Neural rendering w DirectX. Microsoft mówi o nowej generacji grafiki w grach

2 tygodni temu

Na blogu deweloperskim Microsoftu pojawił się interesujący wpis na temat nowości w DirectX. Neural Rendering w DirectX ma wykorzystywać sieci neuronowe do generowania do ulepszania procesu renderowania grafiki. Możliwe będzie uzyskanie wyższej jakości obrazów przy niższych wymaganiach sprzętowych. Brzmi znajomo? Jak się ma zapowiedź Microsoftu do nowych generacji technik skalowania NVIDIA DLSS 4 i AMD FSR 4?

Neural Rendering DirectX – API ma zrewolucjonizować grafikę w grach

Technologia zaawansowanego skalowania przy użyciu sztucznej inteligencji o nazwie NVIDIA DLSS odmieniła branżę gier. Użytkownicy kart NVIDIA GeForce RTX mogą dzięki niej cieszyć się wyższej jakości grafiką i płynniejszą rozgrywką. AMD FSR i Intel XeSS to podobnie działające technologie, do których teraz ma dołączyć zaktualizowane o neural rendering API DirectX, który to jest standardem otwartym. Czy to może się udać?

Kluczowe dla przyspieszenia obliczeń AI w procesorach graficznych jest wprowadzenie wsparcia dla tzw. Cooperative Vectors (pol. kooperacyjne wektory). Te umożliwią wydajniejsze przetwarzanie równoległe operacji macierzowych, które są podstawą wielu algorytmów AI. Wykonywanie zadań AI będzie możliwe na różnych etapach shaderów, co oznacza, iż mała sieć neuronowa będzie w stanie działać w shaderze pikseli bez zużywania całego GPU. Kooperacyjne wektory umożliwią deweloperom integrację technik grafiki neuronowej z aplikacjami DirectX w wymiarze wieloplatformowym.

Shadery neuronowe mogą być używane do wizualizacji zasobów gry dzięki AI, lepszej organizacji geometrii w celu poprawy wydajności śledzenia ścieżek oraz narzędzi do tworzenia postaci w grze z fotorealistycznymi wizualizacjami.

Już teraz zespół HLSL (High-level shader language) współpracuje w tym zakresie z firmami AMD, Intel, NVIDIA i Qualcomm. Data wprowadzenia API DirectX ze wsparciem neural renderingu nie została ujawniona. Microsoft podał natomiast, iż Cooperative Vectors odblokują moc rdzeni Tensor najnowszej generacji z cieniowaniem neuronowym w układach NVIDIA GeForce RTX serii 50.

Pytanie brzmi, czy faktycznie możemy tu mówić o rewolucji, skoro mamy już technologie działające w podobny sposób?

AMD FSR 4 wygląda pięknie, ale ta decyzja producenta wkurzy fanów
gamingMicrosoft
Idź do oryginalnego materiału