Google po cichu rozpoczął eksperyment mający na celu sprawdzenie, czy zmiana kolorów wyszukiwarki będzie z korzyścią dla użytkowników. o ile w ciągu nocy twoja wyszukiwarka również zmieniła barwy uspokajamy – to nie błąd.
Wyszukiwarka Google to jedno z tych narzędzi, które używamy codziennie. Jej zasadniczy wygląd i funkcje zmieniają się niezwykle rzadko. Z tego powodu kosmetyczne usunięcie paginacji strony (które Google później przywrócił) czy dodanie ptaszków przy stronach firm rozpalają internet. w tej chwili taką zmianą jest pomarańczowy kolor, który okrasza wyniki wyszukiwania.
Jeżeli twoja wyszukiwarka Google jest trochę bardziej pomarańczowa – gratulacje, bierzesz udział w eksperymencie
W ciągu minionego dnia liczni użytkownicy wyszukiwarki Google i Google Chrome na Androidzie oraz iOS zauważyli dość znaczną nowość – zmianę koloru linków z niebieskiego na pomarańczowy podczas używania ciemnego trybu lub dynamicznego trybu kolorów – motywu przeglądarki zmiennego w zależności od ustawień telefonu. Zmiana ta widoczna jest także na niektórych urządzeniach w redakcji Spider’s Web.
Google oficjalnie nie odniósł się do powodów zmiany, jednak jej nagły charakter oraz wąskie grono użytkowników jej doświadczających sugeruje, iż Google po cichu przeprowadza eksperyment, by sprawdzić, jak nowy kolor przewodni sprawdza się w praktyce. Tę teorię potwierdza także jeden z wpisów na forum wsparcia wyszukiwarki, gdzie jeden z ekspertów wypowiedział się, iż to nie błąd, a właśnie jeden z testów w ramach „Google Live Experiments”.
Użytkownicy mniej zadowoleni z eksperymentu donoszą, iż w ich przypadku przelogowanie na inne konto lub wylogowanie i zalogowanie ponownie przywraca poprzedni, niebieski motyw. Powrócenie do jasnego motywu również przywraca niebieski kolor linków.
Przejście z niebieskiego koloru na pomarańczowy prawdopodobnie powiązane jest z faktem, iż niebieskie światło męczy oczy bardziej niż światło kolorów ciepłych, takich jak pomarańczowy. Dlatego w połączeniu z ciemnymi tłami, projektanci mogą próbować stworzyć motyw, który jest „przyjemniejszy” i bardziej znośny dla oka.
Więcej na temat wyszukiwarki Google: