Rok jeszcze się nie skończył, Kapitanowie! Jak wiecie, przed nami jeszcze mnóstwo ekscytujących wydarzeń, które czekają na Was na naszych wirtualnych morzach w te Święta. Ale podczas gdy w tle wybuchają fajerwerki, my przez cały czas ciężko pracujemy nad innowacjami na nadchodzący rok — a teraz jesteśmy gotowi, aby uchylić rąbka tajemnicy na temat kilku z nich!
Operacje Specjalne
Z nowym rokiem nadchodzi czas na aktualizację Operacji! W ramach aktualizacji 14.0, do gry trafią tymczasowe wersje operacji wyższych poziomów, w których dowództwo nad flotą wroga przejmą specjalne „Flagowce”. Flagowce wprowadzają nowe mechaniki i będą wywierały różne efekty na pobliskich sojusznikach, co doda głębi i trudności do operacji.
Oto szczegóły:
Operacje Specjalne będą dostępne równolegle z klasycznymi operacjami jako osobny tryb bitwy przez cały okres trwania aktualizacji 14.0. Poniżej znajduje się lista operacji, które doczekają się specjalnych wersji:
– Obrona bazy morskiej Newport
– Ocalenie lotniskowca Raptor
– Ostatnia Granica
– Hermes
– Aegis
– Kwiat Wiśni
Możecie stawić czoła Flagowcom, grając pancernikami, krążownikami, niszczycielami i lotniskowcami poziomów IX-X.
Flagowce charakteryzują się zwiększoną ilością PW i stosują efekty na pobliskich sojusznikach w określonym zasięgu. Dodatkowo każdy Flagowiec będzie bardziej wrażliwy na konkretny rodzaj obrażeń.
Przykładowe cechy Flagowca mogą obejmować:
– Zwiększanie penetracji pocisków sojuszniczych w pobliżu
– Zwiększanie prędkości sojuszników w pobliżu
– Większe obrażenia zadawane pociskami AP i SAP
– jeżeli określona ilość obrażeń zostanie zadana okrętowi pociskami AP i SAP i jednostka ta zostanie zniszczona w strefie wpływu Flagowca, wybuchnie, zadając obrażenia w szerszym promieniu.
Flagowce będą wyróżniały się w bitwie specjalnym znacznikiem.
Gracze stawią czoła trzem Flagowcom o unikalnych atrybutach przez cały okres trwania aktualizacji 14.0. W pierwszych trzech tygodniach aktualizacji, jeden z Flagowców będzie dowodził wrogą flotą w Operacjach Specjalnych. Będą się one zmieniać co tydzień, a gracze będą wiedzieć, który Flagowiec będzie naprzeciw w danym tygodniu. W ostatnim tygodniu aktualizacji, gracze będą walczyć z wszystkimi trzema Flagowcami jednocześnie. Należy pamiętać, iż Flagowce nie będą stosować efektów na siebie nawzajem.
Nowa Koncepcja Okrętów
Mamy także coś specjalnego, co niedługo trafi do testów w ramach aktualizacji 14.0. Trzy nowe okręty, oparte na istniejących kadłubach, wejdą do testów z nowymi koncepcjami rozgrywki w porównaniu do swoich pierwotnych odpowiedników.
Te trzy okręty, zaplanowane do jednego z naszych przyszłych, tymczasowych wydarzeń, to:
Francuski Krążownik Metz, tier VIII (oparty na Toulon)
Nierealizowany projekt 17 500-tonowego krążownika liniowego („Navire de ligne de 17500 t”), opracowanego we Francji w połowie lat 20. XX wieku — jeden z prekursorów pancerników klasy Dunkerque.
Okręt nosi nazwę miasta Metz w Lotaryngii, regionie o dużym znaczeniu dla Francji w rywalizacji z Niemcami.
Radziecki Krążownik Vyazma, tier IX (oparty na Borodino)
Projekt „Małego pancernika” („Malyi linkor”), opracowany w ZSRR na początku lat 50. XX wieku. Tego typu okręty miały działać w grupach, zdolne stawić czoła pełnoprawnym pancernikom.
Nazwa pancernika pochodzi od bitwy pod Wiazma — rosyjskiego zwycięstwa podczas francuskiej inwazji na Rosję w 1812 roku.
Amerykański Pancernik Oregon, tier X (oparty na Georgii)
Projekt „szybkiego pancernika”, który wyprzedzał klasę Iowa. Główne uzbrojenie okrętu stanowiły działa 457 mm w podwójnych wieżach, opracowane w 1938 roku, równocześnie z projektem samego okrętu.
Okręt jest nazwany na cześć 33. stanu USA.
Podzielimy się wyglądem i parametrami tych okrętów, a także szczegółami na temat tego, jak będą dostępne w kolejnych publikacjach. Na razie przejdźmy do ich unikalnych cech!
Te okręty lubią żyć na krawędzi. Będą miały zwiększoną celność i skrócony czas przeładowania głównej baterii w zależności od utraconych punktów wytrzymałości. Okręty te zaczną bitwę z częściowo uszczuplonym stanem PW. Gracze będą mogli wybrać naprawę — kosztem utraty tych bonusów — lub zagrać ryzykownie, próbując wykorzystać je w pełni. Dodatkowo wszystkie modyfikatory zależne od procentowego poziomu punktów życia, takie jak umiejętność „Przypływ adrenaliny” dowódcy, będą działały normalnie, dając tym okrętom jeszcze większą siłę rażenia.
Kapitanowie będą również rozpoczynać bitwę z ograniczoną ilością ulepszonych pocisków przeciwpancernych, które mogą być użyte w trybie Ognia seryjnego. Będą one charakteryzować się podwójnymi salwami o znacznie wyższych obrażeniach na minutę niż standardowe strzelanie, ale wadą jest to, iż mają ograniczony zasięg, którego nie można zwiększyć. Ulepszone adekwatności tych pocisków obejmują, ale nie ograniczają się do trajektorii, kątów rykoszetowania i czasu uzbrojenia zapalnika. Te amunicje będą traktowane jak materiały eksploatacyjne; kapitanowie zawsze będą zaczynać bitwę z tą samą liczbą pocisków i będą musieli wybrać odpowiedni moment, aby wykorzystać ograniczoną ilość. Po wyczerpaniu się pocisków, dostępne będą tylko zwykłe pociski przeciwpancerne o standardowych adekwatnościach.
Należy pamiętać, iż wszystkie informacje w tym wpisie rozwojowym są wstępne. Ogłoszone zmiany i funkcje mogą ulec zmianie w trakcie testów. Ostateczne informacje zostaną opublikowane na stronie internetowej gry.