Spis treści
Czytasz teraz:
Parasite SEO – jak działa i czy jest skuteczne?
- Co to jest Parasite SEO?
- Jakie korzyści daje Parasite SEO?
- 1. Szybkie efekty
- 2. Lepsze konwersje
- 3. Ograniczenie kosztów
- Jakie są wady Parasite SEO?
- 1. Kary od wyszukiwarki
- 2. Pogorszenie reputacji
- 3. Ograniczona kontrola
- Jak czerpać korzyści z Parasite SEO?
- Wybierz odpowiednią stronę
- Twórz wartościową treść
- Umieszczaj linki
- Monitoruj efekty
- Czy istnieją narzędzia do Parasite SEO?
- Ahrefs
- SEMRush
- MOZ
Zamknij
Internet to idealne miejsce do promocji własnej firmy, jednak duża konkurencja wymaga wspinania się na wyżyny kreatywności i stosowania coraz bardziej zaawansowanych oraz efektywnych rozwiązań. Dotyczy to również pozycjonowania, które można przeprowadzić na wiele sposobów. Jedną z technik, które dają szybkie wyniki i lepsze konwersje, jest Parasite SEO. Co to takiego? Jakie ma zalety i wady? I, co najważniejsze, jak wykorzystać tę metodę w praktyce?
Co to jest Parasite SEO?
Parasite SEO jest techniką pozycjonowania, która polega na wykorzystaniu autorytetu i mocy innej istniejącej już strony internetowej. Celem jest oczywiście osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz skuteczniejsze promowanie własnej oferty.
Skuteczność Parasite SEO polega na tym, iż dzięki wysokiemu domain authority innej witryny promowanie treści okazuje się szybsze i efektywniejsze. Wystarczy tylko:
- wybrać stronę z wysokim autorytetem,
- stworzyć dobrej jakości treści, które są zoptymalizowane pod kątem SEO i zawierają linki prowadzące do pozycjonowanej strony,
- opublikować treści ze słowami kluczowymi i linkami na wybranej stronie,
- monitorować efekty pozycjonowania.
Brzmi łatwo, jednak Parasite SEO w praktyce jest zaawansowaną techniką, której wdrożenie wymaga wiedzy i doświadczenia.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: [email protected]
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, iż przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Jakie korzyści daje Parasite SEO?
Ze względu na liczne korzyści, jakie przynosi właścicielom firm Parasite SEO, ta technika jest coraz częściej wykorzystywana przez specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem. Co możesz zyskać, decydując się na skorzystanie z niej?
1. Szybkie efekty
Jeżeli chcesz gwałtownie osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google (albo innej), Parasite SEO to zdecydowanie jeden z najlepszych sposobów. Wynika to z wykorzystywania wysokiego autorytetu innej strony internetowej, dzięki której Twoja witryna gwałtownie może się znaleźć choćby w TOP 3. Efekt? Błyskawiczna widoczność w sieci oraz większa liczba użytkowników witryny!
2. Lepsze konwersje
Efektem wysokich pozycji strony w wynikach wyszukiwania jest większa liczba osób odwiedzających pozycjonowaną witrynę. To z kolei przyczynia się do zwiększenia zainteresowania ofertą i może mieć pozytywny wpływ na konwersję. Dzięki Parasite SEO w stosunkowo krótkim czasie możesz cieszyć się wyższymi przychodami oraz rozwojem swojego biznesu.
3. Ograniczenie kosztów
Tradycyjne SEO jest czasochłonne i wymaga zaangażowania niemałych środków finansowych – zwłaszcza w tych branżach, w których jest znaczna konkurencja. Dzięki Parasite SEO możesz zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze, ponieważ efekty przyjdą dużo szybciej. Okaże się to niezwykle istotne zwłaszcza dla firm, które dopiero wchodzą na rynek.
Jakie są wady Parasite SEO?
Oczywiście Parasite SEO ma nie tylko zalety, ale również wady. Przede wszystkim, ze względu na wykorzystanie do osiągnięcia celu innych stron internetowych, jest on wątpliwy etycznie. To jednak nie wszystko.
1. Kary od wyszukiwarki
Nierozważne stosowanie Parasite SEO może doprowadzić do tego, iż naruszysz standardy Google lub innej wyszukiwarki, czego efektem będzie kara. Jaka? Za nadużywanie tej metody można choćby otrzymać bana, który całkowicie zniweczy dotychczasowe starania.
