Z pomysłami na biznes jest tak, jak z gościem, który spakował dysk zawierający bitcoiny w torbę na śmieci. Gdyby tylko wiedział, ile będą warte po kilku latach… Do dziś szuka dysku na pewnym wysypisku*. Podobna myśl przyszła mi, gdy zobaczyłem informację prasową Continentala dotyczącą nowej gumy Terra Adventure. Dlaczego? Bo ma być dostępna w rozmiarach do 55 mm (!), a to… niemal 2,2 cala, po przeliczeniu na wartości używane w świecie MTB. jeżeli więc macie zgromadzony zapas gum, które dziś w XC mogą uchodzić za przestarzałe, bo jeździ się już na jeszcze szerszych, jest szansa na uzyskanie dobrej ceny!
Co nie zmienia faktu, iż nowa guma wygląda interesująco, przynajmniej z kilku względów. Continental Terra Adventure ma to być bowiem najbardziej terenowa opona gravelowa niemieckiego producenta, zaprojektowana dla tych, którzy „chcą przekraczać granice utartych szlaków”. Łączy cechy opon gravelowych i cross country MTB, ma oferować przyczepność, niskie opory toczenia i wysoką odporność na przebicia.
Tu zresztą nikt się nie kryje z przenoszeniem technologii – ba, choćby symbole, oznaczające zastosowania techniczne, są identyczne jak na gumach MTB. Ten po prawej oznacza oplot trailowy (Trail casing), a po lewej mieszankę Grip.
A iż tak nietypowa parka trafiła w moje ręce, postanowiłem je zbadać z bliska. Wszystko co najważniejsze znajdziecie w tym tekście.
I nie, nie będą to wrażenia z jazdy – najpierw muszę znaleźć gravela, w którym zmieści się guma 55 mm, w BMC URS AMP LT jest to maksymalnie „tylko” 55 mm.
Najważniejsze cechy
• Inspirowana oponami XC MTB – agresywny bieżnik by osiągnąć jak najlepszą przyczepność
• Zaawansowane technologie: Grip Compound, Trail Casing, tubeless-ready, kompatybilność z obręczami hookless
• Różne szerokości: 45 mm (szybkość w terenie), 55 mm (komfort na długie dystanse)
• Waga: 540 g (45 mm, 28”), 620 g (50 mm, 28”), 730 g (55 mm, 29”)
• Cena: 61,95 €
Zaawansowany bieżnik dla maksymalnej kontroli
Bieżnik Terra Adventure bazuje na technologii opon MTB Continental, co ma zapewniać równowagę między przyczepnością a niskimi oporami toczenia. Dzięki Grip Compound opona oferuje lepsze tłumienie drgań i optymalną trakcję w każdych warunkach. Konstrukcja tubeless-ready oraz wzmocnione ścianki boczne zwiększają trwałość i odporność na przebicia.
• Otwarta konstrukcja bieżnika – szybkie toczenie i skuteczne oczyszczanie się z błota
• Agresywne, kątowe klocki barkowe – lepsza przyczepność na zakrętach i nachylonych nawierzchniach
• Środkowy wzór „3-3-4 Center Stud” – zoptymalizowana skuteczność hamowania i płynne przejście między różnymi rodzajami nawierzchni
• Dostosowany do mieszanych warunków – ma sprawdzać się na miękkim podłożu, twardych szutrach i w trudnym terenie
I jeszcze coś – to także nowość! Continental podaje szerokości opony w odniesieniu do szerokości obręczy – 45 to wartość na takiej, która ma 23 mm wewnętrznej. Praktyczne, także ze względu na mieszczenie się ewentualne w rowerze. Przy okazji wiecie, iż dodanie jednego milimetra szerokości obręczy doda tu 0,4 mm opony? Taką wartość przyjmuje się najczęściej.
Dla kogo jest Terra Adventure?
Terra Adventure to idealny wybór dla gravelowców poszukujących maksymalnej przyczepności i komfortu na wymagających trasach, a także dla rowerzystów eksplorujących tereny leśne i górskie. Zamykając lukę między oponami gravel a cross- ountry MTB. I tak naprawdę dla wielu osób może okazać się lepsza niż klasyczna guma gravelowa, bo… i sam gravel nie będzie idealny do tego gdzie i jak jeżdżą.
*James Howells stracił w przeliczeniu na obecną ich wartość około 750 milionów dolarów w bitcoinach – na dysku miał ich 8000 – https://www.binance.com/pl/square/post/18745439022322