Xiaomi rozbiło bank. Lepsze wyniki od Apple czy Samsunga

8 godzin temu

Xiaomi rozwija się niezwykle dynamicznie. Sprzedaż telefonów chińskiego producenta rośnie w zastraszającym tempie – pod tym względem udało się już znacząco przegonić największych globalnych konkurentów. przez cały czas jednak nie ma mowy o tym, by w ogólnym rankingu pokonać innych technologicznych gigantów. Firma robi natomiast wszystko, by wzmacniać swoją pozycję i pozytywnie zaskakiwać nie tylko inwestorów, ale też przeciętnych konsumentów. Co będzie dalej?

Xiaomi nie chce przestać rosnąć

Ubiegły rok był stosunkowo udany dla producentów telefonów. Sprzedaż tych mobilnych sprzętów wzrosła o 4%, co jest bardzo dobrym wynikiem jeżeli weźmiemy pod uwagę poprzednie statystyki. Nie doszło jednak do większych zmian na podium – dwa pierwsze miejsca wciąż należą do molochów w postaci Samsunga oraz Apple. jeżeli zaś chodzi o dalsze pozycje, to sytuacja prezentuje się nieco ciekawiej.

  • Sprawdź także: Xiaomi i jego pierwszy tablet napędzany przez Snapdragon 8 Elite

Xiaomi uplasowało się na trzecim miejscu, a przy okazji zostało najszybciej rosnącą marką w 2024 roku zaliczając skok sprzedaży na poziome 12%. Badacze z firmy Counterpoint Research wskazują na kilka przyczyn takiego stanu rzeczy: „dostosowanie portfolio, nacisk na segment premium oraz agresywne działania ekspansyjne”. Producent skupił się na pozyskiwaniu klientów z Azji, Afryki i Europy. Tak naprawdę Stany Zjednoczone zostały niemalże całkowicie pominięte w marketingu spółki.

Źródło zdjęcia: Counterpoint Research

Nieznaczny wzrost sprzedaży (1%) zaliczył Samsung, nieco gorzej wypadło z kolei Apple (-2%). Mimo wszystko południowokoreański gigant wciąż posiada 19% udziału na rynku, amerykański gigant zaś 18%. Xiaomi znajduje się nieco w tyle osiągając 14% globalnego udziału. interesujące jak sytuacja będzie wyglądać w przyszłym roku. Warto odnotować, iż chińska grupa sprzedawała w 2022 roku około 12% telefonów, więc skok jest bardziej niż zauważalny.

Jak wypadają inni producenci?

Co z innymi producentami? Czwarta pozycja należy do OPPO (8% udziału, spadek sprzedaży o 8%), piąta zaś do vivo (8% udziału, wzrost sprzedaży o 9%). Poza zestawieniem znaleźć możemy takie marki jak HUAWEI, HONOR czy Motorola. Przez minione miesiące prowadziły one agresywną politykę, co może przełożyć się na istotne roszady w 2025 roku. Czas pokaże, który producent najbardziej skusi konsumentów swoimi produktami.

Wiele zależy od dynamiki rozwoju generatywnej sztucznej inteligencji. Technologia powoli wkracza na większość telefonów, choć w tej chwili znajdziemy ją głównie na propozycjach należących do segmentu premium. Eksperci z Counterpoint Research uważają, iż do 2028 roku niemalże wszystkie telefony kosztujące powyżej 1000 złotych będą oferować wsparcie dla zaawansowanych rozwiązań AI.

  • Przeczytaj również: Premiera telefonów POCO X7 w Polsce. Siurpryzą edycja człowieka z żelaza

Na sam koniec ciekawostka – coraz częściej sprzedawane są droższe telefony, konsumenci preferują wydawanie pokaźniejszych sum na te urządzenia z nadzieją, iż posłużą im przez kilka lat. Też należycie do tego grona?

Źródło: Counterpoint Research / Zdjęcie otwierające: instalki.pl (Anna Borzęcka)

AppleSamsungsmartfonyXiaomi
Idź do oryginalnego materiału