Ten telewizor wyświetli ci reklamy na bazie nastroju. W życie wchodzi przerażająca nowa technologia AI

21 godzin temu
LG podpisało wieloletnią umowę z firmą o nazwie Zenapse, której celem jest wykorzystanie "inteligencji emocjonalnej do dostarczania bardziej znaczących i mierzalnych doświadczeń reklamowych na 200 milionach telewizorów LG Smart TV na całym świecie". Co to oznacza w praktyce? Że już niedługo telewizor może nam wyświetlić reklamę zgodną z naszym stanem emocjonalnym. Szaleństwo?


Telewizory LG będą pokazywać reklamy dostosowane do nastroju użytkownika. Kontrowersyjna innowacja
Nie, to nie jest scenariusz kolejnego odcinka serialu "Black Mirror". jeżeli myślałeś, iż reklamy już są nachalne, to jeszcze niczego nie widziałeś.
Aby uczynić reklamy bardziej trafnymi, firma Zenapse wykorzystuje platformę CTV (Connected TV) o nazwie "ZenVision", która ogląda razem z widzem treści wyświetlane na ekranie, aby lepiej zrozumieć jego potencjalny stan emocjonalny. LG może następnie wykorzystać te informacje, aby pogrupować użytkowników w konkretne podzbiory i kierować do nich reklamy na podstawie ich "inteligencji emocjonalnej". Te dane stają się tzw. danymi psychograficznymi. W przeciwieństwie do danych demograficznych - takich jak wiek, lokalizacja itp. - dane psychograficzne są bardziej osobiste i sięgają głęboko w psychikę oraz sposób myślenia użytkownika.
Wykorzystując te informacje, ZenVision może lepiej optymalizować prognozy i tym samym serwować reklamy, które mogą znacznie lepiej odpowiadać na potrzeby widza. Co więcej, Zenapse i LG mogą również sprzedawać te dane stronom trzecim.
W telewizorach LG pojawi się nowość, która nie spodoba się wielu użytkownikom; fot. LG
Jak to wygląda w praktyce? Dane użytkowników są dzielone na grupy według abstrakcyjnych cech osobowości, takich jak "społeczni łącznicy" (social connectors), "poszukiwacze dobrostanu" (wellness seekers), "osiągający cele" (goal-driven achievers), "cyfrowi entuzjaści" (digital adopters) i wiele innych. Sztuczna inteligencja Zenapse idzie o krok dalej - analizuje ogólne skłonności użytkownika, łączy osoby o podobnych cechach w grupy i wyświetla im reklamy w oparciu o te najważniejsze czynniki. Celem są więc nie tylko emocje, ale również cele życiowe, zasady, poglądy polityczne i inne aspekty, tworząc ogólny profil marketingowy użytkownika.
Sztuczna inteligencja wykorzystuje kombinację różnych elementów, aby lepiej pozyskać te dane - w tym własne, zaawansowane algorytmy, istniejące informacje o aktualnie wyświetlanej treści (takie jak scenariusz czy gatunek), a także dane ACR (automatic content recognition - automatyczne rozpoznawanie treści), zbierane samodzielnie przez telewizory LG.
LG Ad Solutions ogłosiło tę współpracę w ubiegły wtorek, jednak udostępniono bardzo kilka informacji na temat długości trwania umowy, które modele telewizorów mogą zostać objęte jej skutkami oraz ile LG zapłaciło za wykorzystanie technologii Zenapse. Na podstawie tego, co już wiemy, ZenVision od Zenapse wyznacza przerażający nowy precedens w zakresie reklam wyświetlanych na ekranie - i im bardziej się w to zagłębić, tym bardziej całość przypomina dystopijny scenariusz.
fot. LG
Choć to na razie tylko spekulacje, prawdopodobnie nie minie dużo czasu, zanim ZenVision pojawi się także na Google TV - o ile już się tam nie znajduje. System Google TV działa w tej chwili na prawie 270 milionach telewizorów i jest wykorzystywany zarówno w najlepszych budżetowych modelach od Hisense i TCL, jak i w jednych z najlepszych telewizorów OLED od Sony.
Zenapse wprowadza zupełnie nową erę reklam w telewizji - i jeżeli myślałeś, iż gorzej już być nie może, lepiej pomyśl jeszcze raz. A póki jeszcze możesz, warto rozważyć wyłączenie funkcji ACR w swoim telewizorze.
Źródło: https://www.tomsguide.com/tvs/lg-tvs-are-about-to-show-ads-based-on-your-emotions-heres-how
[info]Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News[/info]

Telewizory i inne produkty LG - zobacz więcej:
Idź do oryginalnego materiału