Serwis amortyzatora 28" Suntour NEX

velotech-pl.blogspot.com 1 dzień temu

Zasadniczo przeprowadziłem cały serwis roweru trekingowaego na sezon, przygotowanie do jazdy, i wyszło iż jednak amortyzator w tym roku trzeba też przeserwisować.

Amortyzator rozbieramy , można to zrobić na stole, albo rozebrać zamontowany w rowerze.

Tutaj mamy do zrobienia wymianę uszczelek kurzowych bo stare już popękały i stały się twarde, to okazało się iż mam zestawy kompletne z tulejami ślizgowymi, to nowe tuleje zostały także zamontowane.

Na fotkach widać iż amorek w doskonałym stanie wewnątrz, nie zardzewiały, ale uwaga .... zero smaru, i zwracam uwage iż większość amrotyzatorów jest składana na sucho i po zakupie roweru powinniście oddać do serwisu na smarowanie, aby zapewnić prawidłową prace przedniego zawieszenia.



Uszczelki stare wyciągnięte, nowe nabite, doskonale spasował mi klucz 32 do tego, tuleje ślizgowe wcześniej nasmarowane i włożone do środka przed montażem uszczelek , pamiętajmy o tym bo po włożeniu uszczelek tulei nie wymienimy, nie da się.

Oczywiście, też miejsce osadzenia uszczelek musi być suche, aby od pracy i wytwarzanego ciśnienia ich nie wywaliło.

Smar jaki stosuję to typowy smar do amortyzatorów, jest gęsty, lepki, doskonale zapewnia poślizg i przedłuża czas międzyserwisowy.

To prosty amortyzator z blokadą skoku mechaniczną więc trudności specjalnych nie przewidywałem.

Po złożeniu całości, należ rowerem przez chwile pouginać amortyzator, aby wyszło trochę smaru montażowego i oczyścić z niego lagi.

W trakcie użytkowania, jak wyjdzie spod uszczelek jeszcze jakiś czas, po jeździe usuwamy go aby było tam sucho.

W zasadzie to tyle


ZAPRASZAM NA SERWIS ROWERÓW.


Spike😎

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604
godz 12 - 19.oo
Idź do oryginalnego materiału