Hydraulika w rowerze.... zasadniczo mamy tylko hamulce w tym systemie.
I jak każdy system hamulcowy w obojętnie w jakim pojeździe, należy co jakiś czas odpowietrzyć, przelać płyn na nowy.
Dlaczego ? bo tak, bo płyn się grzeje , traci swoje adekwatności, zanieczyszcza - brud dostaje się do systemu od strony tłoczków i jest "wsysany" do przewodów.
Klamka chodzi wolniej, co jest typowym przykładem na wystąpienie zanieczyszczeń w płynie.
Shimano..... w hamulcach tej firmy mamy olej hydrauliczny, zastosowano specjalnie w kolorze jasno różowym, aby widać było zabrudzenia podczas przelewania - serwisu hamulców.
Obecne modele hamulców tej firmy mają bardzo już uproszczony system przelewania, praktycznie identyczny jak w najnowszych Tektro.




Aczkolwiek wiadomo ze system przelewamy dotąd aż nie będą się wydobywać z klamki zabrudzenia.
Na fotkach jest hamulec Tektro, warto zwrócić uwagę iż zrobiłem sobie redukcje do lejka, bo żaden lejek Shimano nie pasował do klamki, a miałem same końcówki do przelewania.
Trzeba na serwisie sobie radzić.
Z info praktycznych to ja podczas roboty z hamulcami zciągam koła, wyciągam klocki wcześnie rozpychając tłoczki, ale przy otwartej komorze w klamce do przelewania, aby tłoczki max się rozchyliły.
Całość prac nie robimy w pośpiechu, zwłaszcza podczas przelewania.
Po przelaniu myjemy zaciski - odtłuszczamy, wkładamy klocki i dopiero na końcu koła.
Potem odkręcamy zaciski i ustawiamy ponownie zaciski do tarcz i w sumie tyle.
Na serwisie robi się różne hamulce hydrauliczne.........
Spike😎
Sklep i serwis rowerowy