Samsung Electronics ogłasza wyniki czwartego kwartału i roku budżetowego 2024

cyberfeed.pl 4 godzin temu



Samsung Electronics dziś zgłosił wyniki finansowe w czwartym kwartale i roku podatkowym 2024 r. Firma odnotowała 75,8 biliona KRW w skonsolidowanych przychodach i 6,5 biliona KRW zysku operacyjnego w kwartale zakończonym 31 grudnia 2024 r. Przez cały rok zgłosiła KRW 300,9 trylion rocznych przychodów i 32,7 bln KRW z zysku operacyjnego.

Chociaż przychody i zysk operacyjny w czwartym kwartale spadły na podstawie kwartału (QOQ), roczne przychody osiągnęły drugie najwyższy rekordowy poziom, przewyższały dopiero w 2022 r. Warunki specjalnie dla produktów IT oraz wzrost wydatków, w tym badania i rozwój. W pierwszym kwartale 2025 r., Podczas gdy ogólna poprawa zarobków może być ograniczona ze względu na słabość działalności półprzewodników, firma ma na celu kontynuowanie wzrostu poprzez zwiększoną sprzedaż telefonów z zróżnicowanymi doświadczeniami AI, a także produkty premium w urządzeniu (DX) Dział.

Dla 2025 r. Firma planuje zwiększyć korzyści technologiczne i produktowe w sztucznej inteligencji, przez cały czas zaspokaja przyszły popyt na produkty o wysokiej wartości i napędzać wzrost sprzedaży w segmentach premium.

W przypadku warunków rynkowych, które pozostaną miękkie w 1H dla działu rozwiązań urządzeń (DS), firma skupi się na zabezpieczeniu przywództwa technologicznego dla wzrostu w połowie do długoterminowego. Samsung Display Corporation (SDC) będzie starał się wzmocnić swoją wiodącą pozycję w produktach wysokiej klasy poprzez zwiększenie konkurencyjności produktów, a dział DX skupi się na rozszerzeniu przywództwa w dostarczaniu doświadczeń AI w różnorodnym portfelu produktów.

Wydatki inwestycyjne spółki w 2024 r. Osiągnęły łącznie 53,6 biliona KRW, w tym 46,3 biliona KRW w dziale DS i 4,8 biliona KRW w SDC. W czwartym kwartale suma wynosiła 17,8 bln KRW, z 16 bilionów KRW przydzielonych do Division DS i KRW 1 bilion do SDC.

Półprzewodniki w celu optymalizacji portfela skoncentrowanego na zaawansowanych węzłach

Dywizja DS opublikowała 30,1 bln KRW w skonsolidowanych przychodach i 2,9 bln KRW z zysku operacyjnego w czwartym kwartale 2024 r.

Firma pamięci osiągnęła rekordowe przychody z czwartego kwartału, wspierane wyższą średnią ceną sprzedaży (ASP) o wyższej średniej cenie DRAM ze względu na zwiększoną sprzedaż pamięci o dużej pasm (HBM) i DDR5 o dużej gęstości dla serwerów. Jednak zysk operacyjny nieznacznie spadł w porównaniu z poprzednim kwartałem w wyniku zwiększonych kosztów badań i rozwoju w celu zapewnienia przyszłego przywództwa technologii, a także początkowych kosztów zwiększania w celu zapewnienia zdolności produkcyjnych dla najnowocześniejszych węzłów.

W pierwszym kwartale 2025 r., W związku z ciągłymi niepewnościami popytu, biznes pamięci przeniesie swoje portfolio biznesowe na produkty o wysokiej wartości dodanej, przyspieszając migrację do najnowocześniejszych węzłów w celu reagowania na popyt na wysokowydajny i wysoki poziom produkty gęstości.

W przypadku DRAM biznes pamięci stara się zwiększyć udział przesyłek DDR5 i LPPDR5X poprzez przyspieszenie przejścia do procesu nanometru 1B (NM). jeżeli chodzi o NAND, firma realizuje migrację technologii z V6 do V8, jednocześnie zwiększając sprzedaż dysków SSD opartych na V7 QLC.

W 2025 r. Oczekuje się, iż ogólny zapotrzebowanie rynku pamięci powróci po drugim kwartale. Branża pamięci zmniejsza część starszych produktów DRAM i NAND w celu dostosowania się do popytu rynku i przyspieszając migrację do najnowocześniejszych węzłów. Firma będzie przez cały czas wzmacniać konkurencyjność biznesową i zoptymalizować swoje portfolio, zwiększając część produktów o wysokiej wartości dodanej, takich jak HBM, DDR5, LPDDR5X, GDDR7 i SSD SSD na podstawie zaawansowanych węzłów procesowych.

Zarobki w systemie LSI Business spadły w tym kwartale z powodu słabego popytu na mobilne i wyższe wydatki na badania i rozwój w celu zwiększenia najnowocześniejszego rozwoju produktu.

W pierwszym kwartale 2025 r. Oczekuje się, iż zarobki pozostaną słabe z powodu opóźnionego wejścia na flagowy rynek systemu na chipie (SOC). Oczekuje się jednak, iż zapotrzebowanie na podstawowe produkty, takie jak czujniki obrazu i DDI, wzrośnie z tyłu flagowych premier telefonów.

W 2025 r. System LSI Business skoncentruje się na dalszym ulepszeniu flagowego SOC poprzez optymalizację produktu. W przypadku czujników obrazów firma proaktywnie zareaguje na potrzeby o wysokiej rozdzielczości-takie jak na teleobiektywa 200-megapikselowe (MP) i główne kamery.

Ogólny zysk dla firmy odlewniczej spadł z powodu niższych wskaźników wykorzystania i wyższych wydatków na badania i rozwój dla technologii zaawansowanych węzłów. Jego technologia 2 NM GAA jest aktywna, a projektowanie (DK) jest już dystrybuowane do klientów w celu projektowania produktu, podczas gdy proces 4 nm jest masowo wytwarzający produkty HPC w oparciu o stabilne plony.

Patrząc w przyszłość do pierwszego kwartału 2025 r., Oczekuje się, iż zarobki pozostaną słabe z powodu powolnego popytu na mobilne i stałych obciążeń wynikających z niższych wskaźników wykorzystania. W tym środowisku Foundry Business skoncentruje się na rozwijającym się opracowaniu procesów i zwiększeniu dojrzałości procesów w celu rozszerzenia możliwości w aplikacjach AI i HPC oraz zaangażowanie klientów w zaawansowanych węzłach.

Jeśli chodzi o 2025 r., Firma będzie przez cały czas zabezpieczać zamówienia od głównych klientów, zwiększając i stabilizując technologię 2 NM GAA, jednocześnie wzmacniając 4 nm infrastrukturę technologii i projektowania w celu zaspokojenia rosnących potrzeb mobilnych i HPC.

Wyświetlanie w celu wzmocnienia konkurencyjności produktu w 2025 r.
SDC opublikował 8,1 bln KRW w skonsolidowanych przychodach i 0,9 bln KRW z zysku operacyjnego za czwarty kwartał.

SDC zgłosiło spadek zysków QOQ z powodu powolnego popytu na telefony i rosnącej konkurencji w branży mobilnej i osiągnęło dwucyfrowy wzrost przychodów QOQ dla dużej działalności wyświetlacza, ze wzrostem sprzedaży telewizji na koniec roku.

W pierwszym kwartale 2025 r. Perspektywy zarobków dla branży mobilnej są konserwatywne, ponieważ ogólny zapotrzebowanie na rynku telefonów pozostanie słaby. W przypadku dużych działalności wyświetlacza planowane są telewizory o ulepszonej jakości obrazu, a także monitory o wysokiej rozdzielczości.

W 2025 r. SDC ma na celu utrzymanie swojego przywództwa w segmencie wysokiej klasy poprzez wzmocnienie konkurencyjności produktu. W przypadku dużego biznesu SDC zwiększy sprzedaż zróżnicowanych telewizorów i monitorów o wysokiej wydajności.

