Samsung Display planuje wzrost dostaw o 50% w bieżącym roku

ittechblog.pl 2 dni temu

Samsung Display jest kluczowym graczem na rynku wyświetlaczy, znanym z innowacyjnych technologii i wysokiej jakości produktów. Dostarcza panele OLED do wielu urządzeń, w tym telefonów, telewizorów, monitorów i laptopów. Dodatkowo firma ta oferuje również wyświetlacze do zastosowań profesjonalnych, takich jak medycyna i motoryzacja. Nie powinno więc nikogo dziwić, iż Samsung Display ogłosił ostatnio plany zwiększenia sprzedaży swoich monitorów QD-OLED, aby spopularyzować tę najnowocześniejszą, samoemisyjną technologię wyświetlania.

Gigant z Korei Południowej spodziewa się, iż dostawy QD-OLED do monitorów wzrosną w tym roku o ponad 50%

Według firmy Omdia, która specjalizuje się w analizie rynków technologicznych, dostawy monitorów z panelami OLED odnotowały znaczny wzrost w ciągu ostatnich kilku lat. Z analizy wynika, iż było to 8 300 sztuk w 2021 roku, 160 000 sztuk w 2022 roku i 820 000 sztuk w 2023 roku, co odzwierciedla niemal 300% roczny wzrost od 2021 do 2023 roku. Oznacza to szybkie przechodzenie z technologii wyświetlaczy ciekłokrystalicznych (LCD) na OLED, w dużej mierze napędzane przez adopcję QD-OLED. W ubiegłym roku Samsung Display posiadał dominujący 71,2% udział w rynku paneli OLED do monitorów.

Samsung Display powołuje się na duży sukces rynkowy swojego nowego 27-calowego monitora 4K OLED i spodziewa się jeszcze większego popytu, gdy wersja QHD z częstotliwością odświeżania 500 Hz niedługo trafi na półki sklepowe. Monitor ten jest nazywany “przełomem”, ponieważ zaoferuje najszybszą częstotliwość odświeżania na panelu z diodami elektroluminescencyjnymi.

Oczekuje się, iż technologiczne przejście z LCD na OLED na rynku monitorów będzie się dalej przyspieszać, napędzane zróżnicowaną jakością obrazu i technologiczną przewagą demonstrowaną przez QD-OLED,” powiedział Brad Jung, wiceprezes i szef zespołu marketingu dużych wyświetlaczy w Samsung Display. “Wprowadzimy różne innowacje i produkty, aby jak najszybciej spełnić oczekiwania naszych klientów.

Gigant z Korei Południowej planuje strategicznie rozszerzyć swoją linię produktów zarówno w sektorze konsumenckim, jak i biznesowym, aby zaspokoić wysoki popyt rynkowy i wzmocnić swoje wpływy. W przypadku linii gamingowej firma planuje wejść w średni i niski przedział cenowy, obok istniejących ofert z wyższej półki, aby zyskać przewagę nad konkurencją. Może to brzmieć ostro i zuchwale, ale dla większości graczy to dobra wiadomość, gdy duże firmy obniżają ceny, aby wygrać z konkurencją.

Idź do oryginalnego materiału