Sonos wciąż próbuje wydostać się z dziury, którą wykopał na początku tego roku, lekkomyślnie wysyłając odnowioną aplikację mobilną na długo przed tym, jak oprogramowanie było gotowe. Dziś, zaledwie kilka tygodni po wydaniu najnowszych produktów sprzętowych — Arc Ultra i Sub 4 — Sonos ogłosił swoje zyski za czwarty kwartał fiskalny 2024 r. A szkody wyrządzone przez wpadkę aplikacji są jasne.
Przychody spadły o 8 procent rok do roku, co Sonos przypisał „mniejszemu popytowi spowodowanemu trudnymi warunkami rynkowymi i wyzwaniami wynikającymi z niedawnego wdrożenia naszej aplikacji”. W tym kwartale firma utopiła 4 miliony dolarów w bliżej nieokreślonych „inwestycjach w odzyskiwanie aplikacji”. (Sonos wcześniej szacował, iż na rozwiązanie wszystkich problemów wynikających z przebudowanej aplikacji może wydać choćby 30 milionów dolarów).
„Do tej pory wydaliśmy 16 aktualizacji i przywróciliśmy 90 procent brakujących funkcji” – napisała firma w swoim prezentacja zarobków. „W przyszłości będziemy na przemian udostępniać główne i mniejsze wydania. Pozwoli nam to utrzymać tempo wprowadzania usprawnień, zapewniając jednocześnie odpowiednie testy beta.”
Dyrektor generalny Patrick Spence tak wziął na siebie odpowiedzialność za sytuację w aplikacji, a w zeszłym miesiącu Sonos ogłosił wiele zobowiązań która jego zdaniem zapobiegnie powtórzeniu się kolejnej kolosalnej wpadki. Niektóre aspekty planu skupiają się na bardziej rygorystycznych testach i większej przejrzystości – zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz. Ale inni, jak kadra kierownicza potencjalnie tracąc premie roczne, klienci wyśmiewają je jako działania bezsensowne i połowiczne.
„Koło zamachowe Sonos pozostaje mocne, o czym świadczy fakt, iż liczba nowych produktów na dom wzrosła w roku finansowym 2024” – stwierdził Spence w dzisiejszy komunikat prasowy. Firma ogłosiła także „najwyższy w historii roczny udział w rynku” kina domowego, co jest kolejnym pozytywnym sygnałem w czasach, gdy morale wśród pracowników Sonos pozostaje niskie.
Przebudowana aplikacja jest teraz w lepszym miejscu, co Ty mieć nadzieję byłoby tak po kilku miesiącach poprawek błędów i usprawnień wydajności. Poprawił się także nastrój w przestrzeniach społeczności Sonos, takich jak subreddit firmy, i zmniejszyła się wrzawa, która towarzyszyła nam non-stop (co jest zrozumiałe) od późnej wiosny do wczesnej jesieni.
Jeśli chodzi o sprzęt, wydaje się, iż Sonos wraca na adekwatne tory. Wczesne recenzje Arc Ultra były w dużej mierze pozytywne. (Tak, będę mieć taki w najbliższej przyszłości.) Jeden z wczesnych błędów nowego soundbara wpłynął na strojenie Trueplay i, w przypadku niektórych klientów, skutkował słabą reakcją basów z sparowanego subwoofera. Sonos właśnie rozwiązał ten problem dzięki aktualizacji oprogramowania, która została udostępniona dzisiaj wcześniej.
Jednak niektórzy z najbardziej lojalnych klientów firmy przez cały czas odczuwają ostrożność i nadwątlone zaufanie do marki.