Jaki smartwatch kupić? Który inteligentny zegarek będzie tym najlepszym? Na co zwrócić uwagę kupując smartwatch? Wybór na polskim rynku jest kolosalny i nic dziwnego, iż tysiące takich pytań krążą w sieci. Firma Huawei CBG Polska przeprowadziła interesujące badanie, za pomocą którego dowiedzieliśmy się, czym sugerują się Polacy nabywając tego rodzaju urządzenia.
Na co zwrócić uwagę kupując smartwatch? To może być podpowiedź
Klasyczne zegarki? Polacy naprawdę przerzucili się na smartwatche. Według wyników badania Huawei choćby aż 63 procent z nas posiada inteligentny zegarek lub opaskę, a kolejne 21 procent chce kupić taki sprzęt. Tylko 16 procent ankietowanych w ogóle nie interesuje się smartwatchami i opaskami i nie planuje ich kupna.
Na co zwrócić uwagę kupując smartwatch? Oto, na co zwracają uwagę Polacy. Wygląd jest kluczowym czynnikiem dla 46 procent kobiet i 40 procent mężczyzn. Nic dziwnego. Minimalizm i klasykę preferuje 42% pań. Panowie stawiają z kolei na styl sportowy i funkcjonalność (49 proc. badanych). Preferowany jest kolor czarny (49 proc.), choć zdecydowanie częściej wśród mężczyzn (64 proc.).
- Pilne: Masz jeden z tych smartwatchy? Lepiej uważaj na poparzenia
Kobiety traktują smartwatch jako elegancki gadżet, który pomaga im w codziennym funkcjonowaniu. Jego zadaniem jest sprawdzanie podstawowych czynności takich jak przemierzone kroki, czy spalanie kalorii w ruchu. Smartwatch ma być również ozdobą pasującą do stylu ubierania i ulubionych kolorów odzieży. Mężczyźni traktują smartwatche jako sprzęt specjalistyczny, który ma pokazywać, iż sport jest istotny w ich życiu. Urządzenie to symbol kontroli i panowania nad ciałem. W badaniach widać grupę mężczyzn, dla których wygląd zewnętrzny liczy się coraz bardziej. Dla nich smartwatch ma być ozdobą i symbolem statusu i wtedy pozwalają sobie na wybór modelu, który jest widoczny na pierwszy rzut oka
– mówi Dorota Peretiatkowicz, socjolożka, współtwórczyni platformy instagramowej socjolozki.pl.
Ciekawie wypada obraz preferencji dotyczących kształtu koperty. Dominuje zamiłowanie do tarcz okrągłych (39% panów i 31% pań). Tarcze prostokątne wybiera aż 27 procent kobiet, a 29 procent jest to… obojętne. O dziwo aż 45 procent respondentów w wieku 16-24 lat stawia na prostokątne tarcze. Czyżby design Apple Watch działał na wyobraźnię?
Kluczowe cechy smartwatcha
Na co zwracamy uwagę kupując smartwatch od strony funkcjonalnej? Dla młodszych konsumentów (16-24 lata) najważniejsze jest połączenie z telefonem (54%), by otrzymywać wszystkie powiadomienia, podczas gdy osoby w wieku 25-34 lata cenią przede wszystkim cenę (56%), wygląd (47%) i wygodę noszenia (46%). W grupie 35-49 lat rośnie znaczenie trwałości (47%) oraz długiego czasu pracy baterii (49%). Natomiast konsumenci w wieku 50+ najczęściej kierują się praktycznością, wskazując jako najważniejsze czynniki cenę (52%), wygodę noszenia (48%), trwałość (44%) oraz funkcje monitorujące zdrowie (42%).
A co jest istotne dla Was? Korzystacie ze smartwatchy? A może stawiacie na klasyczne zegarki mechaniczne lub kwarcowe?
Źródło: Huawei CBG Polska