2. Pogorszenie reputacji
Jak wspomnieliśmy wcześniej, Parasite SEO przez wiele osób jest uznawane za wątpliwe etycznie. o ile tego rodzaju działania wyjdą na jaw, a w dodatku Twoja witryna nie będzie miała do zaoferowania nic poza niskiej jakości contentem, może ucierpieć reputacja firmy. Efekt? Mniejsza liczba klientów i partnerów biznesowych.
3. Ograniczona kontrola
O ile prowadząc działania w ramach tradycyjnego SEO, masz pełną kontrolę nad efektami, o tyle Parasite SEO znacząco ją ogranicza. Możesz bowiem nie mieć wpływu na to, jak oferowana przez Ciebie zawartość będzie prezentowana, co doprowadzi do problemów z wizerunkiem, a także utrudni komunikację z klientami.
Jak czerpać korzyści z Parasite SEO?
Pomimo zauważalnych wad pozycjonowanie techniką Parasite SEO cieszy się niemałą popularnością. o ile jednak chcesz wykorzystać jej potencjał, powinieneś się stosować do sprawdzonych wskazówek, które prezentujemy poniżej.
Wybierz odpowiednią stronę
Podstawą sukcesu w Parasite SEO jest znalezienie takiej strony internetowej, którą można będzie wykorzystać do pozycjonowania własnej witryny. Podczas selekcji zwróć uwagę przede wszystkim na to, czy ma ona wysoki autorytet i jest powiązana z branżą, w której się specjalizujesz. Obie te kwestie są równie istotne!
Twórz wartościową treść
To nieodłączny element każdej kampanii SEO – bez względu na rodzaj wykorzystywanej techniki. Wysokiej jakości treści umieszczane zarówno na własnej stronie, jak i w zewnętrznych serwisach, są dobrze postrzegane przez roboty Google i umożliwiają szybsze osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.
Umieszczaj linki
Linki, jakie umieścisz na wybranej stronie internetowej, powinny prowadzić przede wszystkim do stron sprzedażowych. Pamiętaj jednak, by ich nie nadużywać, ponieważ przez roboty wyszukiwarki może to zostać uznane za spam.
Monitoruj efekty
To niezwykle istotny element każdego procesu pozycjonowania – również techniką Parasite SEO. Sprawdzaj konwersję i ruch na stronie, monitoruj efekty wprowadzonych zmian i optymalizuj swoje przyszłe działania pod kątem uzyskiwanych wyników – dzięki temu o wiele szybciej osiągniesz swój cel w postaci wysokich wyników wyszukiwania.
Czy istnieją narzędzia do Parasite SEO?
Nie istnieją specjalistyczne narzędzia dedykowane wyłącznie Parasite SEO. Do analizy wyników oraz tworzenia strategii linkbuildingowej możesz natomiast skorzystać z powszechnie znanych aplikacji i platform, które pozwolą Ci zyskać przewagę nad konkurencją i efektywnie prowadzić działania SEO. Mowa tu zwłaszcza o Ahrefs, SEMRush oraz MOZ.
Ahrefs
Ahrefs to jedno z najpopularniejszych narzędzi do analizy stron internetowych i poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania. Wykorzystują je specjaliści z całego świata, ponieważ stanowi źródło najistotniejszych danych o linkach zwrotnych (backlinkach), słowach kluczowych, ruchu organicznym oraz innych wskaźnikach SEO.
SEMRush
SEMRush, podobnie jak Ahrefs, jest narzędziem cieszącym się dużą popularnością i uznaniem wśród specjalistów SEO. Wynika to z faktu, iż pozwala przeprowadzić efektywne badanie słów kluczowych, analizować i monitorować wyniki, tworzyć strategię linków zwrotnych oraz planować działania z zakresu content marketingu, a choćby kampanii sponsorowanych (reklama PPC).
MOZ
MOZ jest twórcą wskaźnika domain authority, który ocenia potencjalną zdolność strony do rankingowania w wyszukiwarkach. Stanowi również bardzo funkcjonalne narzędzie SEO, które – podobnie jak poprzednie – umożliwi Ci efektywną selekcję słów kluczowych, analizę backlinków czy optymalizację strony internetowej pod kątem pozycjonowania. Wyróżnia się licznymi opcjami, zapewniającymi wsparcie dla tych firm, które chcą przeprowadzić lokalne SEO.