Wcześniej stwierdziliśmy, iż osiem brakujących ROP stanowi stratę 4,54% w funkcji sprzętu rastrowego GPU. Jednostki z rurociągami Rastry GPU (ROP) obsługują końcowe etapy przetwarzania grafiki-zarządzają operacją na poziomie pikseli, takich jak mieszanie kolorów, wygładzanie krawędzi poprzez antyalizowanie, pisanie pikseli do pamięci tekstury, a ostatecznie przechowując końcowe wartości piksela w buforze ramki. Różni się to od jednostek cieniowania (rdzenie GPU), które koncentrują się na obliczaniu kolorów, efektów oświetlenia i adekwatności materiału pikseli i wierzchołków podczas renderowania, ale nie pracują bezpośrednio z buforem ramki. Przegrana wydajność z brakujących ROP będzie się różnić w zależności od gry, w zależności od tego, czy gra w dużej mierze opiera się na operacjach intensywnych do ROP. Niemniej jednak z GeForce RTX 5080 Fe na zdjęciu musimy poczekać i sprawdzić, czy więcej przyszłych SKU może pojawić się z brakującymi ROP.