MX, aby napędzać flagową sprzedaż, wzmocnić przywództwo w mobilnej sztucznej inteligencji
Firmy mobilne (MX) i Networks Firmy odnotowały 25,8 bln KRW w skonsolidowanych przychodach i 2,1 bln KRW z zysku operacyjnego w czwartym kwartale.

Firma MX zgłosiła spadek sprzedaży i zysku QOQ, częściowo ze względu na zanikające skutki nowych flagowych modeli. Jednak w pełnym roku sprzedaż flagowa odnotowała silny wzrost z tyłu dwucyfrowego wzrostu serii Galaxy S24 z Galaxy AI, z tabletkami i urządzeniami do noszenia również wzrosły zarówno pod względem wartości, jak i przesyłek.

W pierwszym kwartale 2025 r. MX Business planuje zwiększyć wzrost sprzedaży w oparciu o flagowe modele, szczególnie nowo uruchomioną serię Galaxy S25, i będzie przez cały czas kierować rynkiem telefonów AI poprzez promocję nowych doświadczeń AI i konkurencyjności produktu.

W 2025 r. MX Business wzmocni swoje mobilne przywództwo sztucznej inteligencji, zapewniając bardziej spersonalizowane, zróżnicowane doświadczenia AI, jednocześnie wzmacniając składaną ofertę w celu generowania nowych zapotrzebowania klientów. Ponadto biznes planuje rozszerzyć sprzedaż poprzez zapewnienie zaawansowanych funkcji AI i bogatych wrażeń ekosystemu Galaxy dla tabletów premium, notatników, urządzeń do noszenia i nadchodzącego urządzenia XR.

Podczas gdy oczekuje się, iż ceny głównych komponentów wzrosną w tym roku ze względu na postępy w specyfikacji sprzętowej, biznes MX ma na celu poprawę rentowności poprzez kontynuowanie budowania Galaxy AI i rozszerzanie sprzedaży skoncentrowanej na produktach flagowych.

W czwartym kwartale firma Networks odnotowała znaczną poprawę przychodów i zysków operacyjnych na kluczowych rynkach. W 2025 r. Wydajność ma się poprawić, ponieważ firma oczekuje wygrania nowych zamówień, a jako główni operatorzy rozszerzają swoją sieć i zwiększyć przyjęcie wirtualizowanych i otwartych sieci dostępu radiowego (VRAN/ORAN).

Wizja AI, która ma zwiększyć wzrost wyświetlania wizualnego
Firmy wizualne (VD) i urządzeń cyfrowych (DA) odnotowały 14,4 bln KRW w skonsolidowanych przychodach i 0,2 biliona KRW w zysku operacyjnym w czwartym kwartale.

Biznes VD odnotował wzrost przychodów w czwartym kwartale ze względu na zwiększoną sprzedaż i poprawę mieszanki sprzedaży poprzez promocję szczytu sezonu, ale rentowność nieznacznie spadła w wyniku zwiększonego kosztu z intensywnej konkurencji w zależności od popytu telewizyjnego.

W pierwszym kwartale 2025 r. Oczekuje się, iż ogólny popyt na telewizję zmniejszy się z powodu rosnącej niepewności gospodarczej i globalnej, zapotrzebowanie na produkty o wysokiej wartości o wartości dodanej pozostanie solidne. Firma będzie próbowała poprawić rentowność i rozszerzyć strategiczną sprzedaż produktów dzięki nowym uruchomieniu modeli w oparciu o strategię wizji AI dla ekranów AI Samsunga.

W 2025 r. Oczekuje się, iż ogólny rynek telewizyjny nieco wzrośnie na głównych rynkach wschodzących. Informacje VD w biznesie o przewodnictwu rynku ekranu sztucznej inteligencji w ramach wizji „AI AI” Samsunga, integrując sztuczną inteligencję ze wszystkimi doświadczeniami podłączonymi urządzeniami opartymi na platformie SmartThings i rozszerzenie przyjęcia rozwiązań bezpieczeństwa Samsunga Knoxa.



Source link

Idź do oryginalnego materiału