W 2020 r. Jabłko przyznał, iż niektórzy AirPods Pro W urządzeniach występowały zarówno trzeszczące dźwięki, jak i usterki funkcji aktywnej redukcji szumów. Firma uruchomiła program wycofania co umożliwiło klientom zwrot słuchawek AirPods i wymianę.
Apple stwierdziło, iż problem dotyczy tylko modeli wyprodukowanych przed październikiem 2020 r., ale w nowym pozwie dotyczącym słuchawek AirPods Pro stwierdzono, iż to nieprawda – i własne działania firmy to potwierdzają…
Program serwisowy Apple potwierdził oba problemy zgłoszone przez użytkowników:
Słuchawki AirPods Pro, których dotyczy problem, mogą wykazywać jedno lub więcej z następujących zachowań:
– Trzeszczące lub statyczne dźwięki, które nasilają się w głośnym otoczeniu, podczas ćwiczeń lub podczas rozmowy przez telefon
– Aktywna redukcja szumów nie działa zgodnie z oczekiwaniami, na przykład utrata basów lub nasilenie dźwięków tła, takich jak hałas uliczny lub samolotowy
Firma oferowała trzy sposoby rozwiązania problemu:
Jednak nowy pozew zbiorowy zgłoszony przez Akcja klasowa twierdzi, iż Apple w rzeczywistości nie naprawił problemu w późniejszych wersjach tego samego modelu.
W pozwie zbiorowym zarzucono jednak, iż widoczne wady dźwięku dotyczą wszystkich słuchawek AirPods Pro Gen 1, niezależnie od daty ich produkcji.
Chociaż konsumenci zaczęli narzekać na problemy z dźwiękiem w słuchawkach AirPods Pro Gen 1 niedługo po ich premierze w październiku 2019 r. – i chociaż Apple sam przyznał się do problemów z dźwiękiem – firma w dalszym ciągu sprzedawała te urządzenia po setki dolarów za parę do września 2022, sprawa udostępniona.
Mówi, iż program serwisowy był bezwartościowy, ponieważ umożliwiał klientom jedynie wymianę jednej wadliwej pary na inną. Stwierdza, iż dokładna analiza projektu i komponentów przed datą graniczną i po niej nie ujawnia żadnych znaczących różnic, które mogłyby rozwiązać problem.
„Innymi słowy, ci użytkownicy po prostu otrzymali kolejny wadliwy zestaw AirPods Pro Gen 1, a wielu użytkowników później doświadczyło wady dźwięku również w przypadku wadliwego zestawu zamiennego” – czytamy w opisie przypadku […]
Jeśli chodzi o datę produkcji, w zgłoszeniu stwierdzono, iż nie ma znaczącej różnicy między urządzeniami AirPods Pro pierwszej generacji wyprodukowanymi przed październikiem 2020 r. a datą późniejszą, czyli datą wyraźnie podaną na stronie pomocy technicznej Apple.
Kancelaria twierdzi, iż Apple doskonale o tym wiedział, przedłużając program o kolejny rok.
Zaledwie dwa tygodnie przed planowaną datą zakończenia programu serwisowego AirPods Pro firmy Apple ogłoszoną rok wcześniej, czyli 31 października 2021 r., firma zaktualizowała ten harmonogram, aby uwzględnić słuchawki AirPods, których dotyczy problem, przez trzy lata od pierwszej sprzedaży detalicznej urządzenia, zasadniczo dodając kolejny rok zasięg, sprawa zostaje przekazana.
Należy jednak zauważyć, iż Apple nie jest niczym niezwykłym, gdy robi to, gdy problemy wychodzą na światło dzienne przez długi czas, zapewniając, iż właściciele, którzy doświadczą problemu dopiero później, przez cały czas będą nim objęci.
Jeśli dotyczy to Ciebie, na tym etapie nie musisz nic robić. jeżeli Apple zaoferuje ugodę, klienci zostaną poproszeni o złożenie roszczenia.
Przez Świat Maca.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.