędnym do odblokowania konta. Na koniec może wrócić do logowania dotychczasowym hasłem lub ustawić nowe, korzystając z jednorazowego kodu SMS. Ten istotny jest przez 24 godziny.
„mObywatel ma już ponad 9 milionów użytkowników, którzy logują się do niego 27 milionów razy w ciągu miesiąca. Aplikacja, która jest bramą do wielu cyfrowych usług publicznych, pozwala w wygodny i bezpieczny sposób zdalnie potwierdzić swoją tożsamość. Dlatego coraz częściej używana jest również w procesach weryfikacyjnych banków i innych podmiotów komercyjnych. Wdrożenie Banku Pocztowego to kolejny przykład wykorzystania jej potencjału, z czego się bardzo cieszymy” – mówi Radosław Maćkiewicz, Dyrektor Centralnego Ośrodka Informatyki.
Źródło: Bank Pocztowy