Wysoki wskaźnik oszustów Zelle pochodzących z kontaktów w mediach społecznościowych doprowadził JPMorgan Chase Bank do blokowania płatności dokonywanych za pośrednictwem sieci mediów społecznościowych i aplikacji do przesyłania wiadomości.
Chase powiedział, iż Zelle miała metodę przeniesienia pieniędzy na rodzinę, przyjaciół i inne zaufane kontakty i nigdy nie powinna być używana do dokonywania zakupów online…
Oszustwa Zelle
Aplikacje płatności peer-to-peer, takie jak Zelle, Venmo i Apple Pay Cash, naprawdę wystartowały podczas pandemii i są teraz uznanym sposobem na dokonanie natychmiastowych transferów gotówki między przyjaciółmi. Jednak oszustowie gwałtownie skorzystają ze stosunkowo nieuregulowanego charakteru tych aplikacji, a użytkownicy początkowo nie mieli ucieczki, jeżeli padli ofiarą oszustów.
W szczególności Zelle został wezwany przez amerykańskie Biuro Ochrony Finansowej (CFPB) za bardzo ograniczone zabezpieczenia. To spowodowało, iż setki tysięcy użytkowników zostało oszukanych z kolektywnego 870 mln USD.
Zelle początkowo po prostu wzruszyła ramionami, stwierdzając, iż obowiązkiem klienta jest upewnienie się, iż płaci odpowiednią osobę i iż banki za aplikacją nie były odpowiedzialne. Jednak CFPM zainicjował pozew przeciwko operatorowi aplikacji i jej właścicielom, bankom, z prawodawstwem również zagrożoneprowadząc do ograniczonej zmiany polityki pod koniec ubiegłego roku.
2100 firm finansowych w Zelle, sieć peer-to-peer należąca do siedmiu banków, w tym JPMorgan Chase i Bank of America, zaczęło cofnąć transfery od 30 czerwca dla klientów oszukanych do wysyłania pieniędzy do oszustów, które twierdzą, iż pochodzą z agencji rządowej, Bank, Bank lub istniejący dostawca usług, powiedział usługi wczesnego ostrzegawczego (EWS), firma banków, która jest właścicielem Zelle.
Wydaje się, iż oznacza to, iż otrzymasz zwrot kosztów, jeżeli oszust udzieli jakiejkolwiek agencji rządowej lub banku. Sugeruje jednak również, iż jeżeli oszust udzieli, iż jest firmą, odzyskasz swoje pieniądze tylko wtedy, gdy jesteś istniejącym klientem tej firmy. Wreszcie, wydaje się, iż nie będziesz miał szczęścia, jeżeli oszust pozuje jako jednostka, taka jak członek rodziny lub przyjaciel.
Bleeping Computer zauważył zmianę zmiany warunków Chase w zakresie płatności Zelle, która wchodzi w życie w przyszłym miesiącu.
„Dla twojej ochrony Chase nie pozwoli ci wysłać płatności Zelle zidentyfikowanych jako pochodzących z kontaktu za pośrednictwem mediów społecznościowych. Odrzucimy te transakcje, ponieważ Zelle ma płacić znajomym, rodzinie i innym zaufanym odbiorcom, a nie dla innych, których spotykasz w mediach społecznościowych ”, Bank ostrzegł.
„Możemy zażądać od Ciebie informacji (na przykład podczas ustanowienia płatności lub dodania odbiorcy) w odniesieniu do celu płatności, metody kontaktu z odbiorcą, lub innych szczegółów, które uznajemy za adekwatne, aby ocenić, czy Twoja płatność ma podwyższoną oszustwo lub ryzyko oszustwa lub jest nielegalną, niekwalifikowalną lub niewłaściwą płatność. ”
Chase nie zawsze będzie w stanie zidentyfikować sprzedaż w mediach społecznościowych, ale zablokuje je tam, gdzie to możliwe.
9to5mac
Zwykłe porady przez cały czas obowiązują. Nigdy nie dokonuj płatności dla nikogo, chyba iż już się tego spodziewałeś, i bądź szczególnie podejrzliwy wobec jakiejkolwiek pilnej potrzeby, takich jak ograniczone okna zwrotne. Nigdy nie używaj aplikacji płatniczych peer-to-peer, aby płacić za towary i usługi: zawsze używaj karty kredytowej, aby obronić ochronę konsumentów.
Porównanie w 2018 roku wykazało, iż oferowana gotówka Apple Pay najlepsze połączenie bezpieczeństwa i prywatności Wśród aplikacji płatniczych P2P.
Zdjęcie przez Tech codziennie NA Unsplash
FTC: Używamy dochodów z automatycznych linków partnerskich. Więcej.