W ostatnich w mediach społecznościowych zaroiło się od postów użytkowników, którzy postanowili nie kryć swojego niezadowolenia z zegarków Garmin. To oczywiście dlatego, iż Garmin znowu porządnie namieszał w oprogramowaniu swoich urządzeń. Tym razem udostępnił w aktualizacji wadliwy plik, za sprawą którego zegarki weszły w niekończącą się serię restartów, którym towarzyszy niebieski trójkąt śmierci. Na szczęście ten plik nie będzie już jednak nikomu zagrażał.
Plik, który zasiał spustoszenie – Garmin w końcu z rozwiązaniem problemu
Garmin poinformował, iż rozwiązał przyczynę problemu z restartującymi się bez końca zegarkami i komputerami rowerowymi. Innymi słowy, to już oficjalne, iż wadliwy plik GPE.bin (lub CPE.bin) nie jest już udostępniany za pośrednictwem serwerów producenta. A co z urządzeniami, na których ten plik już się znalazł i które już wchodzą w tak zwany boot loop?
„Rozwiązaliśmy problem, który powodował, iż niektóre urządzenia zacinają się na ekranie startowym lub wyświetlają niebieski trójkąt. jeżeli przez cały czas tego doświadczasz, kliknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące rozwiązania problemu.”, czytamy na stronie pomocy Garmina.
Co ważne, taka sama informacja jest też wyświetlana w aplikacji Garmin Connect. Naprawdę trudno ją przegapić.
Zła wiadomość jest taka, iż w przypadku większości modeli zegarków, na czele z modelami Venu 3 i vivoactive 5, Garmin proponuje, by pozbyć się niebieskiego trójkąta śmierci poprzez fabryczny reset urządzenia, który będzie wiązał się z permanentną utratą danych. Według strony pomocy producenta tylko w przypadku niektórych zegarków, a także komputerów rowerowych Edge, zadziała sposób polegający na ręcznym usunięciu z urządzeń pliku GPE.bin lub CPE.bin.
Aby z tego sposobu skorzystać musisz, podłączyć urządzenie do komputera, a gdy zostanie rozpoznane, udać się do znajdującego się na jego pokładzie folderu Remote SW i usunąć jego zawartość. Poszczególne kroki mogą się tu jednak różnić w zależności od urządzenia. Ba, w przypadku części sprzętu konieczne jest pobranie aplikacji Garmin Express i podążenie nieco inną drogą. W związku z tym warto udać się na stronę pomocy producenta i odnaleźć instrukcje rozwiązania problemu dla konkretnego zegarka czy komputera.
Krok ostateczny
Jeśli żadna z metod przedstawionych przez firmę nie pozwoliła Ci przywrócić Twojego sprzętu do stanu używalności, nie pozostaje Ci nic innego, jak skontaktować się z obsługą klienta. Możesz też po prostu skorzystać z opcji reklamacji.
Osobiście podejrzewam, iż do serwisów Garmina na całym świecie trafi w najbliższym czasie naprawdę dużo zegarków. To będzie jednak nauczką dla firmy, by ta przykładała większą uwagę do testowania aktualizacji, zanim przystąpi do ich wdrażania.
Źródło: Engadget, fot. tyt. własne (kolaż zdjęć z platformy Reddit)