W maju Apple wprowadziło duże aktualizacje iPada Pro i iPada Air nowy raport CIRP oferuje pierwsze spojrzenie na pierwszy pełny kwartał sprzedaży. Wyniki są bardzo zaskakujące.
Porównanie sprzedaży iPada Pro M4 i iPada Air M2
The iPada M4 Pro I iPad Air M2 wystartował w maju. Zapotrzebowanie na te urządzenia było duże, zwłaszcza na modele Pro.
Zapewniona sprzedaż wstępna rzut okiem w trendy dla obu modeli, ale teraz CIRP najnowszy raport obejmuje kwartał kończący się we wrześniu.
Oto rozkład sprzedaży modeli iPadów według udziału w rynku w ciągu pełnych trzech miesięcy sprzedaży:
- iPad Pro: 45%
- iPad Air: 13%
- iPad: 33%
- iPad mini: 9%
Warto zauważyć, iż nowy iPad mini z A17 Pro nie została jeszcze uruchomiona w tym kwartale.
Wnioski z podziału modeli iPada
Uderzają mnie dwa istotne wnioski z tych liczb:
- iPad Pro jest zdecydowanie najpopularniejszym modelem Apple, mimo iż jest znacznie droższy niż jego rodzeństwo
- iPad Air nie wydaje się przyciągać tak dużej uwagi, jak się spodziewałem, pomimo dodania modelu 13-calowego i wzrostu cen w linii Pro
Ten kontrast pomiędzy liniami Pro i Air pokazuje, iż klienci są całkowicie skłonni zapłacić wysoką składkę za najlepszy możliwy produkt, choćby jeżeli prawie równie dobra wersja jest dostępna ze zniżką.
Myślę, iż nie powinno to być całkowicie zaskakujące, ponieważ co roku sprzedaż iPhone’ów charakteryzuje się taką samą dynamiką. Wszystko wskazuje na to, iż iPhone 16 Pro i Pro Max sprzedają się znacznie lepiej niż standardowy iPhone 16 – mimo iż są bliżej niż kiedykolwiek parytetu cech.
Czy dziwi Was rozkład sprzedaży modeli iPadów? Dlaczego lub dlaczego nie? Daj nam znać w komentarzach.
Najlepsze akcesoria do iPada
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.