Firma Intel udostępniła dzisiaj najnowszą wersję sterowników karty graficznej Arc GPU. Wersja 101.6458 WHQL zawiera obsługę nowego Karta graficzna Arc B570 firma uruchomiła dzisiaj. Sterowniki dodają także obsługę procesorów mobilnych Xe-LPG iGPU z serii Core Ultra 200H „Arrow Lake-H”. W przypadku procesorów iGPU z serii Core Ultra 200 sterowniki zwiększają wydajność w „Call of Duty: Black Ops 6” choćby o 6,8%. Sterowniki rozwiązują problem z grą „Indiana Jones and the Great Circle”, który powoduje niespójną wydajność i zużycie pamięci przez grę. W „Shadow of the Tomb Raider” od czasu do czasu występowała awaria aplikacji i nieprawidłowe wyświetlanie menu gry przy włączonej funkcji XeSS, co zostało naprawione. Pobierz sterowniki z linku poniżej.
POBIERAĆ: Sterowniki graficzne Intel Arc GPU 101.6458 WHQL
Przegląd najważniejszych wydarzeń:
- Uruchom sterownik karty graficznej Intel Arc B570 (nazwa kodowa Battlemage).
- Uruchom sterownik dla procesorów mobilnych Intel Core Ultra Series 2 (nazwa kodowa Arrow Lake-H).
Najważniejsze informacje o grach:
Ulepszenia wydajności gier na platformie Intel Core Ultra series 2 w porównaniu ze sterownikiem systemu Intel 31.0.101.6449:
- Call of Duty: Black Ops 6 (DX12)
- Średni wzrost liczby klatek na sekundę do 6,8% w rozdzielczości 1080p przy ustawieniach podstawowych
Naprawione problemy:
Produkty graficzne Intel Arc z serii B:
- Indiana Jones i The Great Circle (VK) mogą wykazywać niespójną wydajność i zużycie pamięci GPU podczas rozgrywki.
- W grze Shadow of The Tomb Raider (DX12) po włączeniu XeSS mogą wystąpić sporadyczne awarie aplikacji i uszkodzenia w menu gry.
Znane problemy:
Produkty graficzne Intel Arc z serii B:
- F1 24 (DX12) z XeSS FG może wykazywać pewne uszkodzenia i awarie aplikacji:
- Aplikacja może ulec awarii podczas dynamicznej zmiany ustawień XeSS FG podczas gry. Zalecenie: Przed rozpoczęciem wyścigu zmień ustawienia XeSS FG w menu gry.
- Skrót „Alt + Enter” może zmienić tryb wyświetlania na wyłączny tryb pełnoekranowy, który nie jest obsługiwany w XeSS 2 i może powodować zawieszanie się gry.
- MLPerf może wykazywać sporadyczne błędy podczas pracy w konfiguracjach systemów z wieloma procesorami graficznymi. Rozwiązanie: wyłącz zintegrowany procesor graficzny.
- Topaz Labs Photo AI może wykazywać uszkodzenia w przypadku niektórych operacji ulepszania obrazu.
- Magix Vegas Pro może wykazywać uszkodzenia podczas korzystania z funkcji przesyłania stylów.
- W przypadku korzystania z opcji HQAO w Dassault Systèmes CATIA może wystąpić awaria aplikacji.
- Wydajność programu Adobe Lightroom Classic może być niższa od oczekiwanej. Rozwiązanie: Ustaw zalecane preferencje w aplikacji:
- W obszarze Edycja, Preferencje, Opcje wydajności wybierz opcję Procesor graficzny jako „Niestandardowy”.
- Wybierz opcje „Użyj procesora GPU do wyświetlania”, „Użyj procesora GPU do przetwarzania obrazu” i „Użyj procesora GPU do eksportu”.
Produkty graficzne Intel Arc z serii A:
- W niektórych scenariuszach kampanii Call of Duty: Black Ops 6 (DX12) może wykazywać ciemniejsze cienie niż oczekiwano.
- Topaz Gigapixel AI może powodować sporadyczne awarie podczas eksportowania obrazów.
Intel Core Ultra Series 1 z wbudowanymi procesorami graficznymi Intel Arc:
- PugetBench dla Davinci Resolve Studio V19 może sporadycznie powodować błędy, gdy ustawienia wstępne testu porównawczego są ustawione na Rozszerzone.
- W Davinci Resolve Studio v19.0 mogą wystąpić błędy podczas renderowania scenariuszy testowych OpenVino.
- Topaz Video AI może doświadczyć uszkodzeń podczas eksportowania filmów po użyciu niektórych modeli do usprawnień wideo.
Intel Core Ultra Series 2 z wbudowanymi procesorami graficznymi Intel Arc:
- W programie Adobe Premiere Pro mogą występować uszkodzenia wyjściowego wideo po wykonaniu kodowania 8K AV1.
- PugetBench dla Davinci Resolve Studio V19 może sporadycznie powodować błędy, gdy ustawienia wstępne testu porównawczego są ustawione na Rozszerzone.
- W Davinci Resolve Studio v19.0 mogą wystąpić problemy podczas renderowania niektórych scenariuszy testowych OpenVino.
- W programie Davinci Resolve Studio v19.0 mogą sporadycznie występować błędy podczas renderowania niektórych scenariuszy AI/ML.
- Topaz Video AI może doświadczyć uszkodzeń podczas eksportowania filmów po użyciu niektórych modeli do usprawnień wideo.
- W grze Horizon Zero Dawn Remastered (DX12) może wystąpić awaria podczas rozgrywki, gdy włączone jest generowanie klatek.
Znane problemy z oprogramowaniem graficznym Intel:
- Oprogramowanie Intel Graphics może powodować sporadyczne awarie aplikacji podczas nawigowania po stronach lub w oknach dialogowych z powodu podstawowego problemu ze strukturą. Poprawka będzie dostępna w IGS, gdy WinAppSDK 1.7 będzie dostępny do aktualizacji. W ramach obejścia problemu można bez problemu ponownie uruchomić aplikację.
- Podczas korzystania z opcji ustawień, preferencji i resetowania wszystkich ustawień w systemie Windows 10 może wystąpić sporadyczna awaria aplikacji. Ustawienia można bez problemu resetować z poszczególnych stron.
- W oprogramowaniu Intel Graphics Software może czasami wystąpić awaria pojedynczej aplikacji przy pierwszej zmianie układu metryk w oknie wyboru metryk. Ta awaria nie będzie miała już wpływu na późniejsze użytkowanie.
- Ogranicznik FPS może nie ograniczać liczby klatek na sekundę przy włączonej funkcji VSync i włączonym trybie niskiego opóźnienia.
- Kontrole profilu nie zawsze zastępują kontrole globalne.
- Skalowanie wyświetlacza w nienatywnych rozdzielczościach panelu może spowodować niezamierzone skalowanie.
- Oprogramowanie Intel Graphics może błędnie raportować liczbę rdzeni Xe w przypadku niektórych produktów graficznych Intel Arc z serii B.