Poznaliśmy (nieoficjalnie) cenę ROG Xbox Ally. Może to być choćby 4000 zł!

12 godzin temu
Zdjęcie: Poznaliśmy (nieoficjalnie) cenę ROG Xbox Ally. Może to być nawet 4000 zł!


Obie wersje konsoli Asus ROG Xbox Ally będą droższe od PS5 i Xbox Series X. Nieoficjalnie poznaliśmy ceny i start pre-orderów.

W trakcie Xbox Showcase 2025 Microsoft i Asus zaprezentował przenośne konsole do gier ROG Xbox Ally i ROG Xbox Ally X. Firmy jednak do tej pory nie potwierdziły jeszcze cen ani dat premiery obu urządzeń. Jedna według „uznanego przeciekacza” Extas1s, cena słabszej wersji ROG Xbox Ally ma wynieść około 599 euro. Natomiast mocniejsza wersja ROG X ma kosztować aż 899 euro – to niemal 4000 zł! Przedsprzedaż ma rozpocząć się w sierpniu. Natomiast premiera planowana jest na październik.

Extas1s twierdzi, iż potwierdził ceny obu urządzeń przenośnych u dwóch różnych sprzedawców detalicznych w Europie. Niemal 4000 zł za konsolę przenośną do grania w 1080p bez ekranu OLED brzmi… dosyć odważnie. Zamiast OLED-a oba systemy wyposażono w 7-calowe wyświetlacze LCD 1080p 120 Hz z możliwością zmiennej częstotliwości odświeżania.

Niedługo po ogłoszeniu Microsoft i Asus opublikowały film, w którym obie firmy rozmawiały o różnych funkcjach ROG Xbox Ally i ROG Xbox Ally X. Na filmie możemy również zobaczyć wczesny prototyp konsoli zbudowany w tekturowym pudełku.

1080p i 120 Hz

Białą konsolę przenośną ROG Xbox przeznaczono do gier w rozdzielczości 720p. Natomiast mocniejszy czarny ROG Xbox Ally X uruchomi gry w rozdzielczości od 900p do 1080p. Podobnie jak istniejące ROG Ally i Ally X, nowe konsole mają ten sam 7-calowy ekran 1080p, z częstotliwością odświeżania 120 Hz i obsługą VRR.

Xbox Ally korzysta z wcześniej niezapowiedzianego układu AMD Ryzen Z2 A, połączonego z 16 GB pamięci RAM LPDDR5X-6400 i 512 GB pamięci masowej SSD M.2 2280. Xbox Ally X ulepsza układ do procesora AMD Ryzen AI Z2 Extreme, 24 GB pamięci LPDDR5X-8000 i 1 TB dysku SSD M.2 2280.

Wykonanie

Te dwa przenośne urządzenia Xbox mają wyprofilowane ramiona, podobne do kontrolerów Xbox. To tak, jakby Microsoft i Asus wzięli kontroler Xbox i wcisnęli ekran między ramiona pada. Podobnie zrobiło Sony ze swoim PlayStation Portal. Uchwyty zostały zaprojektowane w ten sposób, aby dłonie i palce dotykały całego sterowania. Dzięki czemu gracz ma dostęp do wszystkich przycisków i spustów.

Xbox Ally X ma choćby spusty impulsowe, jak wszystkie nowoczesne kontrolery Xbox. Gracz więc poczuje takie rzeczy jak nierówne drogi podczas gier wyścigowych lub uderzenia pocisków w strzelance. Wszystko dzięki haptyce spustów.

Pamiętajcie, iż znajdziecie nas również w mediach społecznościowych. Bardzo chętnie porozmawiamy z Wami zarówno na Facebooku, jak i w serwisie X (na dawnym Twitterze). Zapraszamy was również na nasz Discord.

Idź do oryginalnego materiału