Volkswagen wprowadza na rynek ulepszonego SUV-a. W modnym stylu coupe i z etykietą eko ID.UNYX 06 ma pobić sprzedaż

12 godzin temu

Volkswagen już jakiś czas temu wprowadził nową kategorię samochodów na chiński rynek. Modele z unikatowym złotym logo, są częścią strategii Volkswagena „w Chinach, dla Chin”. Nowy SUV ID.UNYX to 06, który został zaktualizowany nie tylko z nazwy.

Volkswagen Anhui ma nadzieję podbić sprzedaż odnowionym ID.UNYX 06

Spółka Volkswagena w Chinach zaktualizowała swój katalog modeli ID.UNYX o ID.06. Obecny model pomimo dobrych wrażeń z jazdy uzyskał przeciętną sprzedaż. Wielu uważa, iż to wina ceny, która nie była wystarczająco konkurencyjna. Po tegorocznej aktualizacji modelu producent sprawia klientom w Chinach małą niespodziankę.

Odnowiony samochód jest dostępny w czterech konfiguracjach: Pure, Pro, Ultra i Max. Przedział cenowy waha się od 189 900 do 249 900 juanów, ale na start w ograniczonym czasie oferuje elektrycznego SUV-a w cenie od 149 900 do 209 900 juanów. Ponadto nowy samochód otrzymał ulepszoną konfigurację.

Konstrukcja pozostała niezmieniona. przez cały czas wykorzystuje rodzinny styl projektowania i dzierży złote logo marki. Przód pojazdu z przelotowym pasem świetlnym LED i wzorem wlotu powietrza po obu stronach przedniej ramki podkreśla wykwintność i wysoką jakość pojazdu Volkswagena. Boki nadwozia przyjmują kształt SUV-a coupé, a czarny słupek A pozwala uzyskać efekt wizualny unoszącego się dachu. Klamki pozostają częściowo ukryte. Największe zmiany zaszłe we wnętrzu „ID.06”.

ID.UNYX 06

Volkswagen postawił na wygodniejsze i bardziej technologiczne wnętrze ID.UNYX 06

Volkswagen stara się zrobić wszystko, by spełnić oczekiwania klientów w Chinach. Odnowiony SUV kładzie nacisk na zoptymalizowaną interakcję i szybszą niż dotychczas reakcję, dzięki nowemu systemowi ID.S 5.4. To było głównym celem liftingu modelu.

Wystrój wnętrza ID.UNYX 06 pozostał taki, jak u poprzednika, ale design jest ładniejszy, a ogólny kształt jest bardziej trójwymiarowy. Samochód otrzymał kierownicę ze spłaszczonym dołem i 15-calowy, centralny ekran sterowania. Wnętrze samochodu zdobią złote elementy dekoracyjne, które mają podkreślić jego luksusowy charakter.

Volkswagen dodał nowe funkcje, takie jak gry samochodowe, edytor zapachów i trybów. Zoptymalizowano także funkcje interakcji człowiek-komputer, takie jak awatar 3D, HMI, obszerny model językowy LLM i zdalne sterowanie One App. Teraz „ID.06” oferuje trzy specjalne tryby scen: dojazd do pracy, drzemka i czas na relaks.

Jeśli chodzi o konfigurację, to w nowym samochodzie udoskonalono również system ostrzegania o cofaniu RCTA, dodano system zapobiegania kolizjom Pre-crash. Postawiono także na bardziej miękkie siedzenia. ID.UNYX 06 oferuje ponadto najwyższej klasy systemy, takie jak system audio Harman Kardon i oświetlenie otoczenia Starry Sky Dot Matrix. Czy większy komfort i poczucie technologii wystarczą, by podbić sprzedaż tego modelu?

W liftingu modelu postawiono na bardziej miękkie siedzenia i funkcjonalności zwiększające tzw. wartość emocjonalną

W pełni elektryczny, kompaktowy SUV obniża cenę w unikalnej wersji Pure

Odświeżony SUV trafia na rynek z unikalną wersją 06 Pure o podstawowej pojemności akumulatora z zasięgiem CLTC 426 km. To pozwoliło obniżyć cenę sprzedaży. Oczywiście samochód, który przez cały czas korzysta z jednego lub dwóch silników ma jeszcze trzy inne wersje: PRO, Ultra i Max. Przeznaczono je dla tych, dla których powyższy zasię jest niewystarczający.

SUV pozostaje w konfiguracji z pojedynczym lub dwoma silnikami. Maksymalna moc modelu z jednym silnikiem wynosi 170 kilowatów (310 Nm). Model z dwoma silnikami ma maksymalną moc silnika 250 kW (80 kW przód/170 kW tył) i maksymalny moment obrotowy 472 Nm (162 Nm przód/310 Nm tył).

Jeśli chodzi o konfigurację baterii, model Pure wyposażono w akumulator LFP o pojemności 53,6 kWh. Modele Pro, Ultra i Max wyposażono w akumulator o pojemności 80,2 kWh. Zasięg CLTC modeli Pro i Ultra wynosi 614 kilometrów, a modelu Max 555 kilometrów.

ID.UNYX 06 w standardzie otrzymuje 15-calowy ekran centralnego sterowania i wbudowany inteligentny system operacyjny kokpitu UNYX.OS, kompatybilny z Apple CarPlay, Baidu CarLife i integracją z telefonami komórkowymi. Modele z najwyższej półki dodatkowo otrzymują wyświetlacz przezierny AR-HUD, system audio Harman Kardon z 12 głośnikami oraz funkcję podgrzewania i masażu przednich foteli. Inteligentne funkcje wspomagania jazdy, tj. system wspomagania jazdy Travel Assist 3.0 i asystent parkowania IQ.Park, są standardem w całej serii.

ID UNYX 06 EV ma nowy kolor Dusk Blue oraz opcjonalną oryginalną matową folię

Podsumowanie

Ulepszenia Volkswagena zastosowane w tym modelu mogą mieć wpływ na jego dotychczasową karierę w Chinach. Klienci, którzy spędzają wiele godzin w samochodzie, wykorzystując go na dojazdy do pracy, skarżyli się m.in. na niewygodne fotele, twierdząc, iż marka nie rozumie potrzeb rynku. w tej chwili model kładzie także znacznie większy nacisk na tzw. wartość emocjonalną. Pytanie, czy więcej rozrywki, generator przyjemnych zapachów i komfort przy obniżonej cenie wystarczą, by zrekompensować brak inteligentnej jazdy?

źródło: WRC Media, ITHome, Volkswagen Anhui

Idź do oryginalnego materiału