Wypróbowaliśmy nadchodzącą usługę HP Text-to-3D Model AI

1 miesiąc temu

Uruchomienie opartej na przeglądarce usługi AI „3D Foundry” polegającej na zamianie tekstu na model 3D planowane jest na początek 2025 r., a w przyszłości planowane jest udostępnienie wersji offline oraz wersji na laptopy HP AI.

Platforma 3D Foundry, oparta na sztucznej inteligencji i przetwarzająca tekst na modele 3D, zostanie udostępniona publicznie na początku 2025 roku, a jej celem jest już pierwszy kwartał — poinformowała firma w rozmowie z All3DP.

Jak powiedział Pierre Kaiser, szef działu projektowania 3D w HP, podczas targów Formnext 2024 we Frankfurcie w Niemczech, aplikacja 3D Foundry będzie oparta na przeglądarce od samego początku, a jej wypróbowanie będzie bezpłatne. Zaprezentowano tam modele drukowane w 3D, stworzone dzięki aplikacji, a zwiedzający mieli okazję obejrzeć demonstracje na żądanie.

Po pewnym okresie próbnym 3D Foundry będzie pobierać opłaty za generowanie, „koszt obliczeniowy jest różny od zera”, powiedział Kaiser, ale ani zakres próbnego użytkowania, ani ceny nie zostały jeszcze ustalone. Wydaje się prawdopodobne, iż 3D Foundry będzie korzystać z systemu tokenów, ale zespół ds. projektowania 3D firmy wydaje się szukać sposobu na odzyskanie kosztów, a nie na osiągnięcie zysku, co podkreślają plany wydania lokalnej wersji systemu do pobrania i wersji do użytku z laptopami HP AI. Nie wiadomo jednak, kiedy jakiekolwiek narzędzie offline będzie gotowe.

Koszt generacji HP „zwykle wynosi około 50 centów za model” — powiedział Kaiser — „ale w zależności od tego, czy wykonamy pewne konfiguracje, może to wzrosnąć do dolara za model lub spaść do 20 centów za model. Tak więc w zależności od tego, gdzie skończymy, zmienia się struktura cenowa”.

Model 3D lisa, wygenerowany na żądanie dzięki 3D Foundry podczas wywiadu dla All3DP (Źródło: All3DP)

3D Foundry opiera się na generatywnym łańcuchu AI wykorzystującym modele tekst-do-tekstu, tekst-do-obrazu i 2D-obraz-do-3D, po których następuje obliczeniowe przejście w celu optymalizacji modelu pod kątem druku 3D – wyraźny cel systemu. Proces tekst-do-tekstu został wytrenowany w celu utworzenia znacznie dłuższego monitu do generowania obrazu 2D („może 500 słów”, powiedział Kaiser), podczas gdy proces tekst-do-obrazu 2D opiera się na istniejącym zewnętrznym modelu AI z niestandardowymi danymi treningowymi. W przyszłości, jak mówi Kaiser, chciałby, aby oprogramowanie wykorzystywało różne generatywne modele AI, aby dać użytkownikom wybór stylistyczny między nimi. Na razie monit zwraca cztery obrazy 2D w jednym stylu, które można wybrać dla następnego generatywnego łącza.

System HP 2D-to-3D działa poprzez naśladowanie procesu fotogrametrii, takiego jak skanowanie 3D, wyjaśnił Kaiser. Na podstawie wybranego przez użytkownika obrazu system szacuje głębokość, którą Kaiser opisał jako „podstawową warstwę” procesu. Następnie oprogramowanie tworzy nowe obrazy 2D, aby wypełnić tę głębokość i znajduje „udane pary”, co ostatecznie skutkuje modelem 3D.

Aplikacja nie jest pozbawiona problemów. W naszej demonstracji system utknął generując 99%, co było spowodowane zbyt wieloma drobnymi szczegółami, takimi jak pasma włosów, zasugerował Kaiser. Poprzednia i druga próba były bardziej owocne.

