Użytkownicy Apple na całym świecie zgłaszają, iż otrzymują zwrot pieniędzy za usługę AppleCare+ na iPhone’ach, które kupili i sprzedali wiele lat temu. Pozornie nie istnieje nic konkretnego, co spowodowałoby zwrot pieniędzy, ale istnieje wiele różnych przypadków.
E-mail dotyczący zwrotu kosztów AppleCare+
Apple zwraca koszty AppleCare+ za szeroką gamę niedawno wystawionych modeli iPhone’a, od iPhone’a 11 Pro po iPhone’a 14 Pro. W wiadomości e-mail skierowanej do klientów, których to dotyczy, znajduje się następująca informacja:
Szanowny Kliencie,
Z naszych danych wynika, iż przysługuje Ci zwrot pieniędzy wynikający z umowy AppleCare+ (numer) za zwrócony lub oddany iPhone 12 Pro Max.
Zwróciliśmy kwotę 201,47 USD na metodę płatności powiązaną z Twoim kontem Apple. Proszę poczekać 30 dni na przetworzenie zwrotu pieniędzy.
Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy, skontaktuj się ze Wsparciem Apple.
Z poważaniem,
Wsparcie Apple
Różne kwoty zwrotu
Co ciekawe, niektóre osoby najwyraźniej otrzymują zwrot pieniędzy przekraczający wartość ich niewykorzystanej części AppleCare+. AppleCare+ kosztuje 199 dolarów za dwa lata ochrony w modelach iPhone Pro i 269 dolarów za ochronę przed kradzieżą i utratą. Zwrot kwoty 201,47 USD wydaje się nieco wysoki, zakładając, iż ten klient korzystał ze swojego iPhone’a przez rozsądny czas.
Poza tym, Dylan McDonald w X poinformował, iż on otrzymał zwrot pieniędzy za 181,36 USD za AppleCare+ na swoim iPhonie 12 Pro Max, mimo iż subskrybuje jedynie abonament miesięczny. Zauważa to zapomniał odwołać jego subskrypcję przez kilka miesięcy po dokonaniu transakcji, ale choćby wtedy – zwrot powinien wynosić bliższy 40 dolarów, a nie 200 dolarów.
Nie dla wszystkich było to jednak tak pozytywne, a wielu klientów otrzymuje choćby niewielkie zwroty pieniędzy kilka dolarów.
Zamotać
Jeśli Apple nie będzie w stanie automatycznie zwrócić Ci pieniędzy, zalecamy skontaktowanie się ze Wsparciem Apple, który może to zrobić podaj formularz za wydanie „Zwrotu środków w ramach programu przedłużenia naprawy”.
Nadal nie jest do końca jasne, co się dzieje, ale klienci zarówno w USA, jak i Wielkiej Brytanii to otrzymują takie zwroty. Użytkownicy również pokazują, iż już to zrobili otrzymali zwroty pieniędzy na swoich kontach bankowych, więc e-maile nie wydają się być błędem.
Warto zauważyć, iż klienci zawsze mogli zadzwonić i poprosić o częściowy zwrot pieniędzy za 2-letnie plany AppleCare+, chociaż Apple najwyraźniej tworzy teraz zautomatyzowany proces.
Zaktualizujemy tę historię, jeżeli poznamy jakieś wyjaśniające szczegóły.
Czy osobiście otrzymałeś takiego e-maila? Daj nam znać w komentarzach.
Śledź Michaela: X/Twitter, Wątki,
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.