Usługi Apple, takie jak iMessage i FaceTime, często działają wyłącznie na sprzęcie producenta, dzięki czemu zatrzymuje klientów w swoim ekosystemie i zachęca osoby, które kupiły jeden produkt Apple, do zakupu innych. Ale teraz to się zmienia i Apple TV coraz bardziej wykracza poza ten schemat.
Dlaczego coraz bardziej? Ponieważ usługi przesyłania strumieniowego i multimediów firmy Apple były wyjątkiem od tej reguły, począwszy od iTunes dla systemu Windows. Producent oferuje Apple Music na urządzeniach z systemem Android, a Apple TV+ działa na urządzeniach Roku, konsolach do gier i większości innych telewizorów Smart TV.
Apple TV+ już od dzisiaj na Androidzie
Apple ogłosiło, iż w końcu wprowadza aplikację Apple TV+ na urządzenia z Androidem. Dzieje się to sześć lat po premierze usługi. Aplikacja będzie działać na wszystkich telefonach i tabletach z Androidem 10 lub nowszym już od dziś. Obsługuje zarówno subskrypcje Apple TV+, jak i subskrypcje usługi Apple MLS Season Pass dla fanów piłki nożnej. Producent dodaje także możliwość subskrybowania Apple TV+ zarówno za pośrednictwem aplikacji Android, jak i Google TV, korzystając z systemu płatności Google, podczas gdy stara aplikacja Google TV wymagała subskrypcji na innym urządzeniu.
Apple TV+ jest dostępny za 34,99 zł jako część subskrypcji Apple One , która obejmuje 2 TB pamięci masowej iCloud, Apple Music i obsługę Apple Arcade (dostępny jest również siedmiodniowy bezpłatny okres próbny Apple TV+). Karnet sezonowy MLS jest dostępny jako całkowicie oddzielna subskrypcja za 14,99 USD miesięcznie lub 99 USD za sezon, ale osoby, które subskrybują zarówno Apple TV+, jak i MLS Season Pass, mogą zaoszczędzić 2 USD miesięcznie lub 20 USD rocznie na subskrypcji MLS.

Czytaj też: Apple może wypuścić w przyszłym miesiącu dwa nowe warianty słuchawek AirPods 4
Apple TV+ miało kilka chwalonych przez krytyków programów, w tym Ted Lasso , Slow Horses i Severance . Ale jak dotąd nie przełożyło się to na ogromną liczbę abonentów. W zeszłym roku Apple wydało około 20 miliardów dolarów na tworzenie oryginalnych programów telewizyjnych i filmów dla Apple TV+, ale usługa ma tylko około 10 procent liczby abonentów Netflixa. Jak stwierdził Bloomberg w lipcu ubiegłego roku, Apple TV+ generuje mniej oglądalności w ciągu miesiąca niż Netflix w ciągu jednego dnia.
Można tylko zgadywać, czy aplikacja na Androida pomoże odwrócić sytuację, ale udostępnienie jej na najpopularniejszy system mobilny świata to na pewno dobry pomysł.