
Wygląda na to, iż Polacy w wakacje 2025 roku wolą spędzać czas przed ekranem, oglądając telewizję. Podsumowali oglądalność i liczby są naprawdę przerażające.
Ludzie spędzają długie godziny przed wyświetlaczami. Mimo tego, iż telefony dominują, telewizory wciąż pozostają bardzo popularne. Nowy raport The Gauge Polska ujawnia średnią ilość godzin spędzonych przed największymi ekranami. Klasyczna telewizja króluje.
Polacy siedzą w wakacje przed telewizorami. Choć mniej niż zawsze
Dane z raportu pochodzą czerwca 2025 r. To pierwszy miesiąc, który dla wielu osób jest równoznaczny z urlopem i wyjazdami. Średni czas przed telewizorem spędzony przez Polaków to 3 godziny i 37 minut dziennie. jeżeli porównamy wynik z poprzednim miesiącem – majem można zauważyć, iż niektórzy wybrali się na wakacje (średni czas spadł z 3 godzin i 50 minut – czyli 13 minut mniej).
Ciekawe jest to, iż w czerwcu ubiegłego roku wynik był trochę mniejszy i wyniósł 3 godziny i 33 minuty. Wynik w dalszym ciągu jest naprawdę wysoki – to przecież niemal 1/6 całej doby spędzonej. Musimy jednak pamiętać, iż czerwiec to dopiero początek wyjazdów – Polacy najchętniej wybierają się na wakacje w lipcu lub sierpniu. Pokazują to np. dane operatorów komórkowych dotyczące wykorzystania sieci komórkowej.

Jak natomiast wygląda udział wykorzystania poszczególnych usług? Mimo rozwoju internetu i serwisów streamingowych w dalszym ciągu telewizja jest górą. Polacy zdecydowanie najchętniej korzystają z tzw. kablówki, czyli telewizji świadczonej przewodowo – jej udział wynosi 34,1 proc. Na drugim miejscu jest telewizja satelitarna (26,5 proc.), a na trzecim telewizja naziemna – aż 23,3 proc.
83,9 proc. Czyli ponad 8 na 10 Polaków (w wieku powyżej 4. roku życia) korzysta z telewizji. Poza nią mamy też usługi streamingowe z udziałem 9,7 proc. Najpopularniejszą usługą VOD jest YouTube z 2,4-procentowym wynikiem. Następnie mamy Netflixa (1,7 proc.) oraz pozostałe usługi pokroju Player, SkyShowtime, które zyskują na popularności i obejmują 5,6 proc. udziału.
Inne usługi (niesklasyfikowane w raporcie) wykorzystywane przez Polaków na telewizorach stanowią 6,4 proc. Dane przedstawione w raporcie bazują badaniach przeprowadzonych na 3500 gospodarstwach domowych i ok. 10 tys. użytkownikach.
Więcej podobnych artykułów znajdziesz na Spider’s Web: