Prawie 70% użytkowników planuje przejść na iPhone’a 17

applemusic.pl 2 dni temu

Najnowsze badanie pokazuje, iż aż 68,3% właścicieli iPhone’ów w Stanach Zjednoczonych planuje przesiadkę na jeden z modeli serii iPhone 17. To wyraźny wzrost w porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy przed premierą iPhone’a 16 chęć zakupu deklarowało 61,9% użytkowników. Wyniki sugerują, iż Apple może liczyć na wyjątkowo mocny start sprzedaży po premierze urządzeń, która odbędzie się 9 września.

Badanie przeprowadzone przez platformę porównującą ceny telefonów SellCell objęło ponad 2 tysiące amerykańskich użytkowników iPhone’ów. Największym zainteresowaniem mają cieszyć się iPhone 17 Pro i iPhone 17 Pro Max – łącznie 38,1% planowanych zakupów. Standardowy iPhone 17 wybierze 16,7% ankietowanych, a nowy, ultracienki iPhone 17 Air – 13,5%. Jedynie 3,3% respondentów zadeklarowało, iż czeka specjalnie na składany model iPhone’a, którego Apple jeszcze nie wprowadziło.

Najważniejszym czynnikiem skłaniającym do zmiany okazała się wydajność baterii (53%). Na kolejnych miejscach znalazły się: nowy design i funkcje (36,2%), ulepszony ekran (34,3%), lepszy aparat (28,1%) oraz rozwój AI i oprogramowania (7,1%).

Największą barierą jest cena – wskazało ją 68,9% badanych. Dla wielu osób powodem pozostania przy obecnym modelu jest też ogólne zadowolenie z iPhone’a (71,7%). Mniejsza grupa powstrzymuje się z powodu zainteresowania telefonami składanymi (7,5%), niechęci do eSIM (6,6%) czy chęci przejścia na Androida (5,3%).

Jeżeli Apple nie zaprezentuje składanego iPhone’a do 2026 roku, 20,1% badanych rozważa przejście na Samsunga, a 10,2% na Google. Mimo to lojalność wobec marki pozostaje wysoka – niemal 70% ankietowanych deklaruje, iż zostanie przy Apple niezależnie od działań konkurencji.

Inne spostrzeżenia użytkowników:

  • 47,5% byłoby skłonnych poświęcić dłuższy czas pracy baterii na rzecz cieńszej obudowy.
  • 44% użytkowników uznaje Apple Intelligence za bardzo istotną funkcję, ale dla 33% sztuczna inteligencja nie ma większego znaczenia.
  • 36,8% odkładałoby zakup, gdyby ceny znacznie wzrosły, a 29,2% decyzję uzależniłoby od skali podwyżki.
Idź do oryginalnego materiału