Yahoo bliskie sprzedaży AOL. Włoska firma Bending Spoons ma zapłacić 1,4 mld dol.

2 godzin temu

Yahoo prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie sprzedaży AOL włoskiej firmie technologicznej Bending Spoons za około 1,4 miliarda dolarów. jeżeli transakcja dojdzie do skutku, będzie to oznaczać koniec pewnej ery dla jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek wczesnego internetu.

Według czterech niezależnych źródeł, mediolański deweloper aplikacji, Bending Spoons, jest bliski sfinalizowania przejęcia AOL, chociaż ostateczna umowa nie została jeszcze podpisana i rozmowy mogą zakończyć się fiaskiem. Sprzedaż ta jest częścią strategii Yahoo, którego większościowym udziałowcem jest fundusz private equity Apollo Global Management, polegającej na pozbywaniu się aktywów niezwiązanych z podstawową działalnością.

Bending Spoons, wyceniany na 2,55 miliarda dolarów, specjalizuje się w przejmowaniu i rewitalizacji firm technologicznych. Przejęcie AOL, z jego ogromną bazą użytkowników i przychodami z reklam oraz subskrypcji (takich jak LifeLock, LastPass i McAfee), byłoby kolejnym krokiem w agresywnej strategii ekspansji włoskiej firmy. Ostatnio Bending Spoons przejęło m.in. platformę do udostępniania plików WeTransfer oraz serwis wideo Vimeo za 1,38 miliarda dolarów.

Dla AOL, które zdefiniowało erę wczesnego internetu dzięki usłudze dial-up i ikonicznemu powiadomieniu “You’ve Got Mail”, sprzedaż byłaby kolejnym zwrotem w burzliwej historii. Po historycznej, choć ostatecznie nieudanej fuzji z Time Warner w 2000 roku, firma przez lata traciła na znaczeniu. Co ciekawe, w ostatnim czasie ruch na stronie AOL.com wzrósł o 20% rok do roku w grupie wiekowej 25-54 lata, co jest efektem wprowadzenia nowych kategorii tematycznych, takich jak zdrowie, technologia czy true crime.

Idź do oryginalnego materiału