Następnie użytkownicy mogą dodać do swojego modelu teksturowaną bazę, wysłać go do usługi druku 3D lub pobrać jako plik MJF.

Pierre Kaiser, szef działu projektowania 3D w HP, prezentuje model 3D Foundry wygenerowany przez jego 6-letnią córkę (źródło: All3DP)

Wyniki 3D Foundry są imponujące, ale HP nie kryło się z ograniczeniami tej technologii – Arvind Rangarajan, globalny dyrektor ds. systemu i danych w HP Personalization and 3D Printing, niedawno powiedział All3DP, iż firma chce, aby oczekiwania dotyczące sztucznej inteligencji były realistyczne i nie składała niepotrzebnych obietnic .

Oprogramowanie jest bardzo dobre w generowaniu przekonujących organicznych kształtów, powiedział Kaiser, ale nie jest dobre w precyzyjnych pomiarach krytycznych dla tworzenia funkcjonalnych części. Rozwiązaniem jest projekt programowy: zakodowane na stałe projekty i ograniczenia, które ułatwiają generowanie modeli dla konkretnych zastosowań. Nakładki na klawisze to przykład pokazany w Formnext, gdzie podstawowa nakładka na klawisze jest zgodna ze specyficznym projektem i jest używana jako podstawa dla modelu 3D. Inne aplikacje są w fazie rozwoju za kulisami, a 3D Foundry uruchomi różnorodne projekty programowe, w tym etui na iPhone’a, które generują projekt płaskorzeźby i wiele innych.

„Myślę, iż chciałbym mieć ich setki i chciałbym, aby klienci przynosili własne formaty wyjściowe” – powiedział Kaiser, zapytany, czy użytkownicy będą mogli wprowadzać własne parametry obliczeniowe. „Jest plan, ale jeszcze nie został wdrożony”.

Zespół Kaisera tworzy w tle modele sztucznej inteligencji przeznaczone dla swoich partnerów, więc wygląda na to, iż pozostało pole do rozwoju.

Nie oznacza to, iż funkcjonalny projekt nie jest możliwy w 3D Foundry bez użycia projektowania programowego. Jednym z przykładów potencjału tego narzędzia jest korpus drona, stworzony z pustych rur, aby był lekki. Wymagało to pewnych eksperymentów z podpowiedziami, powiedział Brian Ingold, szef rozwiązań 3D w HP, który wygenerował model, ale ostatecznie udało się go dostarczyć.

Lekki model drona wygenerowany przy użyciu systemu HP 3D Foundry (źródło: All3DP)

A nadchodzą bardziej precyzyjne funkcje. W prezentacji mapy drogowej Kaiser pokazał modele generowane w ramach ograniczeń „obrazu kontrolnego”, prostego szkicu: najpierw hełm, generowany z podpowiedzi tekstowej i szkicu o minimalnym zarysie; następnie bardziej szczegółowy szkic postaci, skutkujący kolorowym, kreskówkowym modelem.

Model 3D hełmu wygenerowany w oprogramowaniu HP 3D Foundry przy użyciu podpowiedzi tekstowej i minimalnego szkicu (źródło: All3DP)

W obecnej, skoncentrowanej na organicznych aspektach formie 3D Foundry jest już całkiem gotowe do użycia – o czym świadczy jego interaktywna prezentacja na Formnext – a specjalistyczne modele są już aktywnie używane przez niektórych partnerów HP 3D. Ostatnim krokiem jest wdrożenie ograniczeń w celu generowania chronionego IP, aby zapewnić, iż 3D Foundry jest jak najbardziej zgodne z prawem.

Jeśli wszystko pójdzie dobrze, 3D Foundry będzie rozwijającą się aplikacją. Kaiser ma trzyletnie plany dla swojego zespołu, powiedział, wszystko zależy od tego, ile funduszy będą mieli po uruchomieniu.

źródło: all3dp

Idź do oryginalnego materiału