Rowery elektryczne dostępne są z trzema pozycjami silnika: na przednim kole, pośrodku na suporcie i na tylnym kole. W zależności od miejsca zamontowania silnika zmienia się również zachowanie roweru elektrycznego podczas jazdy. Zatem: który silnik jest najlepszy?
Podsumowanie: Który silnik jest najlepszy?
Obecnie najczęściej używane i Najpopularniejszym silnikiem do rowerów elektrycznych jest silnik umieszczony centralnieze względu na swoje zrównoważone adekwatności. Uważany jest za dobry, wszechstronny rower do wszystkich typów rowerów elektrycznych. Ponadto znani producenci, tacy jak Bosch, Shimano Steps, Yamaha, Bose i Fazua, sprzedają wysokiej jakości silniki średnie, co oznacza, iż cieszą się one coraz większą popularnością. Jeśli więc chcesz kupić nowy rower elektrycznyAby jeździć nim często i regularnie, polecamy wybrać rower elektryczny z silnikiem umieszczonym centralnie, znanego producenta. jeżeli jeździsz na rowerze tylko od czasu do czasu i nie chcesz wydawać dużych pieniędzy, wystarczy silnik przedni lub tylny firmy Bafang, Ananda, MXUS, XION lub Tongsheng.
Silnik z przodu można spotkać przede wszystkim w tańszych rowerach elektrycznych. Ich konstrukcja jest prostsza i zapewniają mniejszą przyczepność. Mogą również niekorzystnie wpływać na zachowanie układu kierowniczego.Silniki średnie są w tej chwili szeroko stosowane w rowerach elektrycznych o średniej i wysokiej cenie. Są szczególnie preferowane w rowerach sportowych i turystycznych ze względu na naturalne wyczucie jazdy, najlepszy rozkład masy i wydajność na pochyłościach. Jednak często są one znacznie droższe i charakteryzują się większym zużyciem.Silniki z tyłu są również instalowane w rowerach elektrycznych o średniej i wysokiej cenie, ale są rzadsze niż silniki centralne. Są popularne ze względu na sportowe wrażenia z jazdy i dobrą przyczepność. Są jednak również trudniejsze w utrzymaniu i powodują większe obciążenie łańcucha.Silnik umieszczony centralnie stał się preferowanym typem silnika. (© GIGA)
Tutaj możesz sprawdzić optymalne ciśnienie w oponach dla Twojego typu roweru elektrycznego:
Silniki do rowerów elektrycznych: różnice, zalety i wady
Silnik z przodu
Pozycja: W piaście przedniego koła.Zalety: Prostsza konstrukcja, bardziej opłacalna, równomierny rozkład masy w rowerach towarowych.Wady: Mniejsza przyczepność na luźnych nawierzchniach, może wpływać na zachowanie układu kierowniczego. Mniej nadaje się do sportowej jazdy i wymagającego terenu.
Silnik środkowy
Pozycja: W suporcie, pośrodku roweru.Zalety: Naturalne wrażenia z jazdy. Najlepszy rozkład masy (równowaga), dobra wydajność i osiągi na wzniesieniach, łatwa wymiana opon.Wady: Większe zużycie łańcucha i zębatki, bardziej złożone i droższe. Dotyczy to również konserwacji i napraw.
Silnik z tyłu
Pozycja: W piaście tylnego koła.Zalety: Dobra przyczepność, sportowe wrażenia z jazdy.Wady: Skomplikowana konserwacja, często trzeba zdejmować tylne koło. Większe obciążenie łańcucha i przekładni. Mniej wydajne przenoszenie mocy na pochyłościach w porównaniu z silnikiem umieszczonym centralnie.
Jeśli chcesz uzyskać jeszcze większy zasięg ze swojego silnika do roweru elektrycznego, spójrz tutaj:
GIGA poleca
Więcej ciekawych artykułów
Spodobał Ci się post? Śledź nas na WhatsApp i Google News i nie przegap żadnych aktualności na temat technologii, gier i rozrywki.