Samsung Display i LG Display rozpoczęły produkcję wyświetlaczy OLED do iPhone 17

22 godzin temu

Samsung Display oraz LG Display oficjalnie rozpoczęły masową produkcję paneli OLED przeznaczonych do najnowszej generacji telefonów Apple – serii iPhone 17. Według branżowych doniesień, to właśnie południowokoreańskie firmy całkowicie przejmą w tym roku dostawy wyświetlaczy dla Apple, podczas gdy chińscy producenci pozostają poza głównym łańcuchem dostaw.

Nowa strategia Apple

Jak wynika z informacji udostępnionych wczoraj przez źródła branżowe, Samsung Display i LG Display rozpoczęły przyjmowanie zamówień na materiały i komponenty do wyświetlaczy już pod koniec maja, a pierwsze panele zeszły z taśm produkcyjnych w czerwcu. W całym 2025 roku wyprodukują łącznie około 110 milionów sztuk OLED-ów dla iPhone’ów 17 – z czego Samsung Display odpowiadać będzie za około 70 milionów, a LG Display za blisko 41 milionów paneli. Warto dodać, iż Samsung pokryje zapotrzebowanie na wszystkie cztery warianty nowego iPhone’a (standard 6,1″, Air 6,6″, Pro 6,3″ i Pro Max 6,9″), natomiast LG skoncentruje się na trzech modelach, z wyłączeniem wersji Pro.

Według szacunków, wyprodukowanie 110 mln paneli OLED, przy średniej cenie rynkowej ok. 90 USD za sztukę, to kontrakty warte blisko 9,9 mld USD. Tak duża skala zamówień potwierdza nie tylko dominację koreańskich firm w sektorze wysokiej jakości wyświetlaczy, ale też stabilną, choć nienotującą już gwałtownych wzrostów, globalną sprzedaż telefonów premium.

Wpływ polityki handlowej USA

Nowością względem zeszłorocznej premiery iPhone’a 16 jest nieznacznie niższa liczba zamówionych paneli OLED na start. Analitycy tłumaczą tę zmianę ostrożnością producentów w kontekście niepewności gospodarczej i możliwego wprowadzenia nowych ceł na telefony importowane do Stanów Zjednoczonych, wynikających z napięć na linii USA–Chiny. W przypadku wdrożenia dodatkowych taryf, Apple i jego dostawcy liczą się z potencjalnym spadkiem popytu na iPhone’y, co wymusza bardziej konserwatywne prognozowanie wielkości produkcji.

Co istotne, na obecnym etapie chińskie firmy – mimo prób wejścia do łańcucha dostaw Apple – nie uzyskały istotnego udziału w rynku. Źródła branżowe podkreślają, iż przewaga technologiczna i zdolności produkcyjne firm takich jak Samsung Display i LG Display pozostają trudne do zniwelowania, zwłaszcza w segmencie zaawansowanych wyświetlaczy dla segmentu premium.

Idź do oryginalnego materiału