Przelewamy hamulce hydrauliczne i pare info

velotech-pl.blogspot.com 1 tydzień temu

Hydraulika w rowerze.... zasadniczo mamy tylko hamulce w tym systemie.

I jak każdy system hamulcowy w obojętnie w jakim pojeździe, należy co jakiś czas odpowietrzyć, przelać płyn na nowy.

Dlaczego ? bo tak, bo płyn się grzeje , traci swoje adekwatności, zanieczyszcza - brud dostaje się do systemu od strony tłoczków i jest "wsysany" do przewodów.

Klamka chodzi wolniej, co jest typowym przykładem na wystąpienie zanieczyszczeń w płynie.

Shimano..... w hamulcach tej firmy mamy olej hydrauliczny, zastosowano specjalnie w kolorze jasno różowym, aby widać było zabrudzenia podczas przelewania - serwisu hamulców.

Obecne modele hamulców tej firmy mają bardzo już uproszczony system przelewania, praktycznie identyczny jak w najnowszych Tektro.

Jak widać system przelewaniu od dołu do góry i jak nie ma problemów to wystarcza jedna strzykawka na prawidłowe przelanie i wymianę płynu.

Aczkolwiek wiadomo ze system przelewamy dotąd aż nie będą się wydobywać z klamki zabrudzenia.

Na fotkach jest hamulec Tektro, warto zwrócić uwagę iż zrobiłem sobie redukcje do lejka, bo żaden lejek Shimano nie pasował do klamki, a miałem same końcówki do przelewania.

Trzeba na serwisie sobie radzić.

Z info praktycznych to ja podczas roboty z hamulcami zciągam koła, wyciągam klocki wcześnie rozpychając tłoczki, ale przy otwartej komorze w klamce do przelewania, aby tłoczki max się rozchyliły.

Całość prac nie robimy w pośpiechu, zwłaszcza podczas przelewania.

Po przelaniu myjemy zaciski - odtłuszczamy, wkładamy klocki i dopiero na końcu koła.

Potem odkręcamy zaciski i ustawiamy ponownie zaciski do tarcz i w sumie tyle.

Na serwisie robi się różne hamulce hydrauliczne.........


Spike😎

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604
godz 12 - 19.oo
Idź do oryginalnego materiału