Nowe funkcje AI NVIDIA Broadcast AI teraz z GPU serii Geforce RTX 50

cyberfeed.pl 6 godzin temu


Nowy GPU Geforce RTX 5090 i RTX 5080 – zbudowany na architekturze Nvidia Blackwell – są teraz dostępne do tworzenia treści generatywnych w zakresie energii i przyspieszenia kreatywnej wydajności. GeForce RTX 5090 i RTX 5080 GPU zawierają rdzenie tensorowe piątej generacji z obsługą FP4, zmniejszając wymagania VRAM do uruchamiania generatywnych modeli AI podczas podwojenia wydajności. Na przykład modele strumienia Black Forest Labs – dostępne w tym tygodniu w przytulaniu twarzy – przy precyzji FP4 wymagają mniej niż 10 GB VRAM, w porównaniu z ponad 23 GB przy FP16. Z GPU Geforce RTX 5090, strumień 1 [dev] Model może generować obrazy w nieco ponad pięć sekund, w porównaniu z 15 sekundami na FP16 lub 10 sekund na FP8 na GPU GeForce RTX 4090.

GPU serii Geforce RTX 50 są również wyposażone w encodery dziewiątej generacji i dekodery szóstej generacji, które dodają wsparcia dla 4: 2: 2 i zwiększają jakość kodowania HEVC i AV1. Rdzenie RT czwartej generacji w połączeniu z DLSS 4 zapewniają twórcom super gładkie rzutni renderowania 3D. GPU GeForce RTX 5090 obejmuje 32 GB ultra -szybkiej pamięci GDDR7 i 1 792 GB/s całkowitej przepustowości pamięci – 77% wzrostu przepustowości w stosunku do GeForce RTX 4090 GPU. Obejmuje również trzy kodery i dwa dekodery, skracając czas eksportu o jedną trzecią w porównaniu z poprzednim pokoleniem.

GPU GeForce RTX 5080 ma 16 GB pamięci GDDR7, zapewniając do 960 GB/s całkowitej przepustowości pamięci – 34% wzrost w stosunku do GPU GeForce RTX 4080. I obejmuje dwa kodery i dwa dekodery do zwiększenia obciążeń edycji wideo.

„Nvidia Geforce RTX 5080 Fe jest sam w sobie jako opłacalna opcja potęgi dla wszystkich kreatywnego pro…” – Creative Bloq

Najnowsza wersja aplikacji NVIDIA Broadcast jest już dostępna, dodając dwa nowe efekty beta AI – głosy głosowe i wirtualne światło najważniejsze – oraz ulepszenia do istniejących, a także zaktualizowany interfejs użytkownika dla lepszej użyteczności.

Ponadto styczniowy sterownik NVIDIA Studio z obsługą GeForce RTX 5090 i 5080 GPU jest gotowy do instalacji. W przypadku automatycznych powiadomień o sterownikach studyjnych pobierz aplikację NVIDIA, w tym aktualizację dla super rozdzielczości wideo RTX – rozszerzenie szeregu GeForce RTX GPU, które mogą uruchomić super rozdzielczość wideo RTX dla wideo wyższej jakości.

Użyj wyszukiwarki produktu karty graficznej GeForce RTX, aby odebrać GPU GeForce RTX 5090 i RTX 5080 lub system wstępnie zbudowany.

Światła, aparat, transmisja
Najnowsza wersja aplikacji Nvidia Broadcast oferuje dwa nowe efekty AI – Studio Voice i Virtual Key Light – oba w tej chwili w wersji beta.

Studio Voice wzmacnia mikrofon użytkownika, aby pasował do mikrofonu wysokiej jakości. Wirtualne światło najważniejsze odprowadza podmioty do dostarczania równomiernego oświetlenia, tak jakby fizyczne światło najważniejsze definiowało formę i wymiar jednostki. Nowe efekty wymagają procesora graficznego GeForce RTX 4080 lub 5080 lub wyższej i są przeznaczone do czatowania strumieni i podcastów – nie są one zalecane do gier.

Aktualizacja aplikacji poprawia również jakość głosu dzięki funkcji usuwania szumu tła, dodaje stabilność spojrzenia i subtelne losowe ruchy oczu, aby uzyskać bardziej naturalny wygląd kontaktu wzrokowego oraz poprawia rozdział na pierwszym planie i tła z wirtualnym tłem.

Istnieje również zaktualizowany interfejs użytkownika, który pozwala użytkownikom zastosować więcej efektów jednocześnie i zawiera opcję podglądu aparatu obok siebie, miernik wykorzystania GPU i wiele innych.

Deweloperzy mogą zintegrować te efekty bezpośrednio z aplikacjami z zestawami rozwoju systemu NVIDIA Maxine Windows (SDK) lub uzyskując dostęp do nich jako mikrousługę NVIDIA NIM.

Zaktualizowana aplikacja Nvidia Broadcast jest już dostępna do pobrania.

Przyspieszanie kreatywnych przepływów pracy

W przypadku redaktorów wideo wszystkie GPU serii GeForce RTX 50 obejmują obsługę sprzętu 4: 2: 2 i mogą dekodować jedno źródło wideo przy do 8k przy 75 klatkach na sekundę (FPS) lub dziewięć źródeł wideo przy 4K przy 30 fps na dekoder, umożliwiając Gładka edycja wideo z wieloma kamerami.

Geforce RTX 5090 jest wyposażony w trzy kodery i dwa dekodery. Te konfiguracje wieloenerkoderowe i -decoder umożliwiają GPU GeForce RTX 5090 do eksportu 40% szybciej niż GPU GeForce RTX 4090 i przy prędkości 4x w porównaniu z GPU GeForce RTX 3090 GPU.

GPU z serii Geforce RTX 50 zawiera również envidia envidia z dziewiątej generacji (NVENC) z 5% poprawą jakości wideo w kodowaniu HEVC i AV1. Nowy tryb ultra jakości AV1 osiąga 5% większą kompresję przy tej samej jakości w porównaniu z poprzedniej generacji, a dekoder NVIDIA szóstej generacji osiąga prędkości dekodowania 2x dla H.264 w poprzedniej wersji. Tryb ultra jakości AV1 będzie również dostępny dla użytkowników serii Geforce RTX 40.

Aplikacje edytowania wideo DaVinci Resolve i Wondershare Filmora zintegrowały te technologie.

LiveStreamerowie korzystają również z NVENC z dziewiątej generacji z 5% poprawą jakości wideo dla HEVC i AV1 – co oznacza, iż ​​jakość wideo wygląda tak, jakby wykorzystywała 5% więcej transakcji – w drganiu z ulepszoną wersją beta, YouTube lub Discord. Ta poprawa jest mierzona dzięki BD-BRS PSNR, standardu do pomiaru jakości wideo poprzez porównanie tego samej jakości wideo między dwoma enkoderami.

Artyści 3D korzystają z 32 GB pamięci w GeForce RTX 5090 GPU, umożliwiając im pracę nad ogromnymi projektami 3D i wielu platform jednocześnie z płynnym ruchem widokowym. GPU serii Geforce RTX 50 z rdzeniami RT czwartej generacji uruchamiają aplikacje 3D o 40% szybciej.

DLSS 4 jest teraz dostępny w D5 Render i pojawi się w lutym do Chaos Vantage, dwóch popularnych profesjonalnych aplikacji 3D dla architektów, animatorów i projektantów. D5 Render będzie obsługiwał nową funkcję generowania wielu ramek DLSS 4, aby zwiększyć liczbę klatek na sekundę dzięki sztucznej inteligencji do generowania do trzech klatek na renderowaną ramkę. Umożliwia to animatorom płynną poruszanie się po scenie z 4x jak wiele ramek lub renderowanie zawartości 3D przy 60 fps lub więcej.

Deweloperzy mogą dowiedzieć się więcej o zintegrowaniu tych nowych narzędzi do swoich aplikacji za pośrednictwem SDK.

Bądź na bieżąco, aby uzyskać więcej aktualizacji serii GeForce RTX 50, wydajności i kompatybilności aplikacji oraz pojawiających się technologii AI.



Source link

Idź do oryginalnego materiału