
Firma LG Electronics po raz kolejny potwierdziła swoją dominację na globalnym rynku telewizorów OLED, utrzymując pozycję lidera przez 12 lat z rzędu – wynika z najnowszego raportu firmy Omdia.
W 2024 roku LG osiągnęło 52,4% udziału w segmencie OLED, sprzedając 3,18 miliona urządzeń spośród 6,07 miliona telewizorów OLED nabytych na świecie. LG utrzymało pozycję lidera na globalnym rynku telewizorów OLED. Tylko w czwartym kwartale sprzedaż przekroczyła 1,1 miliona.
W 2023 roku telewizory OLED stanowiły 45% rynku telewizorów premium (w segmencie modeli kosztujących 1500 USD lub więcej), co oznacza wzrost o 8,5 punktu procentowego względem roku poprzedniego.
Wraz z rosnącym popytem na większe ekrany wzrosła także sprzedaż ultra-dużych telewizorów OLED, które stanowią już 16% całego rynku OLED. LG pozostaje liderem w tym segmencie, osiągając w 2024 roku 57,5% udziału w rynku dla modeli o przekątnej 75 cali i większej, w tym wariantów 77”, 83”, 88” i 97”.
Dzięki ponad dekadzie doświadczenia w innowacjach OLED firma LG zaprezentuje najnowsze telewizory OLED, oferujące m.in. bezprzewodową transmisję obrazu i dźwięku w jakości 4K 144 Hz bez opóźnień i utraty jakości (więcej informacji podamy już niebawem). Nowe modele wykorzystują również sztuczną inteligencję na platformie webOS do personalizacji treści oraz zapewniają doskonały obraz ze zwiększoną jasnością i perfekcyjną czernią, gwarantując bardzo dobre wrażenia podczas oglądania.
W ubiegłym roku globalna sprzedaż telewizorów wyniosła 208,8 miliona sztuk, co oznacza powrót do wzrostu na rynku po trzech latach. Sprzedaż telewizorów OLED wzrosła o 8% rok do roku, osiągając 6,07 miliona sztuk. Łączna sprzedaż telewizorów LG – zarówno OLED, jak i LCD – wyniosła 22,6 miliona sztuk, co przełożyło się na 16,1% przychodów globalnego rynku telewizorów.
LG UltraGear 32G810SA-W – monitor gamingowy z webOS 24 już w przedsprzedaży
Jeśli artykuł W kategorii telewizory OLED ta marka rządzi na świecie od 12 lat nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.