Telewizory LG z nowymi reklamami. Dopasują się do Twojego nastroju

23 godzin temu

Najnowsze doniesienia nie napawają przesadnym optymizmem. LG planuje bowiem wprowadzić do swoich telewizorów zupełnie nowe reklamy. Będą one jednak dosyć wyjątkowe, wezmą bowiem pod uwagę… nastrój konsumenta. Brzmi to oczywiście nietypowo, a cel jest prosty – zachęcenie klienta do wejścia w interakcję i ewentualne skorzystanie z oferowanej usługi bądź produktu. Jak to wszystko będzie w ogóle działać?

LG z nowymi reklamami na telewizorach

Tytułowy gigant inwestuje sporo czasu i pieniędzy w rozwój segmentu TV, co zresztą widać na każdym kroku. Ostatnio dawaliśmy znać o coraz większym nacisku na telewizory wyposażone w panele OLED, co przełożyło się na zepchnięciu ekranów QNED na boczny tor. Głównym celem producenta jest sprawienie, by na taki produkt mógł pozwolić sobie każdy.

  • Sprawdź także: Wielka ofensywa LG w segmencie OLED TV

Jak wynika z najnowszych doniesień, nie tak dawno doszło do podpisania intrygującej umowy pomiędzy firmami LG a Zenapse. kooperacja zakłada maksymalne wykorzystanie tzw. inteligencji emocjonalnej do zapewnienia „bardziej znaczących i mierzalnych doświadczeń marki” na łamach około 200 milionów telewizorów. Brzmi to niezwykle tajemniczo, ale sprowadza się do integracji z platformą noszącą nazwę ZenVision.

Ma ona identyfikować zawartość akurat wyświetlaną na ekranie, by lepiej zrozumieć stan emocjonalny użytkownika. Pozyskane informacje zostaną potem wykorzystane do podzielenia konsumentów w konkretne podzbiory. Kierowane do nich będą następnie konkretne reklamy mające korelować z aktualnym humorem bądź samopoczuciem. Takie dane noszą miano psychograficznych i mają skuteczniej kierować spoty niż proste informacje o wieku, miejscu zamieszkania itd. Dane mają wejść nieco głębiej w psychikę konsumenta.

LG OLED 55” C4 / Źródło zdjęcia: instalki.pl (Michał Pojałowski)

Reklamy trafią w czułe punkty odbiorców?

Oczywiście pojawiają się tu obawy o sprzedawanie konkretnych informacji innym firmom oraz reklamodawcom. Wtedy też jeszcze więcej podmiotów będzie próbowało zachęcać nas do kupna określonego produktu. Specjalnie opracowana sztuczna inteligencja nie ograniczy się jednak do skategoryzowania konsumentów. Dojdzie do określenia ogólnych skłonności danego odbiorcy – podjęta zostanie zatem próba określenia naszych celów, poglądów politycznych i nie tylko.

Niestety nie wiemy jeszcze zbyt wiele na temat dystrybucji nowych reklam. Trudno stwierdzić zatem które dokładnie telewizory zostaną objęte zasięgiem kontrowersyjnej aktualizacji. Mimo wszystko taka wizja przyszłości brzmi niezwykle dystopijnie i prawdopodobnie wiele osób nie chciałoby jej doświadczyć. Nadzieje mogą okazać się złudne, ponieważ firma Zenapse od dawna współpracuje z Google oraz innymi wpływowymi partnerami.

  • Przeczytaj również: LG OLED 55” C4 – nieziemskie wrażenia na wyciągnięcie ręki

Czyżby szykowało się nadejście zupełnie nowej ery telewizyjnych reklam? Czas pokaże – oby nie, bowiem teoria nie brzmi zbyt przyjaźnie dla przeciętnych konsumentów.

Źródło: Business Wire / Zdjęcie otwierające: LG, instalki.pl (Maksym Słomski)

LGreklamytelewizory
Idź do oryginalnego